Вверх

Річки України в першому півріччі 2019: хто і скільки чого перевіз

25 липня 2019   Андрій Муравський

У першому півріччі 2019 року вантажні перевезення по Дніпру виросли порівняно з аналогічним періодом 2018-го на 42% — до 4,2 млн тонн різних вантажів. «Порти України» розпитали у перевізників про їхні успіхи за час навігації.

Річки України в першому півріччі 2019: хто і скільки чого перевіз

У першому півріччі 2019 року вантажні перевезення по Дніпру виросли порівняно з аналогічним періодом 2018-го на 42%. За даними Річковоъ інформаційної служби АМПУ, головною водною артеріэю країни було транспортовано близько 4,2 млн тонн різних вантажів. У тому числі — 1,8 млн тонн будматеріалів «та інших вантажів», близько 1,7 млн тонн зернових, понад 647 тис. тонн металопродукції і 13 тис. тонн нафтопродуктів. «Порти України» розпитали у перевізників про їхні успіхи за час навігації.

Нагадаємо, навігаціяна Дніпрі була відкрта цього року на два тижні раніше, ніж у 2018-му. Через Запорізький і Каховський шлюзи можна було проїхати 6 березня, через Дніпродзержинський — 12 березня, Кременчуцький — 19-го, Канівський — 26 березня, а Київський — 2 квітня.

Будматеріали, метал та інше

Будівельні матерыали традиційно займають найбільшу частину у перевезеннях по Дніпру. За це півріччя перевезення піску, міндобрив тощо більшилися з 1,7 млн тонн до 1,8 млн тонн. Пісок як і раніше залишається основним вантажем «Київського річкового порту», і він збільшує свій флот: в 2016 році КРП купив дві баржі-майданчики в Білорусі, а в квітні цього року — баржу у Кременчуцького річкового порту. Тепер вантажний флот КРП складається з семи самохідних суден і десяти несамохідних.

Компанія «Былор Україна» доставила в 2019 році з Грузії, Туркменії, Румунії та інших країн до річкових портів України близько 62 тис. тонн добрив. Значну частину нітрату амонію та інших добрив розвантажували в Миколаєві і Херсоні, звідки далі покупці забирали його автотранспортом. Проте, як повідомив «Портам України» директор компанії Тарас Іващенко, в каботажі по Дніпру було перевезено понад 14 тис. тонн міндобрив.

Так, із Херсона до Запорізького річкового порту доставили понад 4,4 тис. тонн нітрату амонію, також до Запоріжжя танкер «Одіссей І», який належить компанії, транспортував понад 1 тис. тонн КАСу. Баржі «Нібулона» привезли у Вітове Черкаської області та на інші термінали компанії близько 3,8 тис. тонн добрив. «Така схема дозволяє компаніям, які перевозять власним флотом для перевалки на рейді зерно, не повертатися на річковий термінал порожняком. Знову-таки: у річковий порт машина доставляє зерно, а назад може привезти фермеру міндобрива», — каже Тарас Іващенко.

Крім того, були доставки нітрату амонію до Дніпропетровського річкового порту (понад 1,1 тис. тонн) і на причали «Полтавського ГЗК» в Горішніх Плавнях Полтавської області (понад 2 тис. тонн).

У січні-червні перевезення металопродукції по Дніпру збільшилися порівняно з аналогічним періодом минулого року на 45% — до 647 тис. Тонн.

Основний перевізник тут — АСК «Укррічфлот». Як повідомили «Портам України» в компанії, за перше півріччя 2019-го флот АСК «Укррічфлот» перевіз близько 1 млн. тонн металопрокату, чавуну, труб, феросплавів, коксу, руди, піску, бокситів, стеклофлюсу, шпату, добрив, зернових та інших вантажів. В цілому в портах компанії перевалили 1,8 млн. тонн. При цьому перевалка вантажів у портах центрального регіону (Дніпро, Запоріжжя, Нікополь) склала 1 млн тонн, а південного (Херсон і Миколаїв) — 0,8 млн тонн.

Аграрні вантажі

У першому півріччі 2019 року, згідно з даними, зібраними РІС, по Дніпру було транспортовано 1,7 млн тонн зернових, тоді як за аналогічний період минулого року — лише 800 тонн.

На зростання перевезень зернових вантажів річковим транспортом вплинуло, зокрема, те, що трейдери («Нібулон», «Агровіста», «Грейн-Трансшипмент») інвестували в будівництво або придбання баржоскладів, які й працюють тепер у каботажі. Втім, збільшився і обсяг перевезень під іноземним прапором зернових вантажів — за підрахунками «Портів України», з річкових портів вони за півріччя вивезли до Туреччини та інших країн понад 105 тис. тонн зерна. При цьому понад 73 тис. тонн припадає на річкові порти, віддалені від морських каналів і рейду (не каботажні перевезення).

Судноплавна компанія «Нібулон» за перше півріччя транспортувала близько 1,8 млн тонн вантажів. Як уточнила «Портам України» прес-служба «Нібулону», по Дніпру флот компанії перевіз понад 1,4 млн тонн, що на 76% більше, ніж в аналогічному періоді 2018 року. Ще близько 332 тис. тонн вантажів було транспортовано по Південному Бугу, що на 40% перевищує минулорічні показники. В основному все це — зернові вантажі, інших вантажів у першому півріччі «Нібулон» доставив 28 тис. тонн.

У компанії також зазначили, що за підсумками 2018/19 маркетингового року була досягнута поставлена мета, і внутрішніми водними шляхами «Нібулон» перевіз понад 3,5 млн тонн різних вантажів, що на 40% більше порівняно з попереднім маркетинговим роком.

У січні-березні суднобудівно-судноремонтний завод «Нібулон» спустив на воду три буксири проекту POSS-115 потужністю 1320 кВт, призначені для проводки караванів несамохідних суден по Дніпру і БДЛК. Раніше компанія поділилася планами побудувати в 2019 році вісім суден. Зараз флот компанії уже перевалив за 70 одиниць.

Власний флот наростив і «Грейн-Трансшипмент». На потужностях «Дунайсудносервіс» в Ізмаїлі реалізовується програма будівництва серії з восьми барж з валовою місткістю 3,1 тис. тонн, осадкою 3,1 метра і довжиною 79,4 метра. При будівництві стикуються два ліхтери і встановлюється проміжна секція вантажного трюму. На початку нового сезону були добудовані дві баржі цього проекту — GRAIN-3 і GRAIN-4. В цілому флот компанії уже дозволяє перевозити одноразово близько 25 тис. тонн. У цю навігацію «Грейн-Трансшипмент» перевіз своїм флотом 163 тис. тонн вантажів.

Успішно продовжують працювати на річці баржосклади «Агровісти» (група компаній «Уаком» і «Гермес Трейдинг»), які холдинг завів на Дніпро минулого року. Флот із двох буксирів потужністю 2800 к.с. кожен і чотирьох барж загальною вантажомісткістю 8000 тонн доставляє зерно зі Світловодського річкового термінала на рейд і в морські порти.

Як повідомили «Портам України» в холдингу, за перше півріччя 2019-го річковий термінал відвантажив на водний транспорт близько 104 тис. тонн зерна, тоді як за аналогічний період минулого року — лише 32,3 тис. тонн. Тоді «Агровіста» ще не експлуатувала свій власний флот, а фрахтувала його — в перший рейс на Дніпрі баржобуксирні склади вийшли тільки у вересні 2018-го.

«Для нас кожен день навігації важливий, тож, як тільки вона відкрилася 6 березня, наша компанія почала вантажити в баржі кукурудзу для перевалки на рейді Херсонського МТП», — говорить комерційний директор компанії «Гермес-Трейдинг» Михайло Єгоров. «Ми розраховуємо, що зможемо перевозити щорічно не менше 100 тис. тонн вантажів», — ділиться планами директор компанії Юрій Скічко.

«Новачок» на Дніпрі, «Аскет Шиппінг», почавши відвантаження 28 березня, за три місяці навігації перевалив 30 тис. тонн зернових вантажів. Всього ж за 2018/2019 маркетинговий рік обсяги власної вантажоперевалки компанії на Дніпрі перевищили 50 тис. тонн.

«Аскет Шиппінг» оперує терміналами в Дніпрі, Запоріжжі та Черкасах. У Запорізькому порту у нього є крите сховище ємністю одноразового зберігання близько 2 тис. тонн, що дозволяє працювати не тільки за прямим варіантом, але і накопичувати вантажі.

На річці «Аскет Шиппінг» працює не так давно: відправляти партії зерна зі своїх річкових майданчиків на рейдову перевалку і безпосередньо на експорт компанія почала у вересні минулого року. До цього «Аскет» працював тільки на морі. У Бердянському морському порту він організував навантаження за прямим варіантом: портовий оператор доставляє зерно зі складів, розташованих недалеко від порту. Подібну схему компанія перенесла і на річку. Зараз «Аскет» демонструє непогані темпи і має намір далі розвивати річкову логістику.

Зростання експорту зернових сприяє розвитку річкової логістики. Тож, ми ще побачимо появу нових суден для перевезення цього вантажу по річці. Тим часом у галузі вже обговорюють перспективи каботажних перевезень харчового наливу. Цієї весни річкові судна були вперше задіяні для доставки на експорт соняшникової олії. До Дніпропетровського річкового порту АСК «Укррічфлот» її привозили з заводу «Олейна» компанії Bunge автоцистерни. Далі річковий флот доставляє олію на рейд. На терміналі «Евері» в Миколаївському морському порту вперше здійснили завантаження танкера рослинною олією одночасно по олієпроводу з берега і з судна на судно. У травні на річкові судна було перевантажено близько 11 тис. тонн олії.

«Ми збудували систему перевезень під замовлення компанії Bunge і вже виконали для них кілька рейсів. Паралельно перебуваємо в процесі перемовин з іншими учасниками ринку», — говорить директор з логістики компанії TransShipOil Аркадій Бородкін. За його словами, зараз у проекті задіяні три танкери з середньою вантажомісткістю 2700-3000 тонн, з яких два перевозять олію з Дніпра до Миколаєва, а одне використовується як накопичувач. Вже до кінця літа компанія планує збільшити флот до 6 одиниць і почати працювати ще і в інших річпортах.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати