Вверх

В грудні РФ удвічі скоротила час очікування проводки суден в Керченській протоці

04 січня 2019, 14:35

У грудні 2018 року час очікування для суден, що прямують до/з морських портів України в Азовському морі, дозволу на прохід через Керченську протоку скоротилося удвічі. Про це свідчать дані моніторингової групи громадської організації «Майдан закордонних справ» і видання BSNews.

«Протягом грудня російське керівництво посилено робило вигляд, що жодних штучних перешкод свободі судноплавства в Керченській протоці немає. Це збігалося у часі з розглядом відповідної резолюції Генеральної Асамблеї ООН, розглядом можливого «Азовського пакету» нових санкцій Радою ЄС і спільною заявою канцлера ФРН Меркель і президента Франції Макрона», - ідеться у публікації.

Як зазначається, в результаті середня тривалість штучної затримки суден на вході в Азовське море зменшилася з п'яти діб у листопаді до трьох діб у грудні 2018 року, на виході з Азовського моря - з п'яти діб у листопаді до двох діб у грудні. Затримань комерційних суден кораблями Берегової охорони ФСБ РФ під час руху посеред Азовського моря не було з 21 жовтня 2018 року.

Крім цього, за даними моніторингу, 28-31 грудня 2018 року і в перші дні 2019 року спостерігається звичний за часом (як було до початку блокади) режим пропуску суден - від 0 до декількох годин.

«Це підтверджує наш давній висновок - санкції починають працювати ще до їх введення, на етапі обговорення. Разом із тим, середня тривалість штучних затримок маріупольських і бердянських суден на вході і на виході з Азовського моря в грудні 2018 року всі ще вимірюється в днях, а не годинах, як на початку блокади. Тому робити висновок, що РФ припинила блокаду Маріуполя і Бердянська, не просто рано, але і неприпустимо. Подібні періоди зменшення тривалості штучних затримок суден у Керченській протоці спостерігалися в кожному місяці і завершувалися однаково - ще більшим зростанням», - зазначив головний редактор BSNews Андрій Клименко.

Читайте також Як «керченська криза» вплинула на ставки фрахту

Як заявляв раніше міністр інфраструктури України Володимир Омелян, Маріупольський і Бердянський морські порти фактично заблоковані діями РФ. У листопаді суховантаж ATA (прапор - Панама) скасував візит до Маріупольського порту після семиденного очікування проходу Керч-Єнікальським каналом в Азовське море.

Президент України Петро Порошенко запропонував заборонити візити російських суден до європейських і американських портів через блокування РФ судноплавства в Керченській протоці і Азовському морі.

За даними моніторингової групи громадської організації «Майдан закордонних справ» і видання BSNews, у травні-листопаді 2018 року дії РФ в Керченській протоці і Азовському морі створювали перешкоди вільному судноплавству 727 разів. Зокрема, зафіксовані 110 зупинок судів посеред моря, 316 випадків штучного утримання в Керченській протоці до отримання дозволу на прохід в Азовське море і 301 випадок штучного утримання на якірній стоянці в Азовському морі перед входом до Керченської протоці до отримання дозволу на прохід в Чорне море.

Повідомлення про затримання спецслужбами РФ в акваторії Азовського моря торгових суден, що прямують до Маріупольського і Бердянського портів або назад, з'являються щодня з квітня нинішнього року. В результаті таких затримань судна простоюють від декількох годин до декількох днів, а судновласники мають додаткові витрати. У червні в Маріупольському порту сталося простоювання через зупинку російськими силовиками декількох торгових суден в Азовському морі.

Найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати