Вверх

Як запускали в роботу термінал Neptune у «Південному» — фоторепортаж

10 вересня 2019   Андрій Муравський

У морському порту «Південний» в п'ятницю відбулося офіційне відкриття зернового терміналу компанії MV Cargo. Його поєднали з 25-річчям ТІСа. «Порти України» побували на цій грандіозній події. Таким красивим порт ми ще ніколи не бачили.

Як запускали в роботу термінал Neptune у «Південному» — фоторепортаж

Стоп-кадр із фільму про ТІС, який демонструвався зі сцени під час свята. У ролях: Андрій Ставніцер і Філіп Грушко.

6 вересня поряд із причалом №25 порту «Південний» зібралося кілька тисяч гостей. Вони вітали урочисте відкриття нового зернового терміналу MV Cargo, яке почалося з суднозаходу на термінал Neptune (раніше — МВ Карго) першого судна. Це балкер STAR ERACLE дедвейтом понад 58 тис. тонн. Близько 56 тис. тонн пшениці, які завантажать у його трюми, відправляться до Індонезії. Балкер підходить до причалу під водяний салют буксирів.

Святкова інфраструктура вписалася в об'єкти порту дуже органічно. Концертна сцена між симетрично розставленими контейнерами, фуд-зона, інсталяції, фотозони, альтанки і шезлонги, медіацентр під портовим краном... Сіно під ногами, запах диму від мангалів, веселий шум та вид моря, який завжди тішить око.

До урочистого відкриття MV Cargo вже працював у тестовому режимі з літа минулого року, і перший мільйон тонн пшениці і кукурудзи перевалив ще цієї весни. За весь же період тестової роботи було перевалено 1,8 млн тонн. Зернові вантажі відправлялися через «ТІС Контейнерний Термінал». У новому ж зерновому сезоні на терміналі мають намір перевалити понад три мільйони тонн.

Загальна проектна потужність першої черги терміналу — п'ять мільйонів тонн зернових. Одноразово він може зберігати 290 тис. тонн у 14 силосах і підлоговому складі. Вартість будівництва такого гіганта склала $150 млн, він був створений у партнерстві з міжнародними банками IFC та EBRD. Проект реалізовувався протягом п'яти років.

«Нам було важливо знайти в Україні надійного партнера. І ми задоволені результатом. Україна є суперважливою складовою глобального постачання продуктів харчування. І скоро Україна стане найбільшим експортером кукурудзи у світі. Наша компанія намагається зв'язати виробників і кінцевого споживача», — заявив віце-президент Cargill Роджер Янсон.

За його словами, Cargill планує розвивати бізнес в Україні. «На внутрішньому ринку будемо займатися кормами і тваринництвом. Інфраструктура терміналу буде нашими воротами на світовий ринок. Наше завдання — створити найбільші потужності на Чорному морі», — додав Янсон.

Віце-президент Cargill Роджер Янсон

Акціонер MV Cargo і співвласник компанії ТІС Андрій Ставніцер, виступаючи зі сцени перед гостями, розповів, що будівництво такого терміналу передбачив ще його батько, Олексій Ставніцер. І перед своїм відходом з життя в 2011 році він готував проект, робив записи.

«Тому проект MV Cargo став для мене проектом не стільки діловим, скільки особистим і який потрібно було довести до кінця. Я гадав, що якщо ми п'ять терміналів побудували з нуля, то ще один дасться нам заввиграшки. Але майже два роки ми шукали партнерів. Багато раундів переговорів закінчувалися нічим. Всі боялися — надто великий був проект. Виявилося, що в країні такий великий проект під силу тільки двом компаніям — нам і Cargill», — розповів він.

«Майже два роки ми провели в переговорах у розпал бойових дій. Деякі документи підписували під час стрілянини на Майдані. Cargill втратив свій МЕЗ у Донецьку. Але знаєте, що цікаво? В угодах на 900 сторінок, розділ про ризики з військовими діями зайняв одну сторінку, а розділ про ризики, пов'язані з корупцією в судах, зайняв 45 сторінок. Так-так, навіть гігантська світова сімейна корпорація боїться війни менше, ніж Солом'янського суду в Києві», — поділився Андрій подробицями.

Святкування відкриття MV Cargo, який урочисто перейменували в Neptune, плавно перейшло безпосередньо в святкування 25-річчя ТІСа. Працівникам терміналів і гостям продемонстрували 20-хвилинний фільм про те, яку роль порт відіграє в житті кожного з нас. Більшість товарів, які ми використовуємо у побуті щодня, потрапляють до країни через порт. За сюжетом, працівник терміналу показує своєму племіннику те, чим займається порт. Вони подорожують по порту й іншим місцям через портали — кабріолет починає свою подорож, заїжджаючи у відкриті двері морського контейнера. Це справляє враження — дійсно, будучи в порту, бачачи гігантські масштаби терміналів, великі крани і теплоходи, ти дивишся на все це із захопленням дитини.

Єгор Гребенников, Андрій Ставніцер, Філіп Грушко

Далі були урочисті промови від власників терміналів і засновників компанії. «Трохи більше чверті століття назад ми з Олексієм Ставніцером прийшли сюди, де була невелика команда людей, яка зберігала нікому не потрібний комплекс фосфоритів — з одним причалом і складом. Ми зуміли з маленького терміналу побудувати навіть не порт, а найбільший транспортний вузол України. У нас була чудова команда однодумців і спільна мрія. Минуло 25 років, і на терміналах ТІС перевантажують понад 26 млн тонн на рік», — розповів, зокрема, один із засновників ТІС Олег Кутателадзе.

За рік через термінали ТІС у Південному (вугільний, рудний, зерновий, контейнерний і термінал мінеральних добрив) проходить понад 20% всіх вантажів, що йдуть через морські порти України. Загальний обсяг інвестицій ТІС у розвиток інфраструктури за 25 років роботи перевищив $770 млн, кажуть засновники.

Традиційно у День Народження ТІСа судна і локомотиви, що перебувають у порту, одночасно дають гудок, шануючи таким чином пам'ять Олексія Ставніцера. Цього року саме святкування змістили на кілька днів, щоб об'єднати з урочистим відкриттям нового терміналу. Але про важливу традицію ніхто, звичайно ж, не забув. І в сутінках стали зливатися гудки багатьох суден і буксирів, які перебувають в акваторії.

Далі був грандіозний концерт, який тривав до пізнього вечора. Злата Огневич заспівала гімн України і кілька пісень, потім виступила група «Бумбокс», хедлайнерами ж була британська група Franz Ferdinand.

Водночас, у зоні відпочинку раділи черговій зустрічі давні знайомі, обговорювалися бізнес-питання. Або ж просто відпочивали. Гостей запрошували відвідати буксир компанії P&O Maritime Ukraine, пришвартований тут же біля причалу. Охочих відвідати буксир було більш ніж достатньо, а бувалі капітани навіть, жартома, поривалися покерувати.

Елементом шоу став портовий кран, який, виблискуючи вогниками, почав рух. Більшість гостей пробуло до самого кінця концерту, про що свідчила і велика кількість машин, які виїжджали після його закінчення з території терміналу.

Ось так великі ідеї втілюються в життя, а інфраструктура України будується і розвивається прямо на наших очах. Виявляється, немає нічого неможливого, якщо чітко і раціонально дивитися у майбутнє.

Дивитись відео
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати