Вверх

АМПУ зажадала від Кабміну терміново прийняти фінплан і знизити відрахування дивідендів

19 серпня 2019, 10:50

АМПУ зажадала від Кабміну терміново прийняти фінплан і знизити відрахування дивідендів

ДП «Адміністрація морських портів України» звернулося до голови уряду Володимира Гройсмана з відкритим листом, в якому визначено п'ять життєво необхідних для портової галузі рішень, давно підготовлених до розгляду, але досі не ухвалених Кабінетом Міністрів. Про це повідомила прес-служба АМПУ.

Як наголошується в листі, подальше зволікання з прийняттям цих рішень може негативно позначитися на розвитку портової галузі України, залученні інвестицій, реалізації проектів державно-приватного партнерства, а також впровадженні в українських портах європейських стандартів взаємодії між державними органами і бізнесом. Уряд уже отримав про це десятки листів як безпосередньо від АМПУ, так і від галузевих об'єднань, членом яких є Адміністрація, а також від бізнес-асоціацій, які також підтримують ініціативи АМПУ.

«Уряду потрібно, нарешті, визначитися, чи залишиться АМПУ драйвером розвитку інфраструктурних проектів та залучення інвестицій в портах, або єдине завдання Адміністрації — це транзит портових зборів до державного бюджету. Чи потрібні в морських портах України європейські підходи, зокрема впровадження Єдиного морського вікна для вантажів і прозорий порядок відбору проб води, або бізнесу доведеться і надалі закладати у вартість фрахту корупційну складову? Відсутність відповідних рішень Кабміну згубно позначається на галузі», — зазначає в.о. голови АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Зокрема, держпідприємство наполягає на прийнятті:

1) Стратегії розвитку морських портів України до 2038 року.

2) Фінансового плану ДП «АМПУ» на 2019 рік.

3) Проекту постанови Кабінету Міністрів України, яка передбачає зменшення ставки дивідендів до держбюджету для державних підприємств портової галузі, у тому числі і ДП «АМПУ», з 90% до 50%.

4) Проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку перевірки, взяття проб води та проведення їх аналізу».

5) Проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №451» про запровадження Морського вікна (MaritimeSingle Window).

В АПМУ зазначили, що від зниження ставки відрахувань від прибутку підприємства до держбюджету з 90% до 50% і прийняття фінплану АМПУ на 2019 рік, який потрібно було прийняти ще наприкінці минулого року, а не в серпні поточного, залежить реалізація масштабних інвестиційних проектів у морських портах.

«Зараз на одну гривню, яка вкладена АМПУ в розвиток портів, припадає до п'яти гривень приватних інвестицій. Серед найбільших проектів, реалізація яких виявилася під загрозою, — розвиток глибоководних портів Південний і Чорноморськ, задіяних у постачанні дефіцитного вугілля для нашої енергетики, а також реалізація спільних проектів із провідними світовими компаніями — такими, як китайська COFCO в Миколаївському порту, французька СМА CGM і німецька HHLA в порту Одеса. Від капітальних інвестицій АМПУ, які неможливо здійснювати за відсутності фінплану і за умови вилучення майже всього прибутку підприємства до держбюджету, залежить розвиток перевалочних потужностей у портах південного сходу України, які постраждали через агресію РФ. Зокрема, диверсифікація вантажів у порту Маріуполь і створення там нового агропромислового кластеру. І нарешті, не маючи інвестиційного ресурсу, АМПУ не зможе забезпечити виконання зобов'язань України перед Єврокомісією щодо перепроектування і проведення ОВНС проекту розбудови глибоководного судноплавного ходу «Дунай-Чорне море», необхідного для підвищення конкурентоспроможності українських портів на Дунаї», — наголосила прес-служба.

Відзначається також, що впровадження в Україні Морського вікна (MaritimeSingle Window), дозволить запобігти монополії приватної компанії, яка зараз, по суті, здійснює контроль за переміщенням через митний кордон України вантажів усупереч нормам Митного кодексу України та рекомендацій міжнародних організацій.

Нарешті, прийняття «Порядку перевірки, взяття проб води та проведення їх аналізу» — це наступний крок, який потрібно зробити уряду для остаточної ліквідації корупційних принципів при проведенні екологічних перевірок у морських портах України, створення прозорого та зрозумілого як для держави, так і для бізнесу механізму виявлення джерел забруднення та визначення відповідальності за вчинені порушення природоохоронного законодавства.

«АМПУ спільно з підприємствами портової галузі сподіваються, що Кабінет Міністрів на наступному засіданні ухвалить відповідні рішення і розблокує розвиток портової галузі, яка формує майже 2% внутрішнього валового продукту країни, створює більше 47 тис. робочих місць в різних регіонах держави і 57% експорту вітчизняних підприємств», — наголошується у листі.

Найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати