Вверх

Кабмін відкрив доступ приватної тяги на залізниці

04 грудня 2019, 16:33

Кабмін відкрив доступ приватної тяги на залізниці

Приватні локомотиви розпочнуть роботу на залізничних шляхах загального користування. Фото: cfts.org.ua

Кабінет міністрів на засіданні в середу ухвалив постанову «Про реалізацію пілотного проекту допуску приватних локомотивів до роботи по окремих маршрутах на залізничних шляхах загального користування». Про це за підсумками засідання уряду заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій.

За словами Криклія, умови проведення пілотного проекту на ділянках залізничної інфраструктури загального користування та учасників пілотного проекту буде визначати Міністерство інфраструктури. «Допуск приватної тяги до роботи дозволить частково вирішити питання дефіциту тягового рухомого складу «Укрзалізниці» і протестувати функціонування ринку залізничних перевезень в умовах роботи декількох залізничних перевізників, відпрацювати технічні і технологічні особливості реалізації доступу до залізничної інфраструктури, дослідити питання організації безпеки руху при експлуатації приватних поїзних формувань на залізничній мережі загального користування», — повідомив він.

Криклій зазначив, що Мінінфраструктури має пропозиції від компаній на участь у пілотному проекті. Представники бізнесу висловили готовність закупити необхідний рухомий склад і провести навчання машиністів.

Крім вирішення проблеми нестачі тягового рухомого складу, участь у пілотному проект дозволить потенційним майбутнім приватним перевізникам протестувати готовність компаній до відкриття ринку залізничних перевезень, зазначив він. Результати пілотного проекту будуть враховані при розробці підзаконних актів для імплементації положень нового Закону України «Про залізничний транспорт України».

За останні роки на залізничному транспорті спостерігається падіння обсягів перевезень, зниження швидкості доставки і обробки вантажів, що пов'язано із відсутністю конкуренції, недосконалістю технічної політики, значним ступенем зношеності залізничного рухомого складу і його дефіцитом. Перевезення вантажів здійснюються АТ «Укрзалізниця», яке займає монопольне становище у залізничних перевезеннях, і не в повній мірі задовольняє інтереси суспільства в перевезеннях. Дефіцит магістральних тепловозів і електровозів «Укрзалізниці» призводить до нездатності задоволення потреб у вантажних перевезеннях, що в свою чергу негативно впливає на конкурентоспроможність вітчизняних підприємств, а також на всю економіку України.

У вересні 2019 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект №1196-1 «Про залізничний транспорт України», який передбачає допуск тягового складу приватних власників на залізницю.

АТ «Укрзалізниця» має намір активно розвивати послугу з ремонту та обслуговування приватних локомотивів на потужностях наявних в його складі локомотиворемонтних заводів як окремий вид бізнесу. За оцінками «Укрзалізниці», тяговий приватний парк на сьогоднішній день налічує 2,5 тис. локомотивів, з яких 996 допущені на магістральні залізниці для вивозу промислових вантажів до станцій, інші використовуються всередині підприємств або кар'єрів.

Читайте найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати