Вверх

Держекоінспекція відсторонила керівника Кримсько-Чорноморського округу

18 грудня 2019, 14:41

Держекоінспекція відсторонила керівника Кримсько-Чорноморського округу

Головний одеський морський екоінспектор Олександр Ставнійчук (зліва) і його перший заступник Дмитро Крючков. Фото: dumskaya.net

Олександра Ставнійчука у рамках дисциплінарного провадження відсторонено від виконання обов'язків керівника Кримсько-Чорноморського округу. Про це повідомив в.о. голови Державної екологічної інспекції Єгор Фірсов.

У своєму блогу Фірсов розповів про схему, яка діяла в українських портах за участі інспекторів Держекоінспекції. «Перед тим як іноземне судно, яке перебувало в українському порту, готувалося відчалити, місцеві еконоінспектори терміново вигадували якусь перевірку або порушення, щоб під цим приводом затримати корабель в порту на кілька днів. Найчастіше вирішували брати на аналіз так звані баластні води, тобто звичайну морську воду, яку судна набирають прямо з моря для збільшення осадки поки стоять в порту, а потім зливають назад, перед тим, як відплисти. Як правило, баластні води набираються у спеціальні ізольовані танки, тому ніякого забруднення їх не відбувається. Але в теорії влаштувати перевірку цих вод можна, тому саме вони і ставали приводом для затримання суден», — пояснив він.

Для торгового судна простій коштує дуже дорого — до $100 тис на день, в залежності від судна і від вантажу. Тому власники суден воліли «вирішувати питання» з екоінспекцією. За інформацією Фірсова, щоб не платити за простій $200-300 тис., доводилося платити інспекторам $20-50 тис. з одного судна. Тоді перевірка скасовувалася і судну дозволяли залишити порт. «Знаючи про таку особливість українських портів, судновласники навіть закладали хабарі у свої витрати, коли відправляли судна до України. Як розповів мені один з таких судновласників, українські порти в цьому середовищі розглядалися, як ризики, нарівні з сомалійськими піратами. Так-так, звичайний мирний український порт наносив міжнародним компаніям такої ж шкоди, як і африканські бандити, що плавають по морю на іржавих коритах», — наголосив він.

При цьому, платити хабарі погоджувалися не всі. Деякі компанії займали принципову позицію, проходили усі перевірки, а потім подавали на Україну до суду, вигравали і отримували компенсації своїх збитків. Тобто, від виписаних судами штрафів бюджет не тільки не вигравав, але і програвав. У якості приклада Фірсов опублікував судове рішення, згідно з яким компанія Castalia Shipholding S.A., інтереси якого представляло ТОВ «Фрам Шиппінг Едженсі», домоглася скасування штрафу в розмірі $36,4 тис і відсудила у Держекоінспекції 975,4 тис. грн за неправомірну затримку судна Captain Adams у морському порту «Чорноморськ».

Фірсов пояснив, що згідно із законом регіональні відділення повинні отримувати дозволи на свої перевірки (в тому числі на затримання суден) від голови екоінспекції. Але щоб схема працювала швидко і безпечно, ці повноваження керівники віддавали на місця, через довіреність. «Таким чином колишні керівники дозволяли екоінспекторам у портах піратствувати на свій розсуд без необхідності постійного погодження з центральним офісом. Звичайно, що така схема або давала прибутки голові екоінспекції, або корупційний потік стрімко біг прямо в міністерство. І всі ці роки усе всіх влаштовувало. Екоінспекція дійсно стала нагадувати сомалійських розбійників», — наголосив він.

«З сьогоднішнього дня я скасовую всі злочинні доручення і накази попередніх глав екоінспекції, припиняю цю піратську вольницю і зупиняю державний рекет в портах. А також у рамках дисциплінарного провадження відстороняю від виконання обов'язків керівника Кримсько-Чорноморського округу Олександра Ставнійчука. Більше ніяких самовільних дій з боку територіальних органів не буде. Сомалі у портах скінчилося», — повідомив Фірсов.

В Одеській обласній держадміністрації минулого тижня відбулася робоча нарада, зібрана з ініціативи тимчасово виконуючого обов'язки голови Державної екологічної інспекції Єгора Фірсова. Приводом стала тривала практика взяття проб ізольованого баласту екологами, величезні штрафи і затримки суден, а отже — збереження відомих корупційних схем, які, здавалося, з літа цього року були ліквідовані прямою забороною уряду.

Президент Володимир Зеленський під час свого візиту до Одеси 13 липня цього року визнав, що в портах існує масштабна корупція і навіть запропонував призупинити перевірки судів в морських портах України співробітниками Державної екологічної інспекції, які системно займаються вимаганням хабарів.

Читайте найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати