Вверх

Як залучити китайських інвесторів

18 березня 2019   Костянтин Ільницький

Збільшення участі китайського бізнесу в українських проектах ― це випадковість чи тенденція? На це питання наш кореспондент попросив відповісти співголову громадської організації «Одеса ― Шанхай 1871» Бориса Волошенкова

Як залучити китайських інвесторів

На фото: Відкриття у травні 2016 року в Миколаєві зернового терміналу китайської групи компаній COFCO Agri.

Китайський бізнес виявляє все більшу зацікавленість у реалізації інфраструктурних проектів в українській портовій галузі. Ще рік тому експерти морської галузі звернули увагу, що в рамках Національного морського рейтингу України за підсумками 2017 року відразу три китайські компанії отримали нагороди за різні досягнення в Україні.

Компанія China Harbor Engeneering Company Ltd. отримала пам'ятний знак за значні обсяги днопоглиблювальних робіт, виконаних у порту «Южний». Китайська судноплавна компанія COSCO була відзначена пам'ятним знаком за найвищі темпи зростання перевезень контейнерів через українські порти. А компанія «ДССК», яка оперує в Миколаєві зерновим терміналом, що належить китайській групі COFCO, була нагороджена трьома пам'ятними знаками в різних номінаціях за значне зростання обсягів перевалки зернових. Всі ці компанії успішно працювали в Україні і в 2018 році.

Збільшення участі китайського бізнесу в українських проектах ― це випадковість чи тенденція? На це питання наш кореспондент попросив відповісти співголову громадської організації «Одеса ― Шанхай 1871» Бориса Волошенкова.


На фото: Борис Волошенков

― Звичайно, це не випадковість. Всі, якщо і не знайомі в деталях, але хоча б чули про ініціативу Китаю «Один пояс і один шлях», яку лідер цієї країни Сі Цзіньпін озвучив вперше у 2013 році. Ідеться про об'єднані проекти розвитку «Економічного пояса Шовкового шляху» і «Морського шовкового шляху XXI століття».

Орієнтовний економічний масштаб проектів, що передбачає економічний розвиток за участі Китаю десятків країн, гігантський ― до $21 трлн. У тому числі передбачаються масштабні проекти розвитку транспортної інфраструктури цих країн.

Наприклад, минулого року віце-прем'єр-міністр України Степан Кубів говорив, що КНР готова інвестувати $7 млрд в українську інфраструктуру. І це не межа, цифра може вирости до $10 млрд.

Зрозуміло, в Китаї мають власні зовнішньополітичні та економічні цілі. Україну, зокрема, вони бачать як партнера для виходу на ринки Європи. Але китайська влада готова робити значні інвестиції в проекти, які будуть оцінені як взаємовигідні. Важливо і те, що Китай цікавлять великі інфраструктурні проекти, які можуть істотно вплинути на економічний розвиток того чи іншого регіону, особливо якщо цей регіон тяжіє до шляхів руху китайських вантажопотоків.

― На пам'ять спадають пропозиції китайського мільярдера в 2013 році збудувати в Донузлаві біля Євпаторії в Криму глибоководний морський порт.

― Так, було заявлено намір вкласти в проект близько $3 млрд. Потужність порту повинна була скласти до 100 млн тонн на рік, але справа з місця не зрушила. Було багато сумнівів через недостатньо розвинену транспортну інфраструктуру Криму для роботи такого порту. Розмови про цей проект зі зрозумілих причин припинилися після березня 2014 року. Але від самої ідеї будівництва глибоководного порту наші китайські партнери не відмовилися.

Я мав стосунок до пошуку іншого місця для нового порту. Розглядалося озеро Сасик в Одеській області. Там можна мати досить території та акваторії після проведення днопоглиблювальних робіт. Додаткову цінність місцю надає канал, який виходить до Дунаю. Ув'язка морських шляхів із річковими, що дають вихід на країни Європи, ― це дуже цікаво. Але загальний аналіз все-таки показав, що нинішня інфраструктура Бессарабії за багатьма параметрами поки не готова до такого великого оновлення.

А поки Україна не може запропонувати китайським партнерам масштабний інфраструктурний проект, вони беруть участь у реалізації менш значущих. У цьому ряду днопоглиблювальні роботи в портах «Южний» і «Чорноморськ», розвиток зернового терміналу в порту «Миколаїв», де в 2018 році перевалили понад 3 млн тонн зерна. Китайські бізнесмени, які приїздили минулого року, висловили зацікавленість у реалізації інвестпроектів у Ренійському, Херсонському та Южному морських портах.

― Експерти відзначають, що від китайської сторони пропозицій про інвестиції надходить більше, ніж від української.

― Наскільки я можу судити, при наявності різних документів, які іменуються планами і стратегіями, реально глобального плану розвитку морегосподарського комплексу нашої країни на сьогодні немає. Немає загальної картини, глобального бачення морської галузі. А без такого бачення не можуть з'явитися і масштабні ідеї, проекти, які можуть зацікавити таких великих інвесторів, як Китай.

Кажуть, що світом керують ідеї. Це якщо ідеї сміливі і масштабні. Коли Одесу відвідав керівник транспортної компанії з Нанкіна пан Мо, він сказав, що …

Продолжить чтение...

Качественная независимая журналистика может существовать благодаря поддержке читателей, поэтому продолжение этого материала доступно только нашим подписчикам.

Если вы уже подписаны Войдите в систему
Для юридических лиц Заполните форму
Консультация: [email protected]
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати