Вверх

Як «Контейнерний термінал Одеса» готується до майбутніх викликів

29 жовтня 2018   Марк Шевченко

Менеджмент «Контейнерний термінал Одеса» розробив програму КТО-2021. Про це на 12-му міжнародному «Чорноморському контейнерному саміті» розповів президент компанії «КТО» Філіп Свенс. Наводимо ключові тези.

Як «Контейнерний термінал Одеса» готується до майбутніх викликів

Основна діяльність

HHLA базується в Гамбурзі, оперує контейнерними терміналами в Гамбурзькому порту. Компанія займається різними видами діяльності. Контейнерна переробка — наш основний вид діяльності, але, крім того, серед наших інтересів — інтермодальні перевезення. Крім того, у HHLA є логістичний дивізіон. Нарешті, компанія займається операціями з нерухомістю. До речі, ті, хто був в Гамбурзі і відвідав Speichersdtadt, який включено до програми ЮНЕСКО із захисту культурної спадщини, ймовірно знає, що ці старі склади управляються нами за дорученням міста Гамбург.

Ми переробляємо приблизно 7,5 млн TEU щорічно. В інтермодальному сполученні — приблизно 1,5 млн TEU. При цьому наш персонал в Гамбурзі налічує приблизно 550 осіб.

У Гамбурзі компанія оперує трьома терміналами. Контейнерний термінал Альтенвердер повністю автоматизований. Термінал Бурхардкай — найбільший сучасний універсальний термінал Гамбурга. Нарешті, ми опрацьовуємо контейнери на відносно невеликому терміналі Толлерорт.

За межами Німеччини HHLA оперує терміналом в Одесі і — з початку нинішнього року (офіційно — з червня) — в Таллінні, Естонія (Термінал Мууга), 100% акцій якого належать нашій компанії. Це найбільший контейнерний термінал в Естонії з річною потужністю в 200 тис. TEU.

КТО в Одесі і Мууга в Таллінні — не єдині закордонні активи HHLA. Ми також на 75% володіємо експедиторською компанією, яка працює в Грузії і Азербайджан і спеціалізується на перевезенні вантажів у кавказькому регіоні, зокрема важких вантажів на кшталт турбін для потреб нафтової промисловості.

Сподіваюся, що наступного року я зможу розповісти про наші нові починання.

Інтермодальні операції

Трохи про наші інтермодальні операції. Ідеться про 400 поїздів щотижня, які курсують між Гамбургом і різними пунктами призначення в Німеччині та у Східній Європі. Оператор — дочірня компанія Metrans. Потяги відправляються до Бремерхафена, Роттердама, але, головним чином, ми здійснюємо контейнерне сполучення з країнами Східної Європи.

Інтермодальний транспорт — найважливіший напрям діяльності HHLA. Ми маємо намір розвивати його прискореними темпами, і Україна — один з потенційних ринків, що привертає нашу увагу.

КТО є що

В Одеському порту ми працюємо з 2001 року (назва «Контейнерний термінал Одеса» з'явилася тільки в 2017 році). За цей час було багато злетів і падінь. Ми є найбільшим контейнерним терміналом в Україні. Цього року ми маємо намір опрацювати приблизно 300 тис. TEU. Нашою метою є також впровадження західних стандартів при опрацюванні контейнерних вантажів на терміналі. Зрозуміло, одним із наших найважливіших завдань є також подальший розвиток контейнерних перевезень з порту в регіони, віддалені від моря. Я розповім, чого нам вдалося досягти в цьому напрямку.

За останні 10 років зростання опрацювання контейнерів нашою компанією в Україні спостерігалося з 2009 року по 2013 рік. Потім перевалка контейнерів різко знизилася — в 2014 році у зв'язку зі спалахом політичної кризи у стосунках з Росією. В першу чергу, були втрачені великі обсяги трансшипменту. Крім того, в Україні спостерігалася досить сильна рецесія, яка мала результатом зниження опрацювання контейнерного трафіку в Одеському порту.

Слід зазначити, що в останні роки, і особливо цього року, спостерігається досить значне зростання контейнерного ринку України. Ми дуже раді бути присутніми на українському ринку і бути частиною цього процесу.

Програма розвитку

Схвалена менеджментом терміналу програма КТО-2021 передбачає підготовку до викликів, які нас очікують. Безумовно, таким своєрідним викликом стане зростання трафіку, яке ми прогнозуємо для контейнерного ринку України. Ми твердо впевнені у шансах, які є у країни, і в потенціалі, в реалізації якого ми готові взяти участь.

Наша програма складається з чотирьох основних елементів. Перш за все, ми хочемо бути упевнені в тому, що будемо готові опрацьовувати додаткові обсяги, які, ми упевнені, з'являться в майбутньому. Для цього незабаром ми маємо намір почати реалізацію нової програми досить значних інвестицій.

Залізничне сполучення в Україні набуває все більшого значення. Пропозиція інтермодальних рішень дозволить в майбутньому забезпечити ефективне транспортування товарів з порту у внутрішні регіони. Це критично важливо, вантажі не повинні накопичуватися в порту, але по можливості швидко вирушати до одержувачів. Ми вже зробили деякі конкретні кроки у цьому напрямку; ще ряд заходів буде реалізований в найближчому майбутньому.

Плани співпраці

Зрозуміло, ми замислюємося про опрацювання не лише контейнерів і хочемо зробити все можливе, щоб Одеса...

Продолжить чтение...

Качественная независимая журналистика может существовать благодаря поддержке читателей, поэтому продолжение этого материала доступно только нашим подписчикам.

Если вы уже подписаны Войдите в систему
Для юридических лиц Заполните форму
Консультация: pr@runsite.com.ua
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати