Вверх

Кінець диктату Росії: навіщо Польщі новий морський канал

27 вересня 2018   Ігор Гошовський

До кінця року уряд Польщі має намір почати будівництво морського каналу в обхід РФ. Проект має більше політичної, ніж економічної мотивації.

Кінець диктату Росії: навіщо Польщі новий морський канал

На фото: проект Віслінского каналу

21 жовтня Польща розпочне будівництво каналу, який з'єднає порт Ельблонг з Балтійським морем без необхідності проходити через територіальні води Росії (Калінінградська область), — повідомляють місцеві ЗМІ.

Канал буде мати довжину 1260 метрів, ширину 80 метрів, глибину 5 метрів, через нього буде прокладено два мости. Вартість проекту оцінюється в близько €200 млн.

Передбачається, що завдяки новому каналу перевалка в порту Ельблонг збільшиться з 200 тис. тонн у 2017 році до 20 млн тонн в 2045 році. Втім, ці цифри викликають великий сумнів, адже для цього знадобиться не тільки канал з новими глибинами, а й дуже значні інвестиції в інфраструктуру порту.

«Упевнений, що будівництво почнеться вже під час цієї виборчої кампанії. Це демонстрація польського суверенітету і кінець диктату Росії», — заявив лідер партії влади Ярослав Качинський. Ця подія має стати важливою частиною виборчої кампанії правлячої партії PIS.

Втім, у польських ЗМІ дивуються, адже тендер на це будівництво все ще не проводився, і хто повинен почати будівництво вже через місяць — не зрозуміло. Окрема перешкода — необхідність залагодження формальностей з Євросоюзом.

Новий канал забере частину вантажів у морського порту в Гдині

Росіяни скаржаться в Брюсселі на проект будівництва каналу на Віслінскій косі, аргументуючи претензії загрозою екології регіону. Російська сторона також посилається на Балтійську комісію із захисту морського середовища — HELCOM. Йдеться про угоду, підписану в 1999 році, яка зобов'язує підписантів консультуватися і узгоджувати інвестиції в Балтійському регіоні. Росія стверджує, що повідомлення про будівництво каналу не надходило. Втім, у Варшаві запевняють, що така заявка надійде наприкінці вересня.

Цікаво, що не всі в Польщі вітають реалізацію цього проекту. Особливо різко проти виступає влада Поморського воєводства, адже новий канал відбере частину вантажів у морського порту в Гдині (після змін Ельблонг зможе вплинути на судна з осадкою до 4 м). Нових вантажів до Польщі проект не залучить, ітися може тільки про розвантаження найбільших польських портів Гдиня і Гданськ, які розташовані на відстані менше ста кілометрів від Ельбльонга.

Якщо будівництво каналу почнеться в оголошені терміни, то очікується, що воно завершиться в 2022 році.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати