Вверх

«Моррічсервіс» повинен бути ліквідований — морські агенти

14 серпня 2019, 17:06

«Моррічсервіс» повинен бути ліквідований — морські агенти

Фото: Іван Ніякий, Facebook

ДП «Моррічсервіс», створене Морською адміністрацією України, повинно бути ліквідоване, оскільки здійснює незаконну діяльність. Про це говорили учасники форуму «Транспорт як дзеркало реформ в Україні», який відбувся у вівторок у Києві з метою допомогти новообраним депутатам зрозуміти, які проблеми є в транспортній галузі та як їх можна вирішити в сесійній залі і звернути на ці проблеми увагу Президента України.

«Морські агенти отримали листи, що тепер всі приходи та відходи суден будуть здійснюватися тільки через «Моррічсервіс» за окрему плату. Хоча ця послуга є некомерційною і здійснюється службою капітана порту. Тож «Моррічсервіс» повинен бути ліквідований», — заявив директор «Трансшип-Сервіс» Іван Ніякий.

Представники галузі пояснили присутнім в залі народних обранців, що «Моррічсервіс» — це не аналог сервісу з видачі закордонного паспорта, коли ти маєш вибір — за менші гроші чекати його довше, або ж за трохи більшу суму швидше і при більш якісному сервісі.

«Моррічсервіс» — це держпомийка, яка ніякого сервісу не надає, тільки збирає збори», — сказав директор компанії Risoil S.A. Шота Хаджішвілі. «Прихід і відхід судна оформляються в будь-якому випадку, за це платяться портові збори. Це контрольна функція держави. Придуманий сервіс, це процедура, яка повинна бути проведена у відповідність до міжнародних норм», — додав член наглядової ради компанії «Український будівельник» Микола Капацина. «Два роки тому, коли за цю послугу стягувала гроші АМПУ, Антимонопольний комітет уже ухвалив, що за прихід/відхід судна заборонено стягувати збори, вони входять до складу корабельного збору», — уточнила керуючий партнер юркомпанії Le Grant Тетяна Титаренко.

«Ви можете і повинні використовувати нас і як батіг, і як пряник для ринку. Але ми повинні чітко зрозуміти, які є проблеми і як ми їх вирішуємо. Коли є конфлікти між нормами законів — це ми розуміємо, як вирішувати. Якщо є неефективні управлінці, ми будемо контролювати уряд, щоб він за цим стежив, і ви, як представники бізнесу, не будете допускати, щоб такі управлінці були біля керма», — сказав у свою чергу новообраний депутат Верховної ради Владислав Криклій.

Громадське об'єднання «Асоціація морських агентств України» (АМАУ) у червні заявило про неправомірне, всупереч законодавству нав'язування морським агентам угоди про надання сервісних послуг з боку ДП «Моррічсервіс». «Предметом угоди є надання послуг із організаційно-технічного забезпечення оформлення приходу/виходу судна з морського порту. При цьому встановлена законодавством процедура оформлення приходу/виходу судна не передбачає участі комерційних підприємств, а є виключно функцією капітана морського порту», ― заявили в АМАУ.

Як зазначалося, тиск на морських агентів здійснюється через капітанів морських портів, які попереджають, що в разі несплати рахунків, виставлених ДП «Моррічсервіс», судну буде відмовлено в наданні дозволу на вхід і вихід з порту.

Раніше АМАУ звернулася до Морської адміністрації з проханням роз'яснити, на якій підставі ДП «Моррічсервіс» стягує плату за оформлення приходу/виходу суден в морських портах.

ДП «Моррічсервіс» було створене Морською адміністрацією 9 листопада 2018 року як державне комерційне підприємство з метою здійснення допоміжного обслуговування водного транспорту.

Найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати