Вверх

Цього року запускаємо приватну тягу — Омелян

05 квітня 2019, 13:35

Цього року запускаємо приватну тягу — Омелян

Фото: ubr.ua

Тяговий рухомий склад приватної форми власності почне працювати на залізницях України в 2019 році. Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян на зустрічі з представниками Світового банку (СБ) в Києві у четвер.

Зокрема, міністр наголосив на необхідності рішучих дій з реформування залізничної галузі. «Ми не можемо чекати, поки новий законопроект про залізничний транспорт буде проголосований парламентом. Уже цього року ми запускаємо приватну тягу на залізниці. Ми вже маємо гарний прогрес і досвід на регіональный залізниці у Львові і хочемо поширити цей досвід на всю Україну», — повідомив Омелян.

В ході зустрічі міністр попросив СБ додатково проаналізувати процедуру закупівель АТ «Укрзалізниця», щоб гарантувати їх прозорість і реальну конкуренцію. У свою чергу, представники СБ повідомили, що експерти банку працюють над стратегією реформування «Укрзалізниці», приділяючи особливу увагу питанням підвищення операційної ефективності, якості послуг, а також мінімізації та нівелюванню ризиків лібералізації ринку.

Раніше Омелян анонсував допуск приватної тяги на залізницю в експериментальному режимі в 2019 році.

У січні 2019 року у Верховній Раді зареєстровано новий законопроект «Про залізничний транспорт України» (№9512), який передбачає створення конкурентного ринку залізничних перевезень. Законопроектом передбачається, що здійснювати перевезення пасажирів і вантажів можуть перевізники всіх форм власності, якы забезпечують тяговий рухомий склад. При цьому пропонується створити два нові органи, які здійснюватимуть державне управління на конкурентному ринку перевезень: центральний орган виконавчої влади, який здійснює державне регулювання і нагляд у сфері залізничного транспорту, і національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту.

Документ визначає новий підхід до забезпечення суспільно важливих перевезень, які будуть визначати Кабінет міністрів і органи місцевого самоврядування. При цьому суспільно важливі перевезення здійснюються на компенсаційній основі за рахунок державного і місцевих бюджетів, а перевізник буде обиратися на конкурсній основі.

У жовтні 2018 року Верховна Рада відхилила законопроект «Про залізничний транспорт України» (№7316), який передбачав допуск приватних операторів локомотивного парку на шляху «Укрзалізниці».

Раніше голова правління «Укрзалізниці» Євген Кравцов висловив думку, що допуск тягового рухомого складу приватної форми власності може позбавити компанію значної частини доходів і привести до банкрутства. На його думку, альтернативою залучення приватної тяги може стати механізм фінансового лізингу. «Ми готові за узгодженими з нашими клієнтами умовами брати техніку в фінансовий лізинг і виділяти її пріорітетно на необхідні узгоджені ділянки, щоб і закрити потреби клієнтів, і зберегти наше становище на ринку», — говорив Кравцов.

У липні 2018 року «Укрзалізниця» затвердила положення, яке надає право директорам регіональних філій укладати угоди оренди локомотивів приватних власників за умови отримання попередньої письмової згоди ПАТ «Укрзалізниця».

«Укрзалізниця» є єдиним оператором тягового рухомого складу.

ПАТ «Укрзалізниця» є основним перевізником вантажів (без урахування трубопровідного транспорту — близько 82%) і пасажирів (більше 36%) в Україні. Експлуатаційна довжина залізничних колій складає 19,8 тис. кілометрів, електрифіковані більш 47,2% ліній.

Читайте найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати