Вверх

Як продати зерновий термінал — інтерв'ю партнера Capital Times

26 лютого 2019   Іван Киричевський

Як проходила операція Posco Daewoo і «Орексім Груп», як оцінюється вартість зернового терміналу і який формат інвестування в українські порти найбільш привабливий для іноземних компаній, розповідає керуючий партнер Capital Times Сергій Гончаревич.

Як продати зерновий термінал — інтерв'ю партнера Capital Times

На фото: Сергій Гончаревич

Нещодавно Posco Daewoo придбала у компанії «Орексім Груп» власний термінал в порту Миколаїв. При цьому для закінчення будівництва об'єкта учасники угоди змогли залучити кредит 31 млн євро в Чорноморському банку торгівлі та розвитку.

Як проходила операція, як оцінюється вартість зернового терміналу і який формат інвестування в українські порти найбільш привабливий для іноземних компаній. Про це ми запитали у керуючого партнера компанії Capital Times Сергія Гончаревича, який виступав радником «Орексім Груп» в її угоді з Posco Daewoo.

Яку роль відіграла ваша компанія в угоді Posco Daewoo та Орексім?

Компанія Capital Times виступила ексклюзивним інвестиційним радником Групи Компаній OREXIM. Ми не консультуємо POSCO DAEWOO Corporation, але розуміємо, що Україна є їх стратегічним напрямком розвитку.

Як ви оцінюєте привабливість зернових портових терміналів України для іноземних інвесторів, інтерес спадає, чи навпаки — наростає?

Загальна тенденція, що набирає оборотів у світі: всі великі агротрейдери будуть іти в логістику, щоб збільшувати прибуток шляхом замикання ланцюжка поставок. Одним тільки трейдингом зараз вже багато не заробити, тому компанії точно будуть створювати свої інфраструктурні проекти. Є відчуття, що попит буде збільшуватися.

Крім того, держава починає опрацьовувати питання портової концесії, що, безумовно, додає іноземним інвесторам зацікавленості в Україні.

Читайте також Від металу до зерна: як виглядає аграрна імперія Posco Daewoo

Як визначається вартість того чи іншого зернового портового терміналу в Україні (ключові критерії)?

Загалом, підходів до оцінки може бути декілька, і вони можуть базуватися на різноманітті параметрів, включаючи глибину порту і логістичні переваги. Також можна використовувати порівняння вартості будівництва терміналу «з нуля».

Наприклад, можна порівняти з угодою китайської компанії COFCO, яка інвестувала $75 млн в зерновий термінал у Миколаївському порту на базі ДССК, обсягом зберігання 136 тис. тонн.

Що потрібно продавцю, щоб вигідно продати зерновий портовий термінал?

Потрібно мати привабливий, правильно підготовлений авторитетними радниками проект (включаючи технічну, фінансову та юридичну частини) та команду, яка зможе його реалізувати у встановлений термін і в рамках запланованого бюджету. Саме це є передумовою для початку ефективних перемовин.

Наскільки такі угоди цікаві банкам? Чому?

Банки можуть фінансувати такі угоди, оскільки отримують якісного позичальника та гарантоване повернення кредиту. Але великі проекти зазвичай фінансуються консорціумом банків, з огляду на те, що один банк самостійно не бажає брати на себе всі ризики проекту.

В Україні найпопулярнішою схемою інвестування іноземців у портовий зерновий термінал є створення СП (наприклад, проект Каргіл і МВ Карго, Бруклін-Київ і Луї Дрейфус). Чим це обумовлено, яка логіка інвестицій саме такого виду? Наскільки це здорожчує (або навпаки здешевлює) інвестиції в термінал?

Не скажемо, що це найпопулярніша схема, але відчутний попит саме на такий варіант пояснюється бажанням інвестора застрахувати проект від ризиків, притаманних Україні. Наприклад, так швидше виходить реагувати на зміни в законодавстві тощо.

Всі великі агротрейдери йтимуть в логістику

Власні термінали іноземці навряд чи побудують, адже не знають специфіки українського законодавства. Саме тому потрібен локальний партнер. Тому, власне, і надають перевагу створенню спільних підприємств. Але ринкові стратегії залежать від компанії.

Скільки тривали перемовини між Posco Daewoo і українською «Орексім Груп» про купівлю зернового терміналу в Миколаєві? З яких етапів складалися перемовини?

Близько двох років з моменту першого візиту і до підписання угоди. Зокрема, необхідність мати інвестиційного радника обумовлена важливістю ефективних комунікацій із потенційними інвесторами, особливо з міжнародними публічними компаніями, з огляду на нюанси і тонкощі процесу прийняття рішень, відчутну культурну різницю, і підходи. Саме радники є "перекладачами" на потрібні мови та є важливою комунікаційною ланкою.

Етапи переговорів були, як і в будь-яких інших угодах, — знайомство з партнерами, due diligence та підготовка транзакційних документів.

Відомо, що в рамках супроводу угоди було залучено кредит на 31 млн євро від Чорноморського банку торгівлі та розвитку. Чому було залучено кошти саме від ЧБТР, а не іншого банку? На яких умовах ці кошти були залучені?

Банк був максимально швидким, відкритим і готовим надати повну суму, яка була необхідна для будівництва терміналу на тривалий термін, на досить привабливих умовах для довгострокового проектного фінансування.

Posco Daewoo заявляє, що купила зерновий термінал у Миколаєві, щоб контролювати надійність постачання зерна з України до Кореї. Але надійність таких поставок залежить не тільки від наявності власного елеватора в порту, а й від надійності роботи автотранспорту або залізниці. Чи висловлювала Posco Daewoo зацівкавленість інвестувати в розвиток логістики в Україні «від поля до порту»?

POSCO DAEWOO має намір налаштувати в світі трейдинговий бізнес і налагодити роботу з сільгоспвиробниками, як основний вид діяльності. Але в цілому щодо планів компанії в Україні потрібно спитати саме у них.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати

Whoops, looks like something went wrong.

1/1 ErrorException in compiled.php line 7512: file_put_contents(): Only 0 of 353 bytes written, possibly out of free disk space

  1. in compiled.php line 7512
  2. at HandleExceptions->handleError('2', 'file_put_contents(): Only 0 of 353 bytes written, possibly out of free disk space', '/home/runsite2/ports.com.ua/www/bootstrap/cache/compiled.php', '7512', array('path' => '/home/runsite2/ports.com.ua/www/storage/framework/sessions/LFwqZNNN809JjULuCDwYdBAc3u0SxGaN0uzTdZg2', 'contents' => 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"TRpUQGjZtX3fVVX5eiulG0CRzziyDZdbEp0Ej4lT";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:93:"https://ports.com.ua/uk/articles/kak-prodat-zernovoy-terminal-intervyu-partnera-capital-times";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1553227901;s:1:"c";i:1553227901;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', 'lock' => true))
  3. at file_put_contents('/home/runsite2/ports.com.ua/www/storage/framework/sessions/LFwqZNNN809JjULuCDwYdBAc3u0SxGaN0uzTdZg2', 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"TRpUQGjZtX3fVVX5eiulG0CRzziyDZdbEp0Ej4lT";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:93:"https://ports.com.ua/uk/articles/kak-prodat-zernovoy-terminal-intervyu-partnera-capital-times";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1553227901;s:1:"c";i:1553227901;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', '2') in compiled.php line 7512
  4. at Filesystem->put('/home/runsite2/ports.com.ua/www/storage/framework/sessions/LFwqZNNN809JjULuCDwYdBAc3u0SxGaN0uzTdZg2', 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"TRpUQGjZtX3fVVX5eiulG0CRzziyDZdbEp0Ej4lT";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:93:"https://ports.com.ua/uk/articles/kak-prodat-zernovoy-terminal-intervyu-partnera-capital-times";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1553227901;s:1:"c";i:1553227901;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', true) in FileSessionHandler.php line 83
  5. at FileSessionHandler->write('LFwqZNNN809JjULuCDwYdBAc3u0SxGaN0uzTdZg2', 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"TRpUQGjZtX3fVVX5eiulG0CRzziyDZdbEp0Ej4lT";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:93:"https://ports.com.ua/uk/articles/kak-prodat-zernovoy-terminal-intervyu-partnera-capital-times";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1553227901;s:1:"c";i:1553227901;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}') in compiled.php line 12345
  6. at Store->save() in compiled.php line 12165
  7. at StartSession->terminate(object(Request), object(Response)) in compiled.php line 2531
  8. at Kernel->terminate(object(Request), object(Response)) in index.php line 58