Вверх

Представництво ЄС в Україні готове допомогти в питанні статусу АСРЗ

11 лютого 2019, 10:25

Представництво Євросоюзу в Україні озвучило готовність розглянути кейс Азовського судноремонтного заводу (АСРЗ) на предмет консультаційної підтримки щодо статусу активу.

Як повідомила прес-служба ТОВ «СРЗ», відповідне питання обговорювалося на зустрічі представників ЄС і підприємців Маріуполя 29 січня. Голова Представництва ЄС в Україні Хьюг Мінгареллі, який ініціював зустріч, запропонував бізнесменам розповісти про труднощі, з якими вони стикаються в регіоні.

Виконавчий директор КК «Маріупольська інвестиційна група» (МІГ) Олег Іванюшенко озвучив проблематику неврегульованого юридичного статусу АСРЗ. Після обговорення представники ЄС висловили готовність розглянути можливості консультаційної підтримки з цього питання.

Крім цього, генеральний директор ТОВ «СРЗ» Олег Турський розповів про труднощі роботи підприємства в режимі порту. «Відразу після відкриття Керченського моста вантажовідправники стали переглядати регіон відправки. Як правило, перенаправляють судна до Одеси, Іллічівська і Херсона. Першопричина (...) — у втратах часу на простоях при заході/виході з Азова. Якщо на початку 2018 року через причали СРЗ перевантажувалося 30-40 тис. тонн вантажу при потенційно можливих 100 тис. (які ми робили до війни), то зараз 5-10 тис. тонн на місяць. Плюс не витримують кризи і зупиняються підприємства в регіоні. Наприклад, зупинився наш основний на сьогодні партнер ТОВ «Електросталь» (Курахово)», — зазначив Турський.

ТОВ «СРЗ» займається ремонтом, модернізацією та будівництвом суден, випускає машинобудівну продукцію на виробничих потужностях ЦМК колишнього ДП «АСРЗ». ТОВ «СРЗ» отримало в оренду ЦМК в 2003 році, після чого ДП «АСРЗ» було ліквідовано. У червні 2016 року у ТОВ «СРЗ» закінчився термін оренди ЦМК. При цьому ТОВ «СРЗ» продовжує його експлуатувати, підтримує виробничий процес, виконує договірні зобов'язання з поточними контрагентами, здійснює відрахування до бюджетів, виплачує зарплату і зберігає унікальний судноремонтний комплекс.

У жовтні 2018 року Кабінет міністрів ухвалив рішення повернути ЦМК в державну власність. З цією метою раніше було створено нове ДП «АСРЗ». Надалі вирішувати ситуацію щодо майбутнього ЦМК буде спеціально створена інклюзивна робоча група.

На потужностях АСРЗ побудовано більше 200 нафтосміттєзбірників, які експлуатуються в країнах СНД, Індії, ОАЕ, Куби, Болгарії, Німеччини, Греції, Польщі та Румунії. Завод є найбільшим профільним підприємством в акваторії Азовського моря.

Крім того, ТОВ «СРЗ» здійснює стивідорну діяльність. Підприємство оперує п'ятьма причалами загальною довжиною 0,6 кілометра. Обробку судів забезпечують вісім портальних кранів вантажопідйомністю 5-40 тонн і плавкран «Астрахань-5» вантажопідйомністю до 60 тонн. Підприємство здійснює перевалку генеральних (квадрат, рулон, катанка в бухтах), навалювальних (чавун, ЗРК, вугілля, кокс, зернові, мінеральні добрива) і тарно-штучних вантажів (вантажі в біг-бегах, мішках, на палетах), великовагового і великогабаритного обладнання.

ТОВ «СРЗ» у 2017 році збільшило обсяг реалізації продукції і послуг у порівнянні з 2016 роком на 48,3% — до 185,8 млн грн. ТОВ «СРЗ» у 2017 році скоротило вантажообіг у порівнянні з 2016 роком на 2% — до 632,1 тис. тонн.

ТОВ «СРЗ» перебуває в управлінні УК «МИГ», яка також управляє ТОВ «Укртрансагро» (приймання, зберігання і відвантаження на морські судна зернових і олійних культур, послуги сертифікованого зернового терміналу), ТОВ «УТА Логістик» (логістичні та експедиторські послуги), ТОВ «Марітайм Логістикс» (послуги менеджменту морських суден), ТОВ «Мартлет» (фумігаційні послуги) і іншими компаніями.

Читайте найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати