Вверх

Як працює буксирна «дочка» DP World в Україні: фоторепортаж

08 вересня 2018   Андрій Муравський

Цього року в портах «Южний» і «Чорноморськ» почала працювати «дочка» глобального портового оператора DP World Group — P&O Maritime Ukraine. Ми відвідали компанію, щоб дізнатися, наскільки успішним виявився прихід такого великого інвестора на український ринок портових послуг.

Як працює буксирна «дочка» DP World в Україні: фоторепортаж

На фото: Буксири «штовхають» балкер до причалу ТІС

Буксири P&O Star і P&O Balqis пройшли довгий шлях — із Об'єднаних Арабських Еміратів і Кіпру. Вони мають необмежений район плавання. Запас палива — близько 200 тонн, води — близько 40 тонн, що дозволяє перебувати в автономному плаванні до півтора місяця. Буксири потужні — 5200 кінських сил, з тяговим зусиллям — 61 тонна. Для швартових операцій суден в акваторіях морпортів в основному використовують носову буксирну лебідку або кормовий буксирний гак, а для межпортових морських буксирувань — кормову буксирну лебідку.

Читайте також Буксирний ринок України: модернізація неминуча

«Команди виконують набагато швидше, ніж старі буксири. Коли лоцман говорить працювати на притиск або «виводити» на себе, такі буксири все набагато більш маневрено роблять за рахунок азимутних колонок, які обертаються на 360 градусів. Розвертається прямо на місці», — розповідає капітан буксира P&O Star Сергій Пономаренко, сидячи в своєму кріслі в капітанській рубці і плавно рухаючи джойстиками по обидва боки від себе. «Відчуваю себе ніби в голові робота, яким керую. Такий собі великий трансформер. Хороший огляд. Дуже маневрений», — ділиться він враженнями.

На фото: Капітан буксира P&O Star Сергій Пономаренко в капітанській рубці швартує балкер LEVANTE

DP World Group керує 78 морськими і наземними терміналами в 40 країнах і півсотнею суміжних бізнесів. P&O Maritime Ukraine стала оперувати буксирами в порту «Южний», придбавши контрольну частку в українській буксирній компанії LB Shipping. Про продаж контролю в українській буксирій компанії стратегічному інвесторові повідомив співвласник компаній SD Capital і ТІС Андрій Ставніцер на початку року. «Глобальний інвестор заходить в Україну. Це перший великий exit в Україні за останні кілька років. Виходить, ринок ліквідний і у нас є перспективи», — зазначив він. Вже буквально через кілька місяців P&O Maritime Ukraine почала працювати не тільки в Южному, але і в Чорноморську.

«Серце» буксира P&O Star — машинне відділення

Всього у компанії п'ять буксирів. З 30 березня вони «провели» понад тисячу операцій, в тому числі сто — за два місяці роботи в Чорноморському порту. На момент нашого візиту три буксири — P&O Star, P&O Balqis і Champion — працювали в «Южному», ще два — Kuttabul і Taifun1 — в Чорноморську. Три буксири компанії, а саме Champion, Kuttabul, Taifun1 — «спадок» LB Shipping. Два сучасні потужні буксири, P&O Star і P&O Balqis, «прийшли» в компанію вже після придбання DP World — в середині травня цього року.

Надбудова буксира P&O Star

Яскраве серпневе сонце освітлює рубку, великі пульти керування, бінокль, екран радара, на якому видно карту гавані і рухомі позначки суден, що працюють в ній. P&O Star прямує до входу в Григорівський лиман, де зустрічає балкер LEVANTE. Його потрібно провести до причалу ТІС і пришвартувати. Довжина судна — 180 метрів. Втім, буксири P&O Maritime Ukraine обслуговують і куди більші судна — кейпсайзи довжиною близько 300 метрів.

Балкер LEVANTE в акваторії Аджаликського лиману

Ось ми вже наближаємося до борту балкера. P&O Star притискається до борту кормової частини судна, в той час як Champion — ближче до носа. Надбудова буксира розташована в середній частині корпусу і максимально захована всередину, а від фальшборту до надбудови залишається великий простір. Це зроблено для зручності роботи з суднами — буксири можуть спокійно підійти як до кормової, так і носової облямівки судна, що швартується, не наражаючи на небезпеку ані буксир, ні судно.

За 100 метрів від причалу ТІС буксири змінюють положення і штовхають судно до 17-го причалу, що червоніє від руди. Саме швартування балкера LEVANTE займає півгодини, велика частина часу йде на те, щоб зустріти судно і провести його каналом до причалу — в цілому до півтори години.

«Мій батько працював на буксирах в Білгород-Дністровському порту, потім пішов на великий флот. І вже в 8 років я точно знав, ким хочу стати. На буксирний флот з рейсів я перейшов більше 12 років тому. Виявилося, що не обов'язково в далекі рейси ходити, щоб пристойно заробляти. Добре, що з'являються такі компанії, як P&O. Колись я працював на буксирі державного портового флоту. Там ставка п'ять років могла не змінюватися. Але справа не тільки в зарплаті. Тут хороші буксири, зручний графік роботи. Тут є повага до людей. Прислухаються до капітанів і старших механіків. Це дозволяє створити свій екіпаж, який ефективно працює. Додому з любов'ю, на роботу — з радістю, як то кажуть. У «Южному» дуже інтенсивний рух суден і різноманітна робота», — розповідає Пономаренко.

Гендиректор P & O Maritime Ukraine Михайло Соколов

З гендиректором P&O Maritime Ukraine Михайлом Соколовим ми зустрічаємося в головному офісі компанії в Одесі. Керувати компанією він почав у квітні. DP World стала шукати кандидата на цю посаду вже в січні, висунувши низку вимог: профільна освіта, не менше восьми років роботи на керівних посадах у морській галузі, наявність диплому капітана, вільна англійська тощо. Сам Михайло в портовій галузі більше 20 років, керував як приватними, так і державними компаніями. Зокрема, був керівником портофлоту і першим заступником начальника Одеського морського торгового порту, майже 4 роки очолював адміністрацію Одеського морського порту.

У різних клієнтів різні вимоги, різні судна, різна специфіка суднозаходу і, відповідно, підходи до надання буксирних послуг також повинні бути різними

Ми говоримо з Михайлом про специфіку українського ринку буксирних послуг. Він нагадує, що ще нещодавно буксирування, швартування тощо в українських портах виконували лише державні компанії. Поступово ситуація почала змінюватися, і буксирний ринок став «відкриватися» для приватників.

За словами Соколова, це привабило DP World. «Компанія надає не тільки буксирні послуги, вона займається лоцманської проводкою, прибиранням акваторій тощо. В DP World побачили, що в Україні сформованого буксирного ринку немає. При цьому, згідно з українським законодавством, буксирні послуги можуть надавати як державні, так і приватні компанії, до того ж тарифи вільні. Тому було прийнято рішення вийти на несформований, але перспективний український ринок, і почати надавати якісні буксирні послуги», — говорить він.

Соколов нагадує, що сьогодні в сфері буксирних портових послуг працюють дві категорії компаній — державні і приватні. «У держави в портах є хороші буксири і працюють висококласні екіпажі, і ми завжди раді бачити в складі наших екіпажів співробітників з державного портового флоту. Але з низки причин держпідприємства повноцінно конкурувати з приватниками не можуть — бракує гнучкості і мотивації застосовувати до клієнтів індивідуальний підхід», — каже Михайло.

«З іншого боку, є деякі тимчасові приватні юридичні конструкції, які використовують виключно державний портофлот, та існують виключно за рахунок адмінресурсу і тих або інших груп впливу в портах. Але нічого спільного із здоровою конкуренцією це не має. І при інших рівних термінали, судновласники та їх представники — агенти в портах завжди хочуть мати справу з надійною приватною буксирною компанією, а не із псевдосудноплавною компанією, існування якої залежить від миттєвого прибутку, як правило, тимчасового в.о. директора держпідприємства, на балансі якого перебувають буксири», — продовжує він.

За його словами, у різних клієнтів різні вимоги, різні судна, різна специфіка суднозаходу і, відповідно, підходи до надання буксирних послуг також повинні бути різними. Крім індивідуального підходу, клієнти хочуть бути впевненими в надійності буксирного компанії.

Керівник P&O Maritime Ukraine говорить, що компанія виграє виключно за рахунок надійності, сервісу і якості послуг. До того ж, ретельно дотримується умов експлуатації та обслуговування свого флоту. «У нас сувора система якості та стандарти материнської компанії, яка працює на ринку понад двісті років, і ми неухильно їх дотримуємося. Для нас дуже важливо, щоб клієнти були задоволені нашою роботою, тому ми «розбираємо» майже кожну проводку і обов'язково отримуємо зворотний зв'язок від клієнтів. Підхід до кожного клієнта повинен бути таким, ніби він — єдиний», — наголошує він.

За словами Соколова, на буксирах P&O Maritime Ukraine працюють фахівці з досвідом роботи в портовій галузі від 10 років. Зараз в компанії — понад 80 осіб, з яких близько 80% — це плавсклад. Екіпаж кожного буксира — від 4 до 12 осіб. Додає, що команду дуже цінує, тому в компанії впроваджена система мотивування і преміювання: якщо робота виконується якісно, до зарплати додається хороша премія.

P&O Maritime Ukraine планує розширювати свою присутність на українському ринку. Компанії цікаві, перш за все, порти Великої Одеси, але повернутися до обговорення цього питання, як і питання про поповнення флоту компанії новими буксирами, Михайло пропонує трохи пізніше. «Ми бачимо, що перевалка в українських портах падає. Звичайно ж, це звужує ринок всіх послуг, в тому числі і буксирних, і корегує плани розвитку компанії», — резюмує менеджер.

Читайте також думку Переваги приватного портофлоту

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати