Вверх

Вантажі азовських портів України в 2018 році: підсумки

28 січня 2019   Андрій Муравський

Як закінчили 2018 рік азовські порти України, і які перспективи. Ми проаналізували результати портів у Маріуполі і Бердянську

Вантажі азовських портів України в 2018 році: підсумки

На фото: порт у Маріуполі

2018 рік був важким для українських портів на Азовському морі. Вантажообіг знизився як у Маріупольському, так і в Бердянському портах. Свою частку в падіння внесли проблеми з проходженням Керченської протоки. Це загострення відносин торкнулося як експорту металургічної продукції, так і зернових.

Маріупольський МТП

У 2018 році Маріупольський морський торговельний порт перевантажив у цілому близько 5,9 млн тонн вантажів. Тоді як як роком раніше — понад 6,5 млн тонн. За даними АМПУ, падіння склало 9,6%. Таким чином, негативна тенденція продовжується: вантажообіг 2017 року був на 14,3% нижчим від показників 2016-го.

Згідно зі статистикою АМПУ, Маріупольський порт втратив третину хлібних вантажів, переваливши 552 тис. тонн проти 770 тис. тонн роком раніше. Зерно у Маріуполі на судна відвантажують держстивідор, а також «Укртрансагро». Ця компанія оперує зерновим терміналом потужністю 1 млн тонн в районі Азовського судноремонтного заводу. Як повідомили «Портам України» в компанії, у 2018 році перевалку вдалося навіть збільшити на 9,3 тис. тонн (+2,3% у порівнянні з 2017-м). В цілому за рік термінал відвантажив понад 419,4 тис. тонн пшениці, шроту, кукурудзи, ячменю і гороху. Зокрема, обсяг перевалки пшениці склав 270,2 тис. тонн (у 2017 році — 267,2 тис. тонн), шроту — 49,3 тис. тонн (у 2017 році — 19,2 тис. тонн).

Держстивідор повідомив, що перевалив минулого року 5,3 млн тонн. Основні вантажі — чорні метали, вугілля, а також хлібні вантажі. За всіма цими позиціями минулого року було зафіксовано певне падіння.

Власне, вже в 2017-му після того, як почалася «транспортна блокада», коли активісти перекрили залізничне сполучення з непідконтрольними Україні територіями, порт недоотримав експортний чавун «Донецьксталі» (планувалася щомісячна доставка 50 тис. тонн) і заготовки Єнакіївського меткомбінату (20 тис. щомісяця) — ці підприємства тоді були зареєстровані на території України і платили тут податки. За підсумками 2018 року падіння перевалки продукції гірничо-металургійного комплексу склало 6,7%: 4,1 млн тонн проти 4,4 млн тонн роком раніше.

Проте, за обсягами перевалки продукції ГМК у 2018 році Маріупольський МТП посів друге місце серед українських портів, поступаючись лише Южному. За даними GMK-Center, у 2017 році ММТП посідав за цим показником третє місце, але потіснив Одеський порт, який скоротив перевалку таких вантажів на 27%.

Працюючи у важких умовах, ММТП бореться за вантаж будь-якої номенклатури. Тим паче, що деякі вантажі пішли в інші порти і, як запевняє директор держпідприємства Олександр Олійник, повернути їх «звідти, де сформувалася логістика» складно. Зокрема, це стосується глини. Через шкоду, заподіяну в 2014 році в ході бойових дій на Донбасі залізничному сполученню, добова пропускна здатність перегону Камиш Зоря — Волноваха знизилася до 16 пар вантажних складів, чого не вистачає навіть на те, щоб повноцінно забезпечувати сировиною меткомбінати «Азовсталь» і ММК ім. Ілліча. За словами Олійника, багато експортерів глини переорієнтувалися на Бердянськ, Миколаїв і Чорноморськ. І якщо з Маріуполя, скажімо, до Італії відправлялися партії глини по 10 тис. тонн, то в Чорноморську експортери «вже пристосувалися відправляти великі суднові партії». Тому в ММТП пораділи зростанню на 246% перевалки будматеріалів — в цілому це понад 505 тис. тонн глини, вапняку, магнезиту.

В першу чергу це ...

Продолжить чтение...

Качественная независимая журналистика может существовать благодаря поддержке читателей, поэтому продолжение этого материала доступно только нашим подписчикам.

Если вы уже подписаны Войдите в систему
Для юридических лиц Заполните форму
Консультация: [email protected]
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати