Вверх

Кабмін поставив за мету збудувати 15 глибоководних причалів

30 вересня 2019, 17:25

Кабмін поставив за мету збудувати 15 глибоководних причалів

Показником ефективності реалізації програми уряду є зростання вантажообігу портів на 10%. Фото: mtu.gov.ua

Кабінет міністрів має намір створити умови для будівництва та модернізації 15 глибоководних причалів з допустимою осадкою від 15 метрів, а також провести капітальний ремонт шлюзів. Такі цілі містить п'ятирічна програма діяльності Кабміну.

«Основна увага буде приділена створенню умов для ефективного функціонування підприємств морського і річкового транспорту та портового господарства (будівництво та модернізація не менше 15 глибоководних причалів з допустимою осадкою від 15 метрів (на сьогодні функціонують п'ять таких причалів), капітальний ремонт шлюзів)», — сказано в документі.

Показниками ефективності реалізації програми є збільшення морських вантажоперевезень на 10% — з 135 млн тонн до 148,5 млн тонн, вантажоперевезень внутрішніми водними шляхами — удвічі, з 10 млн тонн до 20 млн тонн.

Програма передбачає створення конкурентного і ефективного ринку з прозорими умовами для якісної роботи портових операторів, виробників продукції, перевізників та судновласників. Окрім цього, буде підвищено рівень безпеки мореплавства, забезпечено високий рівень охорони людського життя на морі і на внутрішніх водних шляхах відповідно до провідних світових стандартів, встановлені єдині національні правила і вимоги для торгового і риболовецького флоту відповідно до міжнародного законодавства.

«Все це буде стимулювати розвиток морського і річкового флоту, у тому числі — побудованого українськими суднобудівниками, мінімум на 30% (в 2017-2018 роках на вітчизняних верфях збудовано три судна на експорт і 25 суден на внутрішній ринок)», — зазначено в програмі.

Крім того, значну увагу планується приділити екологічному аспекту, буде вдосконалена система реагування на забруднення морських вод, «забезпечено роботу національної системи невідкладної і ефективної боротьби з подіями, які призводять до забруднення моря або берегової смуги нафтою, іншими небезпечними і забруднюючими речовинами».

«В результаті ми очікуємо економію для вантажовласників від переорієнтації перевезень на внутрішні водні шляхи понад $50 млн за п'ять років. Це зробить їх більш конкурентоспроможними», — ідеться у програмі.

У серпні 2019 року Міністерство інфраструктури доопрацювало проект оновленої Стратегії розвитку морських портів України до 2038 року. Цілями оновленого документа є визначення концептуальних засад формування держполітики планування і розвитку портової галузі, спрямованих на забезпечення потреб зовнішньої торгівлі країни в якісних морських перевезеннях; підвищення ефективності використання наявних потужностей у морпортах і збалансований розвиток нових із достатньою пропускною здатністю наземної інфраструктури; поліпшення сервісу в морпортах і забезпечення оптимальної логістики.

Автори документа розглядають базовий і оптимістичний сценарії збільшення вантажопотоку в морських портах України. Згідно з базовим сценарієм, до 2023 року порти досягнуть річного вантажообігу 147 млн тонн (у тому числі — 750 тис. TEU), до 2028 року — 152 млн тонн (1,018 млн TEU), до 2038 року — 184 млн тонн (1,739 млн TEU). Згідно з оптимістичним сценарієм, до 2023 року порти забезпечать вантажоперевалку 164 млн тонн (у тому числі — 820 тис. TEU), до 2028 року — 189 млн тонн (1,113 млн TEU), до 2038 року — 247 млн тонн (1,901 млн TEU).

Згідно з документом, механізм залучення інвестицій у портову галузь передбачає (але не обмежується) договори концесії, оренди, угоди про спільну діяльність та інші види інвестиційних угод, що укладаються на основі спеціальних процедур, визначених законами України. Можливе поширення у середньостроковій перспективі практики реалізації суміжних проектів держави і приватних інвесторів з будівництва та/або модернізації об'єктів портової інфраструктури, які взаємопов'язані в рамках технологічного процесу обслуговування вантажопотоку і забезпечують надання комплексу послуг із обслуговування суден і вантажів.

У 2017 році ДП «Адміністрація морських портів України» ініціювало актуалізацію Стратегії розвитку морських портів до 2038 року у зв'язку зі зміною структури вантажопотоків, падінням обсягів транзиту і високим навантаженням на припортову інфраструктуру в пікові періоди. Стратегія розвитку морських портів України до 2038 року розроблена в 2013 році на виконання Закону України «Про морські порти».

Читайте найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати