Вверх

25 головних подій портової галузі 2018 року

10 січня 2019  

Пропонуємо разом перегорнути календар основних подій і справ, якими жив водний транспорт країни в 2018 році.

25 головних подій портової галузі 2018 року

Морській адміністрації бути

17 січня Кабмін прийняв рішення про створення Морської адміністрації України, яка починає працювати 1 серпня 2018 року. Це центральний орган влади, який відповідає за розвиток в країні торгового мореплавства, курований Мінінфраструктури.

Новий орган буде координувати роботу 13 морських портів, відповідати за безпеку судноплавства і представляти Україну на міжнародному рівні. Морська адміністрація повинна стати головним органом держави, який буде стежити за виконанням Україною конвенцій IMO і забезпечувати умови для розвитку торгового мореплавства.

22 серпня на засіданні Кабміну прийнято рішення про запуск роботи Морської адміністрації та забезпечення її функціонування, приведені у відповідність нормативно-правові акти, що регламентують її діяльність.

DP World Group прийшла в Україну

З січня компанія P&O Maritime, яка на 100% належить найбільшому світовому портовому оператору DP World Group, почала надавати буксирні послуги спочатку в порту «Южний», потім і в порту «Чорноморськ».

P&O Maritime отримала контроль над українською буксирною компанією LB Shipping в листопаді 2017 року. Повідомляється, що це найбільша exit-угода в Україні за останні кілька років, яка повинна привнести на буксирний ринок країни вільну конкуренцію і прозорість.

Опитування: Головна проблема портової галузі України 2018 року

Флот УДП під прапор Словаччини

На початку року ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» почало переводити частину комерційного флоту під прапор Словаччини для того, щоб зайти на ринок перевезення вантажів з/до порту Констанца, який є одним з головних транспортних хабів у Східній Європі. За словами керівництва, це дозволить уникнути обмеження «третього прапора» в портах Румунії.

Затверджено проекти морського порту «Чорноморськ»

31 січня Кабмін затвердив проекти розвитку морського порту «Чорноморськ» на загальну суму близько 2 млрд грн.

Передбачається провести реконструкцію операційної акваторії 1-го ковша Сухого лиману зі збільшенням глибини до 15 м, реконструкцію гідротехнічної частини причалів №№7-8 з доведенням глибин до 15 м (в майбутньому — до 16 м). Також затверджене ТЕО проекту реконструкції гідротехнічної частини причалу №2.

«Евері» продовжує рости

У лютому в Миколаївському морському порту була введена в експлуатацію шоста черга морського перевантажувального терміналу «Евері», що входить до складу групи компаній Orexim.

Тепер сумарний обсяг резервуарного парку терміналу становить 175 тис. кубометрів, загальна перевантажувальна потужність — до 1,6 млн. тонн. Додана ще одна насосна станція, що збільшує швидкість завантаження, зменшує час перебування танкерів в порту.

Рекордна сума для Миколаївського порту

Наприкінці лютого повідомлялося, що АМПУ запланувала направити на реалізацію інвестиційних проектів в Миколаївському морському порту рекордну суму — 611 млн грн. Це в 4 рази більше, ніж було освоєно у 2017 році. Проекти будуть реалізовані в 2018-2019 роках.

Значна частина капітальних інвестицій — 350 млн грн — піде на будівництво причалу № 8, зруйнованого ще за часів Другої світової війни. Також планується провести ремонт інших причалів, зокрема №0 і №7, реконструювати мол у портопункті Очаків. Інвестиції також будуть спрямовані на експлуатаційне днопоглиблення на підхідних каналах Миколаївського і Дніпро-Бузького портів.

Причал 1-з в Одесі побудують за рік

У лютому маріупольська компанія «Маст-Буд» названа переможцем конкурсу на право бути підрядником завершення будівництва причалу №1-з на Андросівському молі в Одеському порту. Вона повинна виконати всі роботи за 360 днів. Вартість робіт — 243,8 млн грн з ПДВ.

Потрібно добудувати причал довжиною 254 м з глибинами 12,7 м. Станом на жовтень 2016 року збудовано лише 162 м конструкції причалу. Роботи на причалі були припинені АМПУ на кілька років.

В системі контролю ООН

2 березня в Одеському порту почав роботу перший в Україні підрозділ портового контролю. Він створений у рамках програми контролю за контейнерними перевезеннями управління ООН з наркотиків і злочинності. Подібні відділи контролю працюють у 48 країнах світу. Портовий контроль здійснюють митники і прикордонники, які пройшли спеціальне навчання і ознайомилися з міжнародним досвідом. Підрозділ підключено до інформаційної системи всесвітньої митної організації ContainerCOMM.

Стартував процес концесії

13 березня було офіційно оголошено про запуск двох пілотних проектів концесії для ДП «Херсонський морський торговельний порт» та державної стивідорної компанії «Ольвія». Про це йшлося на координаційній зустрічі Мінінфраструктури та консорціуму міжнародних консультантів, який було обрано ЄБРР для розробки ТЕО і підготовки тендерної документації. Проекти передбачають залучення приватних інвестицій в розмірі $45млн з метою модернізації та збільшення обсягів перевалки, а також $250 млн для будівництва нового терміналу та причалу на території СК «Ольвія».

Реконструкція шляхопроводу

З березня Одеський порт почав поетапно реконструювати магістральний шляхопровід, який експлуатувався без ремонту 20 років. Відповідно до проекту, при монтажі нового покриття будуть застосовані сучасні технології і більш якісні матеріали, зокрема напилювана гідроізоляція від європейських виробників із заявленим терміном служби 20-25 років.

На Дніпрі нові вантажі

31 березня наливний танкер «Одіссей І» вперше здійснив доставку міндобрив КАС-32 по Дніпру. Час в дорозі з Херсона до Запоріжжя, з урахуванням проходження двох шлюзів, зайняв 24 години.

Компанія «Одеса Агрохім» імпортує добрива КАС-32 (карбамідно-аміачна суміш з часткою азоту 32%) з Єгипту, Болгарії, Румунії через власні перевалочні потужності в Херсоні. Але вперше було прийнято рішення здійснити логістику річкою. У 2017 був придбаний і капітально відреставрований танкер місткістю 600 тонн. Тепер плануються постачання добрив річцкою також до Кременчука та інших річкових портів.

Шанс для переправи Орловка Ісакча

4 квітня уряд Румунії схвалив рішення про відкриття міжнародного пункту перетину кордону між Румунією і Україною для пасажирських і вантажних перевезень на майбутній поромній переправі через Дунай Орловка — Ісакча. Також передбачається відкриття прикордонного митного бюро Ісакча.

Будівництво на українському березі біля села Орловка Ренійського району стартувало восени 2015 року. ТОВ «Поромний комплекс «Орловка» взяло в оренду терміном на 49 років дві земельні ділянки. Передбачається поставити на переправу 4 пороми з осадкою 1,5 м. Відстань між українським і румунським берегами складе не більше 900 м.

Маріупольський порт будує зерновий термінал

4 квітня на четвертому причалі Маріупольського порту пройшли приймальні випробування суднонавантажувальної машини німецької компанії NEUERO інтенсивністю 1 тис. тонн зерна на годину для майбутнього зернозавантажувального комплексу.

18 квітня порт підписав контракт з компанією «Ріола-Модуль ЛТД», яка взяла на себе зобов'язання збудувати за 14 місяців першу чергу об'єкта з пропускною спроможністю до 1,5 млн тонн на рік. Належить збудувати 10 силосів ємністю по 5700 тонн, два оперативні силоси по 500 тонн, причальну галерею, лабораторію, станцію розвантаження автомобілів і вагонів.

Є мільйон тонн на Південному Бузі!

20 квітня СП «Нібулон» рапортувало про перевезення першого мільйона тонн зернових вантажів по річці Південний Буг. На це компанії знадобилося неповних два роки.

Перший танкер «Ніка-Тери»

23 квітня МСП «Ніка-Тера» обробив перший танкер з рослинною олією. Інтенсивність перекачування продукції на танкер Maersk Kate (довжина 183 м і ДВТ 39,7 тис. тонн) склала понад 350 тонн на годину.

Підготовка до перевантаження олії велася близько півроку. Були реконструйовані три резервуарні парки, які налічують 18 ємностей, олієпровід загальною довжиною понад 11 км тощо. Трубопроводи комплексу дозволяють одночасно вантажити два танкери до осадки 10,3 м. У найближчих планах порту збільшення обсягу одночасного зберігання наливних вантажів до 63 тис. тонн.

Знову будуємо хвилелом

7 травня ТОВ «Підприємство «Маст-Буд» після чотирирічної перерви відновило роботи з будівництва обгороджувального хвилерізу в рамках проекту «Будівництво першої черги (гідротехнічні споруди) контейнерного терміналу на Карантинному молі в Одеському порту за рахунок штучно створеної території». Будівництво хвилерізу стартувало в 2010 році, але було заморожене.

АМПУ приєдналася до ESPO

30 травня АМПУ приєдналася до Європейської організації морських портів (ESPO) в якості спостерігача. Таке рішення було прийнято Генеральною асамблеєю ESPO в Роттердамі. Через членство в якості спостерігача в ESPO АМПУ має намір реалізувати зусилля України щодо встановлення взаємовигідного співробітництва з європейськими партнерами.

ESPO існує з 1993 року і об'єднує портові адміністрації країн ЄС. ESPO працює над розробкою регуляторних міжнародних документів для підвищення якості послуг портової галузі.

1-й пусковий комплекс MV Cargo

1 червня відбулося офіційне відкриття першого пускового комплексу зернового терміналу MV Cargo в порту «Южний». У церемонії взяв участь Президент України Петро Порошенко.

На відкритті було оголошено, що термінал MV Cargo вже до кінця 2018 року зможе перевалити 1 млн тонн зерна. Офіційне відкриття всього терміналу планується на травень 2019 року.

Україна пройшла аудит ІМО

З 9 по 18 червня Україна успішно пройшла аудит Міжнародної морської організації (IMO) і тепер займає гідне місце серед провідних морських держав світу.

Це дебютний аудит IMO для України, раніше вона його не проходила. Предметом цієї процедури є перевірка виконання країною міжнародних зобов'язань у сфері морської безпеки.

«Єврозовнішторг» здав 1-у чергу терміналу

11 червня офіційно запущена в експлуатацію перша черга нового зернового терміналу, збудованого в акваторії СМП «Октябрьск». Проект реалізується спільно з українською компанією «Єврозовнішторг».

На першому етапі збудовано чотири силоси ємністю по 6,5 тис. тонн кожен, одночасно триває будівництво складу підлогового зберігання. Інвестор планує до закінчення 2018 року запустити збудований за власний рахунок підхідний канал і причал довжиною 280 метрів з глибинами 12,5 метра.

При повній реалізації проекту термінал зможе перевалювати до 4 млн тонн вантажів на рік, пропускна спроможність складе 300 вантажних машин і 200 вагонів на добу.

Буксири та баржі для Світловодського терміналу

До середини літа Світловодський річковий термінал придбав два буксири. Також акціонери компанії вирішили придбати ще чотири баржі.

Це дозволить перевозити власним флотом близько 100-120 тис. тонн зернових і олійних на рік. До цього компанія здійснювала фрахт флоту лише для підвозу вантажів зі Світловодська на глибоку воду.

Старт Морської палати України

28 серпня в Одесі відбулися установчі збори Морської палати України (МПУ).

Підготовка до створення цієї громадської організації велася понад півтора року. Учасники висловили спільне небажання терпіти розгул некомпетентності, політиканства, бюрократизму і корупції, які добивають залишки морської галузі в колись морської країні.

Ішлося про необхідність створити базові і єдині для всіх правила гри. Серед пріоритетних напрямків називалися: створення «Міжнародного суднового реєстру України», який дав би шанс відродити флот під українським прапором (ДВТ цього флоту, за даними ЮНКТАД, скоротився з 6,17 млн тонн у 1993 році до 0,38 млн тонн у 2017 році); приведення системи підготовки та дипломування моряків у повну відповідність до вимог Конвенції ПДНВ, створення єдиної електронної бази моряків. Важливим завданням було визнано зниження рівня портових зборів у вітчизняних портах. На зборах був обране керівництво МПУ.

Рада скасувала екологічний контроль у портах

6 вересня Верховна Рада України прийняла повторно з пропозиціями Президента законопроект №7010 «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» і оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України».

Законом передбачається ліквідація екологічного контролю при транскордонній торгівлі товарами. Він скасовує санітарно-епідеміологічний контроль товарів, що переміщуються через митний кордон. Закон містить норми, згідно з якими контроль фітосанітарної та ветеринарної служб при експорті будуть здійснюватися відповідно до вимог країни, в яку постачається товар з України, а не в обов'язковому порядку. В цілому, головним завданням нового закону є повноцінне впровадження «єдиного вікна».

Друга станція розвантаження для Risoil

На початку вересня компанія «Рісойл Термінал» запустила другу станцію розвантаження залізничних вагонів.

На першому етапі станція може приймати 128 вагонів на добу, що дасть можливість обробляти на 8,5 тис. тонн вантажу більше. Пізніше показник істотно зросте — до 180 вагонів. Устаткування дозволяє вивантажувати один вагон за 5 хвилин. Сумарно через обидві станції за добу зможуть проходити 250 вагонів.

Крім того, компанія закінчує будівництво морської галереї і тестування суднонавантажувальної машини марки NEUERO.

Стратегічний план для МТП «Южний»

11 жовтня Мінінфраструктури затвердило стратегічний та інвестиційний плани розвитку ДП «Морський торговельний порт «Южний» на 2018-2022 роки.

Зокрема, планується будівництво комплексу універсальних складів підлогового зберігання, перевантажувального комплексу навалювальних вантажів, станції навантаження вагонів, комплексу з прийому та зберігання тарно-штучних вантажів на причалі №38, універсального перевантажувального комплексу на причалі №5-в, реконструкція і модернізація вугільно-рудного комплексу. В цілому підприємство має намір довести обсяг перевалки вантажів до 20 млн тонн в 2025 році.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати