Вверх

МІУ формує конкурсну комісію з концесії «Ольвії» і ХМТП

08 лютого 2019, 15:56

Міністерство інфраструктури здійснює формування конкурсної комісії з відбору концесіонерів майна ДП «Стивідорна компанія (СК) «Ольвія» і ДП «Херсонський морський торговельний порт» (ХМТП).

Як повідомила прес-служба міністерства, питання концесії держстивідорів обговорювалися на зустрічах заступника міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Віктора Довганя, голови Проектної офісу з питань державно-приватного партнерства в інфраструктурі SPILNO Тараса Бойчука з мерами Херсона і Миколаєва та керівниками Херсонської та Миколаївської облдержадміністрацій.

На зустрічі з міським головою Херсона Володимиром Миколаєнком у п'ятницю обговорювалися можливості залучення міста до реалізації проекту, щоб місцева громада отримала позитивний ефект від інвестпроекту.

Під час зустрічі з міським головою Миколаєва Олександром Сенкевичем в четвер були намічені кроки щодо налагодження ефективної співпраці між Мінінфраструктури та Миколаївською міською радою.

За словами Довганя, після затвердження складу конкурсної комісії почнеться робота над тендерною документацією. В рамках роботи конкурсної комісії буде розглянута ініціатива робочої групи щодо доповнення конкурсних умов такими пунктами, як реалізація інфраструктурних проектів на території Корабельного району, обов'язкове працевлаштування співробітників порту, реалізація екологічних програм.

«Ми за те, щоб місто отримувало максимальну користь від цього порту: віддача повинна бути як соціальна, так і екологічна, інфраструктурна. Я підтримую мера в цьому питанні. Треба, щоб місто отримало максимально позитивний результат», — наголосив Довгань.

Конкурсна комісія займеться підготовкою і затвердженням конкурсній документації та безпосередньо оголошенням концесійного конкурсу. Як повідомив раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян, конкурси щодо концесії майна ДП «СК «Ольвія» і ДП «ХМТП» очікуються в березні-квітні 2019 року.

У грудні 2018 року Міністерство економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) розглянуло та погодило позитивні висновки за результатами аналізу ефективності пілотних проектів концесії майна державних стивідорних компаній у морських портах «Ольвія» і «Херсон».

Станом на вересень 2018 року зацікавленість у концесії держстивідорів «Ольвія» і ХМТП виявили понад 25 українських і зарубіжних компаній, в числі яких — «Дніпро Карго Лімітед», «Метінвест», «Портінвест», «Укррічфлот», Bunge (Сполучені Штати Америки), COFCO Agri Ukraine (Китай), Mitsubishi Corparation (Японія), POSCO Daewoo (Корея) й інші.

ДП «Херсонський морський торговий порт» (ХМТП) і ДП «Стивідорна компанія (СК) «Ольвія» є майданчиками реалізації пілотних проектів концесії у портовій галузі. Пілотні проекти концесії держстивідорів затверджені Мінінфраструктури 23 червня 2016 року. ТЕО пілотних проектів концесії розроблені консорціумом міжнародних консультантів, сформованим Європейським банком реконструкції та розвитку та Міжнародною фінансовою корпорацією. При підготовці ТЕО проведено системний аналіз ринку, виконано фінансову, технічну, екологічну та юридичну експертизи. Крім того, проведені зустрічі з потенційними вітчизняними та зарубіжними приватними партнерами з метою врахування їх пропозицій щодо реалізації проектів.

В цілому, очікується, що концесія в портах «Ольвія» і «Херсон» залучить інвестиції в розмірі понад 18 млрд грн. Обсяг перевалки вантажів уже в перші п'ять років реалізації проектів (з 2020 по 2025 рр.) може збільшитися майже удвічі (для «СК «Ольвія» — з 2,55 млн тонн у 2018 році до 4,59 млн тонн у 2025 році, а в Херсоні — з 1,1 млн тонн до 2,01 млн тонн). Надходження до місцевого бюджету Миколаєва за цей період при оптимістичному сценарії можуть вирости також удвічі — на 241 млн грн, в Херсоні — на 55 млн грн.

Читайте найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати