Вверх

Як працює зерновий термінал MV Cargo у Південному

28 травня 2019   Андрій Муравський

Все, що ви хотіли знати про термінал MV Cargo у Південному, але не знали у кого спитати. Розповідає технічний директор підприємства Олександр Молотов

Як працює зерновий термінал MV Cargo у Південному

Незважаючи на те, що урочисте відкриття зернового терміналу MV Cargo у Південному відбудеться лише 6 вересня 2019 року, підприємство вже працює і навіть перевалило понад мільйон тонн. Ми побули на терміналі і дізналися про те, які саме роботи ведуться зараз, на які обсяги компанія розраховує у поточному сезоні і що в планах на майбутнє.

Нагадаємо, у серпні 2015 року Cargill, MV Cargo і ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) підписали тристоронній меморандум про наміри реалізувати інвестиційний проект із будівництва зернового терміналу в порту «Південний». Загальна сума інвестицій у проект досягає $150 млн. MV Cargo здійснить будівництво наземного термінального комплексу, АМПУ забезпечить створення судноплавної операційної акваторії причалу №25 і судноплавного підхідного каналу до причалу №25. У меморандумі зафіксовано намір Cargill придбати 51% терміналу.

На фото: технічний директор MV Cargo Олександр Молотов

Що готове

«На сьогодні термінал MV Cargo готовий на 92%. У дві лінійки змонтовано 14 силосів, кожен з яких вміщує до 15 тис. тонн зернових. Склад підлогового зберігання ― один із найбільших в Україні, його місткість ― до 80 тис тонн зернових. Підлоговий склад розширює можливості терміналу, дозволяючи перевалювати різні вантажі більш ефективно і без втрат.

Загальний обсяг зберігання терміналу ― до 290 тис. тонн. Річна потужність ― 5 млн тонн із можливістю збільшення.

Урочисте відкриття зернового терміналу MV Cargo у Південному відбудеться 6 вересня 2019 року

Працювати на власному причалі ми почнемо в липні, зараз відбувається оформлення дозвільної документації для експлуатації причалу. На сьогодні практично готова галерея, суднонавантажувальна машина зібрана, проводяться пуско-налагоджувальні роботи. Бункерні ваги зібрані, вони проходять сертифікацію.

Поки що у нас працює одна лабораторія, друга ― буде на причалі. На терміналі зараз у процесі збирання блок сушки, блок очищення зерна, 4 автомобільні розвантажувачі, крайній ряд силосів проходить програму усадки: поетапне заповнення з наступним поетапним розвантаженням».

На фото: Склад підлогового зберігання ― один із найбільших в Україні, його місткість ― до 80 тис. тонн зернових

Як здійснюється навантаження зараз

«Поки обладнання монтується і термінал працює в тестовому режимі, ми все одно вантажимо накопичене зерно на судна. За дев'ять місяців перевалили понад 1 млн тонн. Працювали з продовольчою і фуражної пшеницею, а зараз в основному з кукурудзою.

Зараз поки працюємо через ТІС-Контейнерний термінал. Таке навантаження досягає 30 тис. тонн на добу.

Надалі ми плануємо відвантажувати до 40 тис. тонн на добу, завантажуючи судна типу Panamax біля власного причалу протягом півтора-двох днів.

Одна суднонавантажувальна машина вже змонтована, відбувається пуско-налагодження обладнання, заливається програмне забезпечення.

Продуктивність лінії відвантаження на судно галереї ― 2000 тонн на годину. Є можливість встановити ще одну лінію відвантаження на судно і другу вантажну машину. За наявності другої лінії відвантаження зможемо вийти на продуктивність до 4000 тонн на годину».

Авто і залізнична логістика

«Зазвичай до 60-70% приймається із залізничних шляхів, інше ― автотранспорт. Звичайно, в залежності від сезону. Обмеження по вазі вантажівок (брутто ― максимум 45 тонн) контролюємо. З перевантаженням авто у нас не буває.

У нас використовуються три залізничні шляхи, один для візування, два ― на вивантаження вагонів. Ми можемо обробляти по 300 залізничних вагонів на добу. Це буде середня продуктивність. Уже зараз приймаємо до 200 вагонів на добу на одній лінії вивантаження.

На терміналі буде 6 автомобільних перекидачів і одна лінія ― для вивантаження самоскидів. У середньому ми плануємо приймати не менше 500 автомобілів на добу.

Ми розглядаємо можливість організації парковки автотранспорту за територією терміналу, ємністю до 500 автомобілів. На території терміналу є парковка на 100 автомобілів. Там знаходяться лише автомобілі, які пройшли візировку, які очікують результатів аналізів і вивантаження.

Тим часом ми працюємо над впровадженням JIT+ програми, яка дозволяє організувати автомобільну логістику. Так ми будемо отримувати від водіїв дані, розуміти, де вони перебувають, через який час можуть прибути на термінал тощо. Ця програма дозволить безпосередньо регулювати черговість виклику автомобілів на термінал, уникнути заторів на під'їзних дорогах. Програмне забезпечення JIT+ встановлюється на смартфонах, які є у водіїв, а також вже встановлене в пункті реєстрації автотранспорту на терміналі».

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати