Вверх

Від металу до зерна: як виглядає аграрна імперія Posco Daewoo

13 лютого 2019   Ігор Гошовський

Корейська Posco Daewoo до 2020 року має намір збільшити обсяги торгівлі зерном до 8 млн тонн і зайняти 20%-ву частку імпорту продуктів харчування Південної Кореї. Ключову роль в цій стратегії має відіграти Україна.

Від металу до зерна: як виглядає аграрна імперія Posco Daewoo

На фото: Kim Young-Sang, President and CEO Posco Daewoo

Posco Daewoo 12 лютого підписала угоду з українською компанією Orexim Group про покупку експортного зернового терміналу в Миколаєві. Про це повідомило південнокорейське видання Pulse. За інформацією видання, після завершення угоди частка Posco Daewoo в зерновому терміналі складе 75%.

Завершення будівництва терміналу очікується в липні 2019 року. Потужність терміналу, який буде відвантажувати на експорт в основному кукурудзу і пшеницю, складе 2,5 млн тонн на рік.

Ще в річному звіті за 2017 рік Posco Daewoo повідомляла, що має намір найближчим часом придбати в Україні зерновий термінал потужністю 2 млн тонн, який повинен стати фундаментом для подальшого стабільного зростання постачання зернових. У цьому ж звіті зазначено, що за підсумками 2017 року компанія торгувала 3,19 млн тонн зерна (включаючи рис), при цьому на частку України припадало 1,4 млн тонн. При цьому до Південної Кореї постачалося 390 тис. тонн зернових. Результати 2018 року поки невідомі.

Корейська компанія відкрила український офіс у 2017 році й останнім часом займалася експортом зерна. Таким чином, після цієї угоди Posco Daewoo зможе контролювати весь ланцюжок постачання зерна, виробленого в Україні, і ефективно керувати запасами. Угода також сприятиме продовольчій безпеці Кореї. Постачання зерна до цієї країни сильно залежать від імпорту, при цьому самозабезпеченість кукурудзою і пшеницею становить всього лише 1%. Тільки в 2017 році було імпортовано 10 млн тонн кукурудзи і 5 млн тонн пшениці.

Від металу до пальм і зерна

Раніше активність п'ятої найбільшої у світі металургійної корпорації POSCO в Україні була пов'язана з інтересом до придбання «Запоріжсталі» (2007-2010 рр.), а також закупівлею залізорудної сировини на Полтавському ГЗК. Але після того, як у 2010 році POSCO об'єдналася з Daewoo, розпочалася співпраця і з Korea Rural Community Corporation. Це державне підприємство, створене для розвитку зарубіжних поставок продовольства до Південної Кореї. Відтоді агробізнес, а також агротрейдинг стали займати важливе місце в бізнесі південнокорейського гіганта.

Аграрні проекти Posco Daewoo відрізняються масштабом

Сьогодні ця компанія є одним із найбільших у світі транснаціональних конгломератів і продовжує розширювати ділову імперію, яка включає як виробництво, так і торгівлю природними ресурсами, такими як нафта і газ, корисні копалини і продукти харчування. При цьому аграрні проекти Posco Daewoo відрізняються масштабом.

Десять років тому заголовки світових ЗМІ шокували тим, що дочірня компанія Daewoo Logistics під назвою Madagascar Future Enterprise Corp. веде переговори про надання 99-річної оренди на 1,3 мільйона гектарів орних земель Мадагаскару - майже половину всієї орної землі острова. Корейці мали намір вирощувати кукурудзу і пальми для виробництва кормів та біопалива з подальшим постачанням цієї продукції до Південної Кореї.

На фото: аграрна імперія Posco Daewoo. Джерело: grain.org

У вересні 2011 року Posco Daewoo відкрила бізнес із виробництва пальмової олії в Індонезії (переважно в політично нестабільної провінції острова Папуа). Відтоді кількість плантацій пальм у Папуа, збільшилася приголомшуючими темпами. В Індонезії за даними ЗМІ Daewoo управляє 34 тис. гектарів пальмових насаджень.

Розширення агробізнесу Daewoo не обмежується діяльністю в сегменті пальмової олії. Компанія інвестує в об'єкти зернової інфраструктури, фокусуючись на пшениці, кукурудзі, сої і рисі.

Корпорація має два великі зернові термінали: один у М'янмі, а інший - тепер в Україні. М'янма відіграє ключову роль у розширенні бізнесу Daewoo відтоді, як компанія оговталася від банкрутства в 1999 році і в 2004 році відкрила газове родовище в цій країні. У 2017 році Daewoo отримала схвалення уряду М'янми на будівництво і експлуатацію терміналу з переробки рису.

За 21 мільйон доларів США Posco Daewoo будує термінал в Тванті, прибережному місті між портом Янгон і основним рисовим районом М'янми в окрузі Іраваді. У прес-релізі компанія повідомляє, що проект дозволить продавати рис у Європі, на Близькому Сході, в Африці, Китаї і Росії.

В Україні

У 2017 році Posco Daewoo також продовжила розширювати свою діяльність у сфері агробізнесу, відкривши представництво в Україні. У річному звіті південнокорейської компанії сказано, що закупівля зерна в Україні почалася після підписання Меморандуму про взаєморозуміння з Fedcom Invest. Завдяки цьому торгівля зерном зросла з 840 тис. тонн у 2015 році до 2,77 млн тонн у 2016 році.

З відкритих джерел відомо, що Fedcom invest належить підприємцю Олексію Федоричеву. На сторінці бізнесмена в linkedin повідомляється, що в 2016 році його компанія відвантажила понад 5 млн тонн зерна до Бангладеша, Малайзії, Саудівської Аравії і В'єтнаму.

Ще у вересні 2016 року представники Posco Daewoo відвідали Іллічівський морський порт (тепер - Чорноморськ). Особливий інтерес у корейської сторони викликала можливість розвитку другого терміналу з використанням причалів №№7-9. Корейці розглядали цю територію як перспективний майданчик для будівництва комплексу з перевалки зернових вантажів і продуктів їх переробки.

Втім, із державою корейці поки вирішили не зв'язуватися і зупинили свій вибір на Orexim Group. Ця компанія входить до десятки найбільших приватних портових операторів України за версією журналу «Порти України».

Група компаній OREXIM розпочала свою діяльність у 2004 році з компанії «Продекспортконтракт», яка займалася трейдинговими операціями і експортом української сільгосппродукції. Відвантаження на експорт підприємство здійснювало з використанням чужих потужностей, у його засновників виникла ідея побудувати свій морський термінал для перевантаження рослинних олій і меляси - побічного продукту цукрового виробництва, який застосовується в спиртовій, харчової промисловості, у виробництві комбікормів і охоче купується багатьма країнами.

У 2008 році сесія Миколаївської міськради дала добро на спорудження перевантажувального терміналу ТОВ «Евері» на території колишнього комбінату «Червоні вітрила» в Миколаєві. Перше відвантаження на судна на новому терміналі відбулася 28 березня 2010 року.

Протягом 2008-2010 років були збудовані і введені в експлуатацію перші черги терміналу «Евері», з якого здійснюється через Миколаївський морський торговельний порт експорт наливних вантажів. 2011 рік ознаменувався придбанням зернового складу, розташованого в Миколаївському річковому порту, а 2012 рік - придбанням ТОВ «Стивідорна інвестиційна компанія», що працює в Миколаївському морському торговому порту.

Основними активами групи сьогодні є морський перевантажувальний термінал «Евері» в Миколаївському морському порту і Миколаївський комбінат хлібопродуктів (придбаний в 2016 році). З початку діяльності в 2004 році група інвестувала в розвиток понад $100 млн.

Orexim Group в лютому 2018 року залучила кредит Чорноморського банку торгівлі та розвитку (ЧБТР) в розмірі €31 млн на реконструкцію і модернізацію ПрАТ «Миколаївський комбінат хлібопродуктів». Планувалося, що після модернізації річна потужність перевалки на підприємстві складе 2 млн тонн, місткість складів збільшиться з 60 тис. тонн до 150 тис. тонн. Введення в дію модернізованого терміналу мало відбутися в 2018 році, але було перенесене на більш пізній термін.

Поки невідомо, чи залишився у корейців інтерес до терміналу в порту Чорноморська, а також чи будуть вони й надалі виявляти ініціативу в питаннях концесії СК «Ольвія». Однак, у звітах Posco Daewoo чітко сказано, що до 2020 року компанія має намір збільшити обсяги торгівлі зерном до 8 млн тонн і зайняти 20%-ву частку імпорту продуктів харчування Південної Кореї. Без подальших інвестицій в Україну цієї мети досягти не вдасться.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати