Вверх

Бізнес - заручник боротьби двох відомств

Віктор Берестенко, Заступник гендиректора АМЕУ
17 травня 2019

Законодавство будь-якої країни містить суперечності або прогалини. Мабуть, рівень політичної культури визначається тим, як державні органи ставляться до цього. Одна справа, коли відомства бачать ці недоліки і прагнуть їх вирішити. Інша справа, коли білі плями в законодавстві відомства використовують для з'ясування стосунків з іншими державними органами.

Так конфлікт між Держекоінспекцією і АМПУ призвів до простою вантажів в Одеському порту і збитків бізнесу на 20 тис. доларів США. Детальніше про конфлікт з усіма документами, які є в Асоціації міжнародних експедиторів України, нижче.

19.02.2019 вантаж лейкоксену прямував на територію митного поста №1 «Південний» Одеської митниці ДФС для оформлення. Коли машини з контейнерами проїжджали під радіологічною рампою, вона спрацювала. До порту викликали співробітників екологічної служби, щоб ті оглянули вантаж.

21.02.2019 представники екологічної інспекції приїхали до воріт порту і попросили пропустити по за службовими посвідченнями. У відповідь співробітники порту нагадали, що це режимний об'єкт і запропонували виписати разовий пропуск. На що інспектори екологічної служби не погодилися. Огляд вантажу, заради якого їх викликали, так і не було проведено.

За найскромнішими оцінками витрати на одну машину за весь період простою склали монад 1000 доларів. На всі машини витрати склали понад 20 000 доларів США

За словами інспекторів Екологічної інспекції, їх робота була заблокована з боку Одеської філії АМПУ. «...Службовими особами Одеської філії ДП «АМПУ» незаконно блокується робота державних інспекторів шляхом недопущення на територію порту, недопущення держінспекторів до робочих місць», - так Держекоінспекція описала ситуацію в листі Одеському прикордонному загону Державної прикордонної служби.

Також листа про блокування роботи екологічної інспекції направили до Національної поліції, Прокуратури Одеської області, Управління Служби безпеки України в Одеській області.

...Службовими особами Одеської філії ДП «АМПУ» незаконно блокується робота державних інспекторів шляхом недопущення на територію порту, недопущення держінспекторів до робочих місць

Дії АМПУ екологи трактують як порушення Конституції України (ст. 50), Конвенції про захист Чорного моря від забруднення, Водного кодексу України, Закону України «Про охорону навколишнього середовища», Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо введення механізму «єдиного вікна» і оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний кордон України».

Щоб захистити інтереси експедиторських компаній, чиї машини з вантажем застрягли в очікуванні екологічного контролю, Асоціація міжнародних експедиторів України направила листа на адресу Прем'єр-міністра. Відповідь підготувало Міністерство інфраструктури України. У ньому МІУ написало, що Прикордонна служба України, АМПУ і Державна екологічна інспекція провели робочу нараду для врегулювання ситуації. Було прийнято рішення, за яким інспектори екологічної служби все ж зможуть проходити на територію порту за своїми службовими посвідченнями, але пересуватися по ньому будуть у супроводі представника Одеської філії ДП «АМПУ». Однак представники Держекоінспекції відмовилися підписувати попередньо узгоджену редакцію протоколу.

В очікуванні екологічного контролю в Одеському порту застрягло близько 20 машин. Ситуація затягнулася майже на тиждень. Простій, демередж та інші додаткові витрати склали близько 200 у.о. за день. За найскромнішими оцінками витрати на одну машину за весь період простою склали понад 1000 доларів. Витрати за всіма машинами склали понад 20 000 доларів США. Пізніше при проведенні огляду представники екологічної служби підтвердили, що вантаж безпечний, випромінювання не перевищує дозволені норми.

Замість висновків. На сьогодні порядок взаємодії між екологічною службою та АМПУ не затверджений. Формально це дало можливість АМПУ трохи змінити правила доступу інспекторів екослужби на свою територію. Причин після численних корупційних скандалів, пов'язаних із роботою екологів, вистачає. Останню крапку на репутації екослужби поставила схема з перевіркою ізольованого баласту, за якою інспектори могли штрафувати іноземні судна на колосальні суми.

Останню крапку на репутації екослужби поставила схема з перевіркою ізольованого баласту, за якою інспектори могли штрафувати іноземні судна на колосальні суми

Поки що представники екологічної служби демонструють бажання відстояти для себе право на вільне пересування по території портів, включаючи допуск на іноземні судна. Судячи з цього, ситуація із зупинкою вантажів в очікуванні екологічного контролю може повторитися найближчим часом. Заручниками знову можуть виявитися компанії-вантажовласники та експедитори, поки конфлікт інтересів між цими організаціями не владнають.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати