Вверх

Митниця припинила оформлення танкерної партії дизпалива у порту «Південний» — ЗМІ

16 вересня 2019, 16:56

Державна митна служба призупинила оформлення танкерної партії грецького дизельного палива в порту «Південний», посилаючись на необхідність відбору та аналізу проб. Про це повідомляє Enkorr.

За інформацією трейдерів, що оперують у порту, ідеться про партію 27 тис. тонн дизпалива виробництва Hellenic Petroleum (Греція), яке було доставлено в порт у другій половині серпня.

За відомостями джерела в ДФС, оформлення було призупинено через спрацювання Автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (АСАУР) на рівні центрального апарату ДФС. «Після спрацьовування АСАУР на місце виїде лабораторія, відбере проби і проведе аналіз вантажу і будуть дотримані всі стандартні процедури контролю», — повідомив співрозмовник.

За словами іншого джерела, знайомого з ситуацією, терміни при проведенні таких процедур можуть тривати до 15 днів.

Трейдери, які оперують на півдні, стурбовані ситуацією із затримками митного оформлення дизпалива у зв'язку з наростанням дефіциту ресурсу. За інформацією видання, через дефіцит палива, що виник у північних і центральних областях, різко підвищився попит на паливо морської поставки.

За словами директора ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергія Куюна, припинення оформлення 27 тис. тонн грецького дизпалива «може поставити хрест не тільки на стабільності цін, якої вже і так немає, але і на ресурсному забезпеченні ринку у вересні-жовтні». «Це третина очікуваних морських поставок [дизпалива] у вересні (...) Але найголовніше — це новий потужний сигнал зовнішньому ринку про ризики, які їх чекають в Україні. Дані міжнародних сюрвейєрів надсилаються в сміттєву корзину, і начальник регіонального митного поста вирішує провести дослідження якості в двох найбільших портах — «Південному» та Одесі. Робота обох заблокована», — зазначив експерт.

«Отже, маємо проблеми з залізницею, а тепер ще й із митницею. І все це на піку сезонного споживання. Ситуація заслуговує найпильнішої уваги головним чином тому, що ми знову стикаємося з людським фактором і колосальною компрометацією митниці. Перевірки якості — на ринку це сприймається не інакше як запрошення на зустріч. Митники мають право «в рамках чинного законодавства» викручувати руки імпортерам буквально на рівному місці. При цьому я не пригадую випадку, коли ці перевірки виявляли неякісний продукт. А поки руками митниці та УЗ ситуація стає загрозливою. Заблокований у «Південному» вантаж — це не тільки збільшення прогнозного дефіциту до 130 тис. тонн (майже 25%) від вересневих потреб. Зайняті резервуари, які не дозволять прийняти наступний «човен», який там чекають у третій декаді вересня. У розпал попиту 30 тис. тонн розверрнуться і підуть в іншому напрямку», — пише Куюн.

Останні кілька днів у «Південному» і Одеському портах утворилися черги з автоцистерн, які очікують навантаження дизпалива. Автоналив у «Південному» працює на максимальному завантаженні, обробляючи понад 100 автомобілів на добу, повідомляє видання.

Читайте найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати