Вверх

У конкурсі на концесію ХМТП беруть участь чотири консорціуми

09 грудня 2019, 14:38

У конкурсі на концесію ХМТП беруть участь чотири консорціуми

Прийом заявок проводився протягом двох місяців. Фото: seaport.kherson.ua

Чотири учасники подали заявки і пройшли попередню кваліфікацію на участь у конкурсі на концесію майна ДП «Херсонський морський торговельний порт» (ХМТП). Про це повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій на брифінгу в понеділок, передає кореспондент сайту «Порти України».

«Сьогодні відбулося розкриття пропозицій. Було ще кілька претендентів, але на етапі підготовки вони вирішили заявки не подавати. (...) У світовій практиці, кількість учасників у концесійних конкурсах коливається від трьох до шести. У нас є чотири учасники для порту Херсон. Серед учасників конкурсу є дві успішні міжнародні компанії, які мають досвід роботи в портовій галузі. Такі результати свідчать про конкурентість, рівність і прозорість конкурсу, що є основою для успішної реалізації концесійного проекту», — наголосив Криклій.

У числі компаній — Busserk (Туреччина), ТОВ «Спеціальна компанія «Морський порт Херсон», ТОВ «Рісойл-Херсон» і ТОВ «Укрморпорт» (всі три — Україна).

ТОВ «Спеціальна компанія «Морський порт Херсон» є консорціумом ТОВ «Аскет-Шиппінг» (40%) і ТОВ «Глобал Грейн» (60%).

ТОВ «Рісойл-Херсон» — консорціум ТОВ «Петро ойл енд кемікалс» (Georgian Industrial Group) і Risoil S.A. (Швейцарія). Частка грузинської групи становить 60%, швейцарської компанії — 40%.

ТОВ «Укрморпорт» — консорціум ПАТ «Кременчуцький річковий порт», ДП «Юран» ТОВ «ДП Юрол» (представляє інтереси ТОВ «Бруклін Київ») і ТОВ «Юридична компанія «Джастіс енд ло». Частка останньої становить 60%.

Як очікується, конкурсна комісія визначить компанію — переможця концесійного конкурсу в середині січня 2020 року, і протягом півроку з нею буде підписано договір.

«Це перший пілотний концесійний проект в Україні, який готується і проводиться відповідно до кращих міжнародних практик. І ми розраховуємо, що цей конкурс стане тією моделлю, яка буде одним із основних інструментів залучення приватного капіталу не тільки в портову галузь, але і в цілому в інфраструктуру України. (...) Є чотири учасники. Це професійні транспортні компанії як українські, так і зарубіжні. Найголовніше — що тендер згенерував достатній інтерес з боку ринку, і ми сподіваємося, що в результаті держава отримає хороший результат із точки зору як інвестицій, так і професійного управління цим об'єктом. Зі свого боку ми як банк готові працювати з учасниками тендеру щодо фінансування цього проекту, і розраховуємо, що через тиждень ми так само почуємо хороші новини щодо наступного тендеру — в порту «Ольвія», — зазначив керівник сектора інфраструктури ЄБРР в Україні Марк Магалецький.

У листопаді Міністерство інфраструктури призначило державного секретаря Андрія Галущака головою комісій із проведення конкурсів на концесію майна ДП «Херсонський морський торговельний порт» (ХМТП) і ДП «Стивідорна компанія (СК) «Ольвія» замість колишнього заступника міністра інфраструктури Віктора Довганя.

Прийом заявок на участь у конкурсі на концесію ДП «ХМТП» проводився з 8 жовтня по 6 грудня 2019 року.

Міністерство інфраструктури оголосило про проведення конкурсів на концесію майна ДП «Стивідорна компанія (СК) «Ольвія» і ДП «ХМТП» і відповідного майна ДП «Адміністрація морських портів України» 12 вересня 2019 року.

ДП «СК «Ольвія» і ДП «ХМТП» є майданчиками реалізації пілотних проектів концесії в портовій галузі. Пілотні проекти затверджено Мінінфраструктури 23 червня 2016 року. ТЕО пілотних проектів розроблені консорціумом міжнародних консультантів, сформованим ЄБРР і IFC. При підготовці ТЕО проведено системний аналіз ринку, виконано фінансову, технічну, екологічну та юридичну експертизи.

Станом на жовтень 2019 року зацікавленість у концесії держстивідорів «Ольвія» і ХМТП виявляли понад 40 компаній з 12 країн.

Читайте найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати