Вверх

УЗ запровадить інтерактивний графік планування перевезень зерна

17 вересня 2019, 16:50

АТ «Укрзалізниця» запровадить інтерактивний графік планування перевезень зернових вантажів, який дозволить клієнтам вибрати необхідний рейс і оформити заявку онлайн, враховуючи задіяні станції і завантаженість інфраструктури. Про це розповів директор із розвитку бізнесу компанії Андрій Рязанцев у колонці у виданні «Магістраль».

Рязанцев вказав, що основним інструментом підвищення ефективності залізничних перевезень зернових є впровадження графікового руху поїздів. Експериментальні перевезення показали, що графікові відправлення дозволяють різко підвищити ефективність використання вагонного парку компанії. Середня швидкість поїзда при цьому досягає 552 кілометри на добу, а час обороту вагона становить всього 4,5 доби.

«Тому дуже важливим є введення чіткого механізму послідовного планування графікових, маршрутних та інших перевезень, які будуть накладатися шар за шаром на карту задіяних станцій. Ця інформація буде оприлюднена на сайті «Укрзалізниці». Тоді кожен клієнт зможе побачити, що, скільки і в які дні буде відправлено з конкретної станції. Водночас продовжується робота над тим, щоб зробити графік інтерактивним і дати можливість партнерам вибрати бажаний рейс і відразу оформити заявку. Вантажовласник буде розуміти, наскільки завантажена залізнична інфраструктура, і, вже виходячи з цього, буде планувати свою логістику. Протестувавши цей підхід спочатку на щомісячному плануванні, «Укрзалізниця» зможе масштабувати планування вже на три і шість місяців. І це вже буде реальне поліпшення операційної ефективності перевезень», — зазначив Рязанцев.

Новий порядок перевезень планується впровадити найближчим часом — з третьої декади вересня. Згідно з новою концепцією, 516 зернових станцій, відповідно до своїх вантажних можливостей, розділені на три категорії. До першої віднесені потужні станції, де можна обробляти до 15 маршрутів на місяць. Таких — 89. Другу категорію присвоєно 28 станціям (10 маршрутів на місяць), третю — 37 станціям (п'ять маршрутів на місяць). Решта 362 станції через свою малу потужність узагалі не отримали категорії.

Зі станцій буде організовано регулярний рух маршрутних поїздів із зерном. Частота їх проходження буде визначатися категорією станції, її здатністю переробляти зернові вантажі.

Одночасно вводиться система розподілу вантажопотоку на чотири групи за пріоритетністю. Перша така група — це маршрутні графікові відправлення. Вони забезпечать вантажовласникам надійне і швидке транспортування зернових. Водночас Укрзалізниця значно підвищить ефективність використання власних вагонів. На них буде введена надбавка до тарифу — 20% від тарифу.

Більшість маршрутів, на які не укладені угоди про графікові перевезення, будуть реалізовуватися через систему Prozorro, де їх зможуть придбати всі зацікавлені підприємства за ринковою ціною. Цим перевезенням присвоєно другий рівень пріоритету.

У третій групі — перевезення на замовлення підприємств, які є власниками під'їзних шляхів і елеваторів.

І, нарешті, найнижчий пріоритет матимуть всі інші перевезення. Їх виконуватимуть в останню чергу, за наявності вільного рухомого і тягового складу.

Завдяки такому ефективному використанню вагонів «Укрзалізниця» планує значно збільшити обсяги перевезення зернових власним рухомим складом. Згідно з прогнозом, компанія забезпечить вивезення майже 80% нинішнього урожаю зернових.

«Однак таке підвищення вантажопотоку обмежене можливостями розвантаження на припортових станціях. Сьогодні українські порти можуть обробити не більше 2 тис. вагонів на добу. Навантаження більшої кількості рухомого складу на зернових станціях призведе лише до того, що зерновози будуть накопичуватися на під'їзних шляхах, перетворюючись, по суті, в склади на колесах. Такий досвід в «Укрзалізниці» вже є, тож, щоб запобігти цьому, в нинішньому сезоні всі помилки будуть враховані. Графік руху поїздів складається з урахуванням потужності розвантажувальних станцій, що дозволить уникнути тривалих простоїв вагонів», — вказав Рязанцев.

За його словами, «Укрзалізниця» готова підписувати з експортерами угоди про організацію графікових перевезень зернових. Однак, усвідомлюючи, що не всі учасники ринку готові відразу перейти на такий порядок, значна частина маршрутів буде виставлятися на аукціони, що проводяться в системі Prozorro. Відповідні процедури продажу послуг із перевезення вже відпрацьовані, у найближчі тижні всі учасники зможуть придбати вагони.

Як повідомив раніше голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов, «Укрзалізниця» при перевезеннях зернових вантажів віддасть пріоритет графітовим маршрутним відправкам, буде стягувати додаткову плату за такі відправки, а також намагатиметься залучити приватних операторів зерновозів, щоб створити спільний пул вагонів.

Найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати