Вверх

Одеський порт ліквідував корупційну схему погодинної оренди буксирів

04 грудня 2019, 09:09

Одеський порт ліквідував корупційну схему погодинної оренди буксирів

Олексій Мясковський. Фото: port.odessa.ua

ДП «Одеський порт» ліквідувало схему погодинної оренди буксирів приватними компаніями, яка позбавляла держпідприємство значної частини доходу. Про це заявив в.о. директора підприємства Олексій Мясковський на прес-конференції у вівторок, повідомила прес-служба Одеського морського порту.

За попередніми підрахунками, на кінець року збитки ДП «ОП» досягнуть 100 млн грн, повідомив Мясковский. Частково це пояснюється тим, що до кінця 2016 року 90% доходів підприємству приносив портовий флот, який тоді займав 100% ринку буксирних послуг в порту. Нині, через непрозору конкуренцію з боку приватних компаній, частка ринку портового флоту становить лише 13%.

Однією з корупційних схем, яка позбавляла доходів підприємство, була погодинна оренда буксирів державних підприємств приватними компаніями. Як зазначається, для проводки і постановки великого судна до причалу в середньому потрібно 2 години роботи двох-трьох буксирів. Приватний підприємець платив портофлоту за використання його буксирів виходячи з вартості години роботи одного буксира. Це близько 20 тис. грн ($400). Тобто, за 2 години роботи трьох буксирів держпідприємство отримувало $2400, при тому, що судновласник платив приватній компанії $10-20 тис. буксирного збору.

На сьогодні ця схема з ініціативи керівництва ДП «Одеський порт» повністю скасована.

«Наші пропозиції знайшли повну підтримку з боку міністра інфраструктури України Владислава Криклія, рішення прийнято, і тепер на ринку буксирних послуг будуть діяти єдині правила для всіх», — наголосив Мясковский.

За словами в.о. директора підприємства, відтепер при буксирних проводках застосовується тариф по модулю судна і розподіляється відповідно до потужності буксирів, які беруть участь в операції. Таким чином, весь реальний дохід, отриманий від судновласника, розподіляється пропорційно між усіма учасниками проводки.

Нова модель розрахунків уже відпрацьована з іншими суб'єктами ринку. Вона дозволила підприємству отримати дохід від використання одного буксира в 4 рази більше, ніж при погодинній оренді.

ДП «Одеський порт» є портовим оператором Одеського морського порту, проте фактичної стивідорної діяльності не здійснює. Згідно з організаційною структурою держстивідора, затвердженою та погодженою Мінінфраструктури, до складу підприємства входять Портофлот, Відокремлений структурний підрозділ «Судноремонтна верф «Україна», Служба механізації і технології, Інженерна служба, Автобаза, Несамохідна майстерня (ПСМ-650), Служба ІТ-технологій, Відділ закупівель, Навчальний центр, Служба охорони праці та промислової безпеки, соціальні об'єкти, адміністративні підрозділи.

Читайте найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати