Вверх

5 кроків Зеленського в портовій галузі, що вселяють оптимізм

Ігор Гошовський, Шеф-редактор ports.com.ua
03 вересня 2019

Перше, що необхідно відзначити: пройшло лише чотири місяці, а політика Президента щодо портової галузі в стратегічних аспектах вже цілком чітко окреслена. Втім, є і тривожний дзвінок.

Вона цілком відповідає лібертаріанській доктрині і запалює «зелене» світло приватним ініціативами та приватному капіталу. Ще цікавіше те, що новий Прем'єр в перший же день після призначення, оголосив про бажання приватизувати локомотивну тягу на УЗ. Всьому цьому додає вагомості однопартійна більшість у Раді. Втім, це поки декларації. Але є і декілька конкретних кроків про які варто згадати.

Держекоінспекція

У Президента сформувалося чітке розуміння того, що Держекоінспекція та Укртрансбезпека входять до переліку найбільш корупційних для бізнесу органів державної влади. Про це він прямо заявив 2 вересня. Зеленський доручив новому міністру інфраструктури провести перезавантаження цих відомств до 1 січня 2020 року. Також варто відзначити швидку реакцію Президента на свавілля екологів в портах і успішні спільні з Гройсманом дії по нейтралізації цього свавілля здійснені ще в липні.

Концесії

Кабінет міністрів на засіданні 14 серпня ухвалив рішення про оголошення тендерів на концесію майна держстівідорів «Ольвія» і ХМТП. Після прийняття цього рішення Володимир Омелян нагадав, що робота з передачі в концесію об'єктів інфраструктури тривала з 2015 року. Новий Президент повністю підтримав стратегічний курс на передачу держстівідорів в концесії і попросив нового міністра прискорити процес. Зеленський доручив йому передати в концесію майно ДП до закінчення 2019 року. Також Зеленський анонсував, що нова Верховна Рада восени ухвалить закон про концесії.

Закон про ВВТ

Зеленський також доручив керівництву Верховної Ради до 1 листопада 2019 року прийняти закон про внутрішній водний транспорт. Поки не ясно, який саме законопроект буде підтриманий більшістю. Але, з огляду на, що лобі «Нібулона» в цьому скликанні виглядає менш потужно, ніж раніше, шанси на законопроект уряду зростають.

В'їзд на територію Одеського морського порту

Уже в липні Зеленський звернувся до мера Одеси Геннадію Трухановому з проханням терміново вирішити питання надання земельної ділянки для облаштування безкоштовного в'їзду на територію Одеського морського порту. «Необхідно знайти можливість вирішити проблему надання Одеському морському порту земельної ділянки для облаштування в'їзду на територію порту для бізнесу, яким можна було б користуватися безкоштовно», - зазначив Зеленський в ході візиту до Одеси. Справа в тому, що зараз діє тільки один великий шлях доступу в порт, який належить приватній структурі. Президент вважає таку ситуацію неприпустимою і підкреслює, що це створює монополію, яка шкодить великій кількості підприємців.

Лавренюк?

Втім, є і тривожний дзвінок. Головною причиною мало ефективної роботи МІУ в аспекті боротьби з корупційними схемами і поборами, було те, що це відомство потрапило під вплив «силовиків» і грало роль годівниці для них.

Призначення на посаду міністра Владислава Криклія, який є вихідцем з «міліції», стривожило тих, хто очікував підвищення активності МІУ в боротьбі з корупцією. Втім, до самого Криклія, як до людини нової, поки ніяких претензій немає. Але ось велика ймовірність збереження ще одним «міліціонером» Лавренюком посади першого заступника - стривожило всю портову спільноту.

Якщо Президент заблокує спроби залишити Лавренюка на посаді «куратора годівниці», то це буде п'ятий сильний хід Зеленського. Поставимо поки це йому авансом.

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати