Вверх

Держекоінспекція знову намагається затримати судно в «Чорноморську»

07 лютого 2019, 14:18

Держекоінспекція знову намагається затримати судно в «Чорноморську»

Капітану судна пред'явили лист про нібито забруднення акваторії порту. Фото: marinetraffic.com

У морському порту «Чорноморськ» простоює судно, затримане інспекторами Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу нібито за забруднення навколишнього середовища. Про це повідомила виконавчий директор Громадської спілки «Асоціація морських агентств України» (АМАУ) Ксенія Підручна.

Зокрема, 2 лютого в процесі завантаження судна Hanseatic Eagle (прапор - Сінгапур) в порту «Чорноморськ» до борту прибули представники Держекоінспекції у супроводі еколога ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ). Керуючись чинним законодавством України, капітан судна далі трапа їх не пропустив. Екологи покинули судно, попередньо взявши проби води з акваторії порту біля борту судна. Через два дні представники екоінспекції в супроводі еколога ДП «АМПУ» повернулися на борт судна Hanseatic Eagle і пред'явили капітану лист про нібито забруднення акваторії порту судном. Капітан лист не прийняв, документи не підписував, до проведення інспекції, посилаючись на норми чинного законодавства, екологів не допустив.

У відповідь на дії капітана Держекоінспекція склала адміністративний протокол про недопуск інспекторів до огляду судна. У протоколі також було зазначено, що капітану судна необхідно з'явитися за вказаною адресою для розгляду справи. 5 лютого службі капітана морського порту «Чорноморськ» і морському агенту було надано рішення Держекоінспекції про затримання судна на підставі статті 91 Кодексу торговельного мореплавства України.

«Судно буде перебувати в порту під завантаженням до неділі 10 лютого. При цьому на сьогодні ані капітан судна, ні морський агент не отримали від екоінспекції протокол, сплата штрафу за яким (а це всього близько 800 грн) дозволила б випустити судно. В цьому випадку Держекоінспекція діє з перевищенням службових повноважень, і ми вчергове закликаємо капітанів морських портів і представників ДП «АМПУ» не йти на поводу в екоінспекції і не сприяти незаконному затриманню суден», - наголосила Підручна.

Читайте також Портове співтовариство пропонує ліквідувати Інспекцію охорони Чорного моря

В 2018 році чиновники Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря в Одесі активізували перевірки портових операторів та суден. Так, 30 січня Держекоінспекцією було складено адмінпротокол про те, що 24 січня ТОВ «Бруклін-Київ» проводило навантаження зернових вантажів на судно без узгодження технології навантаження цього виду вантажу з морською екологічною інспекцією. А це, на думку інспекції, є порушенням вимог щодо охорони територіальних внутрішніх морських вод від забруднення.

7 лютого співзасновник RISOIL S.A. Шота Хаджішвілі повідомив про те, що в морському порту «Черноморcк» чиновники Держекоінспекції виписали ТОВ «Рісойл Термінал» штраф нібито за недотримання технології навантаження: «Судно завершило навантаження, і співробітники екоінспекції прийшли робити радіаційний контроль. Всі вантажні операції велися силами ДП (ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» - прим.), і РТК (робоча технологічна карта — прим.) у ДП є. Проте, екоінспекція виписала штраф на «Рісойл Термінал», який благополучно був оплачений. Тим самим уникли простою балкера і отримали можливість зустрітися в суді з конторою, чиновники якої думають, що вони найрозумніші».

У жовтні представники Держекоінспекції неодноразово намагалися зробити неправомірний відбір проб ізольованого баласту на судні Navios Coral (прапор — Панама) в Миколаївському морському порту і морському порту «Чорноморськ», в результаті чого судновласник зазнав збитків через простій судна.

Найбільший же громадський резонанс отримали перевірки Держекоінспекцією ПАТ «Одеський припортовий завод», в результаті яких в морському порту «Южний» протягом двох тижнів були затримані сім суден з вантажем аміаку. Представники інспекції відмовляли в здійсненні екологічного/радіологічного документального контролю вантажу через порушення, нібито допущені при навантаженні з боку ОПЗ. При цьому претензії до самого вантажу або судам оголошені були.

У 2019, незважаючи на зміни в законодавстві, які набули чинності минулого року, відсутність у екоінспекторів повноважень оглядати судна, самостійно підніматися на борт, неправомірні затримання суден у морпортах України продовжилися: в морському порту «Чорноморськ» під час різдвяних свят інспектори Держекоінспекції спробували затримати три судна нібито за забруднення навколишнього середовища.

За оцінками директора «Трансшип-сервісу» Івана Ніякого, прямі втрати компанії від протистояння з екологами-корупціонерами за останні вісім років склали $ 3 млн.

Найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати