Вверх

Трансшип домігся виключення запису про затримання судна з системи Чорноморського меморандуму як незаконної

29 травня 2019  

Процедура оскарження результатів перевірки PSC досить складна, і справа «Greendale» перша, яка доведена до виключення запису з системи Чорноморського меморандуму.

Трансшип домігся виключення запису про затримання судна з системи Чорноморського меморандуму як незаконної

20 травня 2019 року через інформаційну систему Чорноморського меморандуму про взаєморозуміння щодо контролю суден державою порту виключено запис про перевірку і затримання т/х «Greendale» 23.08.2017 в порту Миколаїв співробітниками «Укртрансбезпеки» (на той момент виконувала функції PSC).

Майже 2 роки тривало оскарження компанією «Трансшип» (менеджер судна) результатів перевірки, яка більше схожа на циркову виставу, ніж на перевірку судна в рамках міжнародних конвенцій висококваліфікованими фахівцями в галузі торговельного мореплавства (якими за вимогами Чорноморського меморандуму повинні бути інспектори PSC).

Майже 2 роки тривало оскарження компанією «Трансшип» (менеджер судна) результатів перевірки

Коротко нагадаємо хронологію подій.

Cуховантаж «Greendale» на початку 2017 року був поставлений для ремонту і модернізації в Іллічівський судноремонтний завод (ИСРЗ), де пройшов повноцінний і якісний ремонт в доці під наглядом класифікаційного товариства ― члена МАКО. Після виходу з ремонту судно вирушило в перший рейс ― до Миколаївського порту (термінал МГЗ).

Після прихідної комісії на т/х «Greendale» прибули троє інспекторів «Укртрансбезпеки» Миколаївської області (PSC) для проведення перевірки в рамках Чорноморського меморандуму та за її результатами виставили 7 зауважень, два з яких з кодом «30» (затримання судна). Прибулі на судно співробітники класифікаційного товариства відразу відзначили надуманість всіх зауважень, що чітко вказали в акті огляду. Наступного дня на борт прибули представники PSC, дуже швидко закрили зауваження і пішли. При цьому в акті виправлені назва, прапор, регістр (які в акті первинної перевірки були вказані невірно).

З огляду на явну надуманість зауважень, а також досить дивну поведінку співробітників «Укртрансбезпеки», які елементарно плуталися в термінології, називаючи судно кораблем, трапи ― сходами, а ілюмінатори ― вікнами, резонно було поставлене питання про кваліфікацію інспекторів. З цим питанням компанія багаторазово зверталася в УТБ, Мінінфраструктури, які, як водиться, відповідали на всі запитання, крім поставлених. Зрештою Мінінфраструктури все-таки визнало, що в УТБ відсутні співробітники з необхідною для проведення перевірок кваліфікацією.

Одеський окружний адміністративний суд, розглянувши справу 9 листопада 2018 року, дійшов висновку, що кваліфікація всіх трьох інспекторів «Укртрансбезпеки», які проводили перевірку балкера «Greendale», не відповідає вимогам Чорноморського меморандуму, самі зауваження надумані, акт перевірки підлягає скасуванню і виключенню з бази Чорноморського меморандуму.

Нарешті, 14 травня 2019 року Морська адміністрація України направила офіційного листа в апарат Чорноморського меморандуму з проханням виключити запис про перевірку судна «Greendale» і 20 травня запис був вилучений із системи. У справі поставлена жирна крапка.

Зазначимо, що процедура оскарження результатів перевірки PSC досить складна, і справа «Greendale» перша, яку доведено до виключення запису з системи Чорноморського меморандуму. Але всі наступні оскарження відтепер відбуватимуться значно швидше, оскільки суди будуть приймати до уваги «прецедент Трансшипу».

Кілька слів про те, чому ж цей випадок є настільки важливим, і чим конкретно він допоможе судновласникам.

На сьогодні інспектори PSC в українських портах можуть перевіряти судна виключно на підставі Чорноморського меморандуму. В інформаційній системі меморандуму зберігається інформація про кожне перевірене судно, його менеджера, класифікаційне товариство тощо. Крім того, існує таке поняття як профіль ризику судна. Усі судна зараховуються до суден високого, стандартного і малого ризику. Кожне затримання судна, природно, погіршує його показники і веде до списку високого ризику. Чим вищий ризик ― тим частіше і ретельніше перевірятимуть судно в портах. А в разі якщо судно буде затримане більше 3 разів протягом 24 місяців, воно потрапляє до Ship Watch List і підлягає перевірці щомісяця!

Але і це ще не все. Кожне затримання судна відбивається на рівні показника невідповідності компанії ― це один із критеріїв, за якими визначається профіль ризику судна. Іншими словами, якщо затримане одне з суден компанії, то індекс ризику всіх інших суден автоматично зростає. Цим активно користуються недобросовісні інспектори PSC, розуміючи, що кожне затримання відбивається не тільки на судні, але і на компанії в цілому.

Саме тому компанія «Трансшип», відома на ринку високою якістю послуг, завжди принципово ставиться до інспекцій PSC, особливо в українських портах. Крім очевидних корупційних цілей, випадок з т/х «Гріндейл» виглядає як спроба завдати репутаційного удару по компанії. Тому судові суперечки в першу чергу були спрямовані на захист доброго імені компанії.

Таким чином, з усією впевненістю можна говорити про появу прецеденту, який значно змінює систему перевірок суден в українських портах, надаючи судновласникам серйозний інструмент для захисту своїх прав.

Документ доступний за посиланням

Іван Ніякий, директор ДП «Трансшип-Сервіс»

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати