Вверх

ТОП-20 приватних портових операторів України 2018

17 жовтня 2019   Ігор Гошовський, Андрій Муравський, Максим Баженов

Перша двадцятка приватних стивідорів перевалила 65% всіх вантажів у портах України у 2018 році. Які це компанії

ТОП-20 приватних портових операторів України 2018

На фото: термінал «ТІС-Зерно»

Сайт «Порти України» щороку у спецтемі «Топ-20 приватних портових операторів України» розповідає про найбільших приватних стивідорів за вантажообігом. Ця двадцятка в 2016 році перевалила 82 млн тонн вантажів, а в 2017 році збільшила цей показник відразу на 5,5 млн тонн ― до 87,5 млн тонн. У 2018 році 20 найбільших приватних стивідорів перевалили стільки ж.

Триває тренд збільшення частки приватних терміналів у загальній перевалці вантажів. Так у 2017 році держстивідори обробили 34,7 млн тонн, тоді як приватні компанії 97,8 млн тонн. А в 2018 році ― 33,4 млн тонн і 101,7 млн тонн відповідно. Таким чином, частка приватних стивідорів за рік зросла з 74% до 75,3%. У 2015 році цей показник був на рівні 66,7%. Вочевидь, частка приватних стивідорів і надалі буде зростати.

Читайте також: Чому портова галузь України ще існує, в основному завдяки приватному бізнесу

Місця учасників рейтингу в 2018 році, як і попереднього року, зазнали змін. Пов'язано це в першу чергу з відмінними результатами таких стивідорів, як «Укрелеваторпром» (+77,6%), «Ніка-Тера» (+39,6%) і «Нібулон». До того ж тепер ми розглядаємо стивідорів «Бруклін Київ порт» і «Бруклін-Київ» як окремі компанії, що сильно вплинуло на розстановку сил у верхній частині списку. З'явився і новачок ― «Укрелеваторпром».

Якщо спробувати зазирнути у майбутнє ― до рейтингу за 2019 рік, то вже можна впевнено прогнозувати потрапляння до нього ще двох великих нових гравців. Це термінал Neptun (екс М.В. Карго) і «Євровнешторг». Ймовірно, стивідорам, які перевалюють менше 1,5 млн тонн на рік, на потрапляння до топ-20 у подальшому можна не розраховувати.

Читайте також Топ-20 приватних портових операторів України 2017

На фото: Єгор Гребенник, Андрій Ставніцер, Філіп Грушко

1 (1) ТІС (Південний), 25,7 млн тонн

Генеральний директор: Андрій Ставніцер

Обсяг перевалки в 2018 році: Сумарний вантажообіг терміналів склав 25,7 млн тонн.

Динаміка перевалки: Група ТІС у 2018 році незначно скоротила вантажообіг порівняно з 2017 роком ― на 1,2%. Однак вже за 8 місяців 2019 року ТІС істотно наростив вантажообіг порівняно з аналогічним періодом минулого року ― більш ніж на 36%, або до 20,5 млн тонн.

Структура вантажів: Група ТІС в основному перевалює такі види вантажів: окатишіи та ЗРС, вугілля, зернові, контейнера, метал, руди, глину.

Останні події: В 2018-2019 ТІС активно займався розвитком контейнерного терміналу, власної залізничної інфраструктури та регулярних залізничних перевезень контейнерними поїздами. Запущені регулярні контейнерні поїзди за такими напрямками ― Київ, Харків, Дніпро, Тернопіль. У 2018 році контейнерний термінал ТІС почав обслуговувати океанський сервіс Ме3 Maersk. З жовтня 2019 року ТІС розпочав перевалку вантажів у режимі трансшипменту, обслуговуючи новий щотижневий фідерний сервіс за маршрутом ТІС ― Поті ― ТІС.

На фото: Алім Агакішіев

2 (5) «Ніка-Тера» (Миколаїв), 5,84 млн тонн

Генеральний директор: Алім Агакішіев.

Обсяг перевалки в 2018 році: 5,840 млн тонн

Динаміка перевалки: Порт збільшив перевалку ― на 39,6% порівняно з 2017 роком, коли було перевалено 4,170 млн тонн. Це рекордні показники вантажообігу за всю історію порту, і в компанії пояснюють причини зростання збільшенням експорту зерна, повним оновленням керівного складу, впровадженням системи мотивації на всіх рівнях та індивідуальним підходом до кожного клієнта на тлі дедалі більшоъ конкуренції на ринку портових послуг.

Структура вантажів: Переважають зернові вантажі. В цілому у 2018 році було перевалено 3,884 млн тонн зернових, зернобобових та олійних культур. Ще 1,639 млн тонн ― навалювальних, 0,102 млн тонн ― олыя і 0,217 млн тонн ― добрива.

Останні події: У 2018 році на терміналі були розширені складські комплекси і виконані будівельні роботи для запуску нового причалу під навалочні вантажі. Були виконані основні роботи для введення в експлуатацію другої черги терміналу з перевалки олії (резервуарний парк з обсягом одночасного зберігання 30 тис. тонн) і локомотивного депо. У планах ― будівництво додаткової черги перевалки вантажів зернової групи потужністю одноразового зберігання 120 тис. тонн, що дозволяє збільшити потужність перевалки більш ніж на 1,5 млн тонн на рік.

На фото: Олексій Вадатурський

3 (4) «НІБУЛОН» (Миколаїв), 5,677 млн тонн

Генеральний директор: Олексій Вадатурський

Обсяг перевалки в 2018 році: 5,677 млн тонн з урахуванням дозавантаження на рейді.

Динаміка перевалки: Перевалка значно зросла ― роком раніше на терміналі, з урахуванням рейдової перевалки, було зафіксовано 4,97 млн тонн переміщених вантажів.

Структура вантажів: «НІБУЛОН» розширив номенклатуру вантажів. Крім зерна, його флот перевозить метал, будівельні матеріали, вугілля. Але серед основних вантажів: пшениця, ячмінь, кукурудза, сорго, соя, рапс.

Останні події та плани: У травні 2018 року компанія ввела в експлуатацію новий елеваторний комплекс у складі перевантажувального терміналу ємністю 43 тис. тонн і реконструювала причал довжиною 222 м, збільшивши швидкість обслуговування суден. Загальна ємність зерносховищ, розташованих на території перевантажувального терміналу компанії в Миколаєві, збільшилася до 173 тис. тонн, окремо можна зберігати 10 різних культур.

«НІБУЛОН» має намір зобудувати у Миколаєві новий термінал для відвантаження зернових та олійних культур на річковий транспорт з обсягом одночасного зберігання 120 тис тонн. У 2019/20 МР заплановано експортувати 6 млн тонн, з них по ВВШ ― 4 млн тонн.

Текст про інших учасників рейтингу доступний тільки платно, або передплатникам журналу. Для продовження читання використовуйте сервіс онлайн оплати нижче.

Продолжить чтение...

Качественная независимая журналистика может существовать благодаря поддержке читателей, поэтому продолжение этого материала доступно только нашим подписчикам.

Если вы уже подписаны Войдите в систему
Для юридических лиц Заполните форму
Консультация: [email protected]
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати