Вверх

У порту «Чорноморськ» Держекоінспекція намагалася затримати три судна

10 січня 2019, 09:08

У порту «Чорноморськ» Держекоінспекція намагалася затримати три судна

У морському порту «Чорноморськ» під час різдвяних свят інспектори Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу спробували затримати три судна нібито за забруднення навколишнього середовища. Про це повідомила виконавчий директор Громадської спілки «Асоціація морських агентств України» (АМАУ) Ксенія Підручна, передає портал Latifundist.

«7 січня на борту судна Manzanillo інспектори Держекоінспекції відібрали проби баластних вод, провели їх аналіз, який нібито показав, що судно завдало довкіллю збитків на $9055,37», — розповіла Підручна.

За її словами, візит інспекторів на судно відбувся без попереднього повідомлення морського агента і капітана судна. Представники Держекоінспекції також не пред'явили докази того, що біля судна було виявлено забруднення, джерелом якого є саме теплохід Manzanillo.

«Такі дії з боку Держекоінспекції тривають навіть незважаючи на зміни в законодавстві, які набули чинності минулого року, відсутність у екоінспекторів повноважень оглядати судна, самостійно підніматися на борт. Робиться це, як правило, для отримання хабара за те, щоб судно швидше покинуло порт, тому що судновласник несе збитки за його простоювання в порту (десятки тисяч доларів на добу), а фрахтувальник — за порушення термінів поставки вантажу», — пояснила Підручна.

Підніматися на борт судна представники Держекоінспекції можуть тільки на запрошення інспекторів контролю державою порту (PSC), які зараз входять до складу Державної служби морського та річкового транспорту України (Морська адміністрація). Так як в статті 16 Закону України «Про транспорт» повноваження з контролю за виконанням міжнародних договорів України щодо запобігання забрудненню навколишнього середовища з суден покладені саме на Морську адміністрацію. Крім того, у жовтні в країні набув чинності Закон про впровадження «єдиного вікна» на митниці, який взагалі скасував екологічний контроль вантажів і транспортних засобів. Тобто, питання забруднення моря з суден тепер в принципі поза компетенцією Держекоінспекції.

«Дуже шкода, що керівництво Мінприроди не тільки ігнорує проблему, але вважає такі дії екоінспекторів правильними, і навіть публічно їх виправдовує. Насправді, це завдає величезної шкоди як економіці України, так і її міжнародному іміджу», — упевнена Підручна.

Читайте також Фактчекінг: як лукавить Міністр екології

Раніше повідомлялося, що в 2018 році чиновники Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря в Одесі активізували перевірки портових операторів та суден. Так, 30 січня Держекоінспекцією було складено адмінпротокол про те, що 24 січня ТОВ «Бруклін-Київ» проводило навантаження зернових вантажів на судно без узгодження технології навантаження цього виду вантажу з морською екологічною інспекцією. А це, на думку інспекції, є порушенням вимог щодо охорони територіальних внутрішніх морських вод від забруднення.

7 лютого співзасновник RISOIL S.A. Шота Хаджішвілі повідомив про те, що в морському порту «Черноморcк» чиновники Держекоінспекції виписали ТОВ «Рісойл Термінал» штраф нібито за недотримання технології навантаження: «Судно завершило навантаження, і співробітники екоінспекції прийшли робити радіаційний контроль. Всі вантажні операції велися силами ДП (ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ» - прим.), і РТК (робоча технологічна карта — прим.) у ДП є. Проте, екоінспекція виписала штраф на «Рісойл Термінал», який благополучно був оплачений. Тим самим уникли простою балкера і отримали можливість зустрітися в суді з конторою, чиновники якої думають, що вони найрозумніші».

У жовтні представники Держекоінспекції неодноразово намагалися зробити неправомірний відбір проб ізольованого баласту на судні Navios Coral (прапор — Панама) в Миколаївському морському порту і морському порту «Чорноморськ», в результаті чого судновласник зазнав збитків через простій судна.

Найбільший же громадський резонанс отримали перевірки Держекоінспекцією ПАТ «Одеський припортовий завод», в результаті яких в морському порту «Южний» протягом двох тижнів були затримані сім суден з вантажем аміаку. Представники інспекції відмовляли в здійсненні екологічного/радіологічного документального контролю вантажу через порушення, нібито допущені при навантаженні з боку ОПЗ. При цьому претензії до самого вантажу або судам оголошені були.

За оцінками директора «Трансшип-сервісу» Івана Ніякого, прямі втрати компанії від протистояння з екологами-корупціонерами за останні вісім років склали $ 3 млн.

Читайте також Портове співтовариство пропонує ліквідувати Інспекцію охорони Чорного моря

Найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати