Вверх

Як «керченська криза» вплинула на ставки фрахту

12 грудня 2018   Андрій Муравський

Простоювання через перевірки суден російськими прикордонниками змусили судновласників бути більш вимогливими до фрахтувальників. Ми дізналися, наскільки виросли ставки і як змінилися умови.

Як «керченська криза» вплинула на ставки фрахту

На фото: Маріупольський порт

Ситуація з блокуванням Керченської протоки для проходження суден стала дуже болючим ударом як для судновласників, так і для фрахтувальників, портовиків Маріупольського та Бердянського портів. Простоювання суден, застигле без роботи обладнання... Найбільш напружені дні нібито вже минули: 6-7 грудня Берегова охорона російської Прикордонної служби пропустила всі судна, які прямують до українських портів (в очікуванні проходу через протоку до 7 числа накопичилося понад 140 суден). Але інцидент із затриманням українських військових катерів і подальшим простоюванням торгового флоту істотно вплинув на роботу бізнесу і ще позначиться надалі.

За словами вантажовідправників, ставки фрахту вже підскочили на 20%, а це 6-8 доларів за тонну.

На думку голови наглядової ради фонду «Майдан закордонних справ» Андрія Клименка, російська сторона пропустила судна до українських портів тільки для того, щоб поліпшити своє становище в очах світової спільноти. Вже 8 грудня перший заступник керівника департаменту берегової охорони російської Прикордонної служби віце-адмірал Олексій Вольський повідомив на брифінгу, що з 1 квітня по 1 грудня 2018 роки (саме навесні почалися масові перевірки суден) через Керченську протоку пройшло 18 783 судна. І що прикордонники оглянули 2052, з яких 1183 йшли до російських портів на Азовському узбережжі, а 869 — до українських. «До російських портів суден заходило більше, але ні про яку блокаду мови бути не може», — заявив віце-адмірал.

«Фраза і цифри були сказані для США (і посла Курта Волкера персонально) і для країн ЄС, які активно обговорюють санкції проти російських портів/суден/судновласників Азовського і Чорного морів у відповідь на блокаду Азовського моря і захоплення кораблів ВМСУ», — упевнений Клименко.

Простоювання через перевірки суден російськими прикордонниками змусили судновласників бути більш обережними і більш вимогливими до фрахтуквальників. «Зараз при укладанні контракту на Маріупольський і Бердянський порти ми, щоб убезпечити себе, прописуємо в контракті безліч застережень. Якщо судно прямує під навантаження в баласті, простоювання судна — за рахунок судновласника, і він залишає за собою право відмовитись від виконання перевезення, коли простоювання перевищує термін, зазначений в контракті (виключаючи погану погоду). А ось простоювання судна з вантажем включаємо в лей-тайм, і якщо йде перевищення, то для фрахтувальника настає демередж», — розповів «Портам України» керівник однієї з судноплавних компаній.

За словами вантажовідправників, ставки фрахту вже підскочили на 20%, а це 6-8 доларів за тонну. «Але справа навіть не в піднятті ставки фрахту, а в тому, що ...

Продолжить чтение...

Качественная независимая журналистика может существовать благодаря поддержке читателей, поэтому продолжение этого материала доступно только нашим подписчикам.

Если вы уже подписаны Войдите в систему
Для юридических лиц Заполните форму
Консультация: [email protected]
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати