Вверх

Одеська міськрада програла апеляцію у справі «Євротерміналу»

25 лютого 2020, 12:04

Одеська міськрада програла апеляцію у справі «Євротерміналу»

Міськрада має забезпечити можливість додаткового проїзду автотранспорту до Одеського морпорту в обхід території ТОВ «Євротермінал». Фото: trassae95.com

Північний апеляційний господарський суд відмовив Одеській міськраді у скасуванні рішення Антимонопольного комітету України (АМКУ) про зобов'язання передбачити можливість заїзду вантажного автотранспорту до Одеського морського порту без споживання платних послуг ТОВ «Євротермінал». Про це йдеться в рішенні суду.

Як наголошується в документі, виконавчий комітет Одеської міської ради раніше звернувся до Господарського суду Києва з позовом до Антимонопольного комітету, в якому просив визнати недійсним рішення АМКУ №287-р від 25 квітня 2019 року. Позовні вимоги були обґрунтовані тим, що відповідачем при винесенні рішення неповно з'ясовані і не підтверджені обставини, що мають значення для справи. Зокрема, позивач зазначав, що рішення виконавчого комітету Одеської міської ради про організацію дорожнього руху прийнято ним у рамках наданої законом компетенції, з урахуванням перспективних напрямків розвитку міста основної містобудівної документації населеного пункту та у відповідності з концепцією розвитку порту, узгодженою профільним центральним органом виконавчої влади, які прямо передбачають необхідність забезпечення в'їзду до порту через «Сухий порт».

Господарський суд Києва рішенням від 28 листопада 2019 року відмовив у задоволенні цього позову. Не погоджуючись із винесеним рішенням, позивач звернувся до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати рішення Господарського суду Києва і винести нове рішення, яким позов задовольнити. Апеляційна скарга була мотивована тим, що оспорюване судове рішення винесене з неповним з'ясуванням всіх обставин, що мають значення для справи, неправильним застосуванням норм матеріального права і порушенням норм процесуального права.

Заявник зауважив, що згідно із законодавством організація дорожнього руху в містах прямо віднесена до повноважень виконавчих органів міських рад, які повинні орієнтуватися на забезпечення економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів по вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів, а не на забезпечення економічної конкуренції. «Отже, затвердження схем організації дорожнього руху по своїй суті не може вважатися дією, спрямованою на встановлення не передбачених законами України обмежень самостійності підприємств у частині споживання ними послуг, адже таке регулювання взагалі не спрямоване на регулювання споживання будь-яких послуг, а покликане забезпечити таку організацію дорожнього руху, яка в найбільш оптимальний спосіб задовольняє потреби відповідної територіальної громади Одеси як жителів, об'єднаних постійним проживанням у межах міста, в поєднанні з державними інтересами, створюючи безперешкодне пересування дорогами міста», — говорилося у позовній заяві.

Крім того, вказував позивач, проектними рішеннями Генерального плану Одеси, який діяв і був обов'язковим для застосування на момент прийняття виконавчим комітетом Одеської міської ради рішення «Про затвердження схеми організації руху вантажного транспорту до Одеського морського торгового порту» і який пройшов державну експертизу на предмет відповідності вимогам законодавства, прямо передбачено вжиття заходів, спрямованих на вилучення контейнеровозів із магістральних вулиць міста саме шляхом забезпечення заїзду до порту всього вантажного транспорту з окружної дороги через «Сухий порт».

Водночас, АМКУ у відповіді зазначив, що при ухваленні позивачем рішення «Про затвердження схеми організації руху вантажного транспорту до Одеського морського торгового порту», останнім не дотримані положення законодавства про захист економічної конкуренції, оскільки спірне рішення не було погоджене з Антимонопольним комітетом.

За результатами розгляду справи Північний апеляційний господарський суд постановив: відмовити в задоволенні апеляційної скарги виконавчого комітету Одеської міської ради на рішення Господарського суду Києва від 28 листопада 2019 року, рішення Господарського суду Києва залишити без змін.

У квітні 2019 року АМКУ зобов'язав Одеську міськраду забезпечити можливість додаткового проїзду автотранспорту на територію Одеського морського порту в обхід території ТОВ «Євротермінал».

У лютому 2019 року ТОВ «Євротермінал» встановило нову тарифікацію на послуги проїзду вантажного автотранспорту на територію Одеського морського порту і скасував знижки, які діяли раніше. «У зв'язку з набранням чинності рішення АМКУ №720-р від 21 грудня 2017 року, винесеного за наслідками розгляду справи №130-26.13/22-17 щодо наявності в діях ТОВ «Євротермінал» ознак порушення у вигляді зловживання монопольним становищем (...), ТОВ «Євротермінал» було змушене виконати вимоги АМКУ, а саме сплатити штраф у розмірі 5 млн 369,399 тис. грн і переглянути договірні відносини з усіма клієнтами», — повідомляла компанія.

На виконання рішення АМКУ компанія розробила і опублікувала відповідні додаткові угоди про розірвання угод на надання послуг на НТП на території Сухого порту з 1 лютого 2019 року і нову форму публічного договору на надання послуг.

Касаційний господарський суд у грудні 2018 року відмовив ТОВ «Євротермінал» у справі проти Антимонопольного комітету України (АМКУ) про зловживання монопольним становищем при збиранні неправомірної плати за проїзд вантажного автотранспорту на територію Одеського морського порту. ТОВ «Євротермінал» оскаржувало в касаційній інстанції рішення АМКУ від 21 грудня 2017 року, яким компанія була оштрафована на 5,37 млн грн за зловживання монопольним становищем при пропуску транспортних засобів на територію «Сухого порту», розташованого на проїзді до порту. Крім цього, АМКУ зобов'язав ТОВ «Євротермінал» забезпечити перевізникам можливість проїзду до порту без сплати послуг у разі, якщо ті не мають потреби або не мають наміру їх споживати.

У липні 2018 року ТОВ «Євротермінал» оскаржило рішення АМКУ в Господарському суді Києва, вигравши справу. У листопаді 2018 року Північний апеляційний суд став на сторону АМКУ.

У лютому 2017 року АМКУ рекомендував Одеській міськраді передбачити можливість заїзду вантажного автотранспорту на територію Одеського порту без використання послуг ТОВ «Євротермінал». «Рішенням №46 від 25 лютого 2016 року Одеського міської ради (...) створені такі умови, за яких весь вантажний транспорт може потрапити в ОМП виключно через ТОВ «Євротермінал», заплативши компанії визначену нею плату. Таким чином, в порушення вимог ст. 4 закону «Про захист економічної конкуренції», Одеська міськрада здійснила дії, що негативно впливають на конкуренцію», — ідеться у рекомендаціях АМКУ.

ТОВ «Євротермінал» є інвестором будівництва на території Одеси «Сухого порту» — мультимодального логістичного комплексу, що включає в себе демпферний контейнерний майданчик Одеського порту і логістичний центр.

Читайте головні новини галузі на нашому телеграм-каналі

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати