Вверх

Миколаївський порт заборонив вихід судна на вимогу Держекоінспекції

11 липня 2019, 18:47

Миколаївський порт заборонив вихід судна на вимогу Держекоінспекції

Екоінспектори звинувачують судно Harvest Moon у забрудненні внутрішніх морських вод. Фото: marinetraffic.com

Призначений Морською адміністрацією капітан Миколаївського морського порту Сергій Гуртовий у четвер заборонив вихід з порту судну Harvest Moon (прапор — Маршаллові острови) на підставі претензій Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу (Держекоінспекції). Про це йдеться в розпорядженні капітана порту, яким володіє сайт «Порти України».

«На підставі рішення Державної екологічної інспекції про заборону на вихід судна Harvest Moon з Миколаївського морського порту в зв'язку із забрудненням внутрішніх морських вод України. Відповідно до кодексу торгового мореплавства (...) Відмовити в дозволі на вихід з Миколаївського морського порту судну Harvest Moon, IMO 9113410 до усунення виявлених за результатами контролю порушень або до моменту сплати належних штрафів або інших платежів», — ідеться у документі.

Напередодні Європейська бізнес-асоціація звернулася до прем'єра Гройсмана й уряду з проханням взяти під контроль дотримання законодавства в морських портах.

Минулого тижня призначений Морською адміністрацією в.о. капітана морського порту «Південний» заборонив вихід судна Anangel Happiness (прапор — Греція) на підставі претензій Держекоінспекції.

У червні 2019 року співробітники Держекоінспекції, не чекаючи рішення суду, вимагали від власника судна Dionysus (прапор — Ліберія) відшкодувати збитки в розмірі $21,7 тис. нібито за забруднення акваторії Одеського морського порту внаслідок відкату баластних вод.

Читайте також Гройсман доручив призупинити екологічні перевірки в портах

У квітні 2019 року прем’єр-міністр Володимир Гройсман підписав постанову Кабміну №367 від 27 березня 2019 року «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності». Постановою, крім іншого, скасовані контроль ізольованого баласту і узгодження технології перевантаження для кожного виду вантажу з Держекоінспекцією, а процедура виявлення скидання забруднюючих речовин із суден приведена у відповідність до вимог Конвенції МАРПОЛ-73/78. Крім того, постановою встановлено, що перевірки вод на суднах Держекоінспекцією не здійснюються до набуття чинності порядку проведення перевірок, взяття проб води та проведення їх аналізу.

«Рішення уряду, прийняте за підтримки прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, не лише врегулює одне з найбільш проблемних питань у взаєминах бізнесу і представників Державної екологічної інспекції, але і приведе правила робіт в українських портах у відповідність до міжнародних конвенцій, до яких раніше приєдналася Україна. Дякую уряду за виважену позицію щодо подальшої дерегуляції та збільшення інвестиційної привабливості наших портів», ― прокоментував подію в.о. голови АМПУ Райвіс Вецкаганс.

За попередньою оцінкою представників морської бізнес-спільноти, через неврегульованість питань діяльності Держекоінспекції, яка протягом останніх 16 місяців була причиною простоювання суден у морських портах, загальна сума втрат може досягати $200 млн щорічно у вигляді нествореного ВВП і недоотриманих державою і бізнесом доходів.

Найголовніші новини на нашому Телеграм-каналі, підписуйтеся також на наш ютуб-канал

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.

Коментарі


Коментувати