Вверх

Кабмін затвердив порядок взаємодії АМПУ і екологів у портах

17 липня 2019, 13:40

Кабмін затвердив порядок взаємодії АМПУ і екологів у портах

Відбір проб на суднах буде здійснюватися лише в разі підтвердженого забруднення акваторії. Фото: kmu.gov.ua

Кабінет міністрів на засіданні в середу затвердив новий Порядок взаємодії державних органів щодо захисту природного середовища в портах, який встановлює чіткий алгоритм дій ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ), Держекоінспекції та Морадміністрації щодо екологічних перевірок суден у портах, і повинен знизити рівень корупційних ризиків у цьому питанні. Про це повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян.

«Щойно Уряд схвалив в редакції Мініфраструктури Порядок взаємодії АМПУ та Мінекології у разі виявлення випадків скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії морського порту, на виконання Закону України про єдине митне вікно. Вказаний порядок чітко розмежовує сферу відповідальності кожного з учасників і встановлює чіткий алгоритм дій кожного», — написав він у Facebook.

За словами Омеляна, до функцій АМПУ, якій передані у відповідальність акваторії морських портів, віднесений моніторинг їх стану і контроль скидання забруднюючих речовин. У разі виявлення забруднення акваторії і з метою підтвердження цього факту АМПУ викликає екологічну інспекцію для відбору проб в місці забруднення. І тільки після лабораторного підтвердження факту забруднення і при наявності обґрунтованих підстав вважати, що це забруднення відбулося з судна — екологічна інспекція спільно з представниками Морської адміністрації має право піднятися на борт із метою взяття проб на судні.

«Таким чином, ми зупиняємо всі можливі зловживання, відновлюємо довіру і вводимо дієвий контроль. Важливо, що цей документ повністю підтримується бізнесом і профільними асоціаціями», — наголосив міністр.

Читайте також Чому «позеленіло» море біля Одеси — думка експерта

Президент України Володимир Зеленський запропонував призупинити перевірки суден у морських портах України співробітниками Державної екологічної інспекції на два місяці до того часу, як новообраний парламент почне приймати необхідні закони для врегулювання цієї проблеми. «Я розумію, нормальні ідеї, давайте ми їх розглянемо, буде новий парламент, буде приймати ці закони, всі екозакони тощо, але поки що нормальне рішення, правоохоронні органи нам зараз допоможуть з цією ситуацією, а ви можете поки заборонити вхід. У нас є два місяці, я думаю, ніхто не постраждає за ці два місяці», ― сказав Зеленський на нараді з питань розвитку морських портів України в Одесі в суботу.

У квітні 2019 року прем'єр-мінстр Володимир Гройсман підписав постанову Кабміну №367 від 27 березня 2019 року «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності». Постановою, крім іншого, скасовані контроль ізольованого баласту і узгодження технології перевантаження для кожного виду вантажу з Держекоінспекцією, а процедура виявлення скидання забруднюючих речовин із суден приведена у відповідність до вимог Конвенції МАРПОЛ-73/78. Крім того, постановою встановлено, що перевірки вод на суднах Держекоінспекцією не здійснюються до набуття чинності порядку проведення перевірок, взяття проб води та проведення їх аналізу.

«Рішення уряду, прийняте за підтримки прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, не лише врегулює одне з найбільш проблемних питань у взаєминах бізнесу і представників Державної екологічної інспекції, але і приведе правила робіт в українських портах у відповідність до міжнародних конвенцій, до яких раніше приєдналася Україна. Дякую уряду за виважену позицію щодо подальшої дерегуляції та збільшення інвестиційної привабливості наших портів», ― прокоментував подію в.о. голови АМПУ Райвіс Вецкаганс.

Незважаючи на це, останні кілька місяців екологічні інспектори активізували перевірки баластних вод. Так, капітанія морського порту «Чорноморськ» на чолі з призначеним Морською адміністрацією капітаном порту Олександром Цимбалюком з вечора неділі забороняє відхід з порту судну Clipper Polaris (прапор — Панама) на вимогу Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу (Держекоінспекції).

11 липня капітан Миколаївського морського порту заборонив вихід з порту судну Harvest Moon на підставі претензій Держекоінспекції. Тижнем раніше призначений Морською адміністрацією в.о. капітана морського порту «Південний» заборонив вихід судна Anangel Happiness (прапор — Греція) на підставі претензій Держекоінспекції.

У червні 2019 року співробітники Держекоінспекції, не чекаючи рішення суду, вимагали від власника судна Dionysus (прапор — Ліберія) відшкодувати збитки в розмірі $21,7 тис. нібито за забруднення акваторії Одеського морського порту внаслідок відкатки баластних вод.

Найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати