Вверх

Бонування для всіх ― ініціатор АМПУ

Микола Севирін, Нач. служби безпеки мореплавства ДП АМПУ
19 серпня 2019

У колонці для сайту «Порти України» гендиректор групи терміналів «Рісойл» Максим Широков заявив, що АМПУ перешкоджає бізнесу самостійно здійснювати повсякденне бонування судів в портах. Насправді все, м'яко кажучи, не так ― саме АМПУ два місяці тому подала до Мінінфраструктури проект змін до наказу, який раз і назавжди зрівняє в правах компанії всіх форм власності, які бажають займатися бонітування в портах.

Що стосується суті претензій, то очевидно, що АМПУ не могла «в односторонньому порядку» взяти на себе бонування і розбонування суден у порту. Хоча б тому, що діє в тих рамках, які визначені законами держави і наказами Міністерства інфраструктури. Цього шановний колега, який раніше керував Южненською філією АМПУ, не може не знати. Більш того, у багатьох акваторіях філії АМПУ успішно співпрацюють з приватними компаніями щодо попередження розливу забруднюючих речовин при проведенні вантажно-розвантажувальних робіт біля причалів, тобто того самого бонування, про яке ідеться.

Що стосується порту Чорноморськ, то він виявився виключенням з правила, і на те є об'єктивні причини. Припинення співпраці з тією самою компанією, про яку згадував Широков, стало наслідком результатів аудиторської перевірки Міністерства інфраструктури України в липні 2017 року в цьому порту. Рекомендації наказували АМПУ розірвати договір про співпрацю з «приватником» при проведенні повсякденного бонування. Очевидно, що АМПУ не може порушити рекомендацію свого власника в особі міністерства і держави. Як і топ-менеджмент «Рісойла» безумовно виконує прямі розпорядження власників компанії.

Підстави для перегляду цього рішення по Чорноморську з'явилися тільки навесні цього року, коли АМКУ рекомендував Міністерству інфраструктури розробити і затвердити нормативно-правовий акт для забезпечення доступу «суб'єктів господарювання всіх форм власності на ринки послуг з повсякденного бонування», а також розробити «чіткі, прозорі, відповідні і об'єктивні критерії» надання такого доступу. Вже 10 червня 2019-го фахівці АМПУ передали до Мінінфраструктури опрацьовані зміни до наказу №631. Їх твердження дозволить приватним компаніям вільно укладати договори з АМПУ і надавати послуги з повсякденного бонування в портах. Простіше кажучи, АМПУ раз і назавжди відкриє ринок повсякденного бонування. При цьому, аварійне бонування і ліквідація забруднень, як це і передбачено законодавством, буде здійснюватися виключно силами АМПУ. Адміністрація портів, так само як і приватні компанії ― учасники ринку, очікує затвердження цього наказу, щоб мати можливість передавати операційну діяльність із повсякденного бонування суден у порту Чорноморськ приватним компаніям.

Що стосується затримок із зняттям бонів, то цими робочими моментами фахівці Адміністрації звичайно займаються, як і багатьма іншими повсякденними проблемами галузі. Робимо це без публічних і некоректних звинувачень, а просто працюємо. Адже так конструктивніше, це ж очевидно.

Наостанок. Робота морського порту ― це складний і дуже живий механізм із найбільш суперечливими інтересами, з жорсткою конкуренцією. І давайте будемо відверті ― немає в країні жодного державного підприємства, яке прагнуло б до балансу інтересів держави і бізнесу так, як це робить Адміністрація морських портів України.

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати

Whoops, looks like something went wrong.

1/1 ErrorException in compiled.php line 7512: file_put_contents(): Only 0 of 331 bytes written, possibly out of free disk space

  1. in compiled.php line 7512
  2. at HandleExceptions->handleError('2', 'file_put_contents(): Only 0 of 331 bytes written, possibly out of free disk space', '/home/runsite2/ports.com.ua/www/bootstrap/cache/compiled.php', '7512', array('path' => '/home/runsite2/ports.com.ua/www/storage/framework/sessions/cn3z0fMALb3OondDNkhHhFUFaZ2R4I47kzNDJdFt', 'contents' => 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"R8J8jn98vvlcH2r7UxMYM65QbnJkPtyLOvvnh2Ar";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:71:"https://ports.com.ua/uk/opinions/bonirovanie-dlya-vsekh-initsiator-ampu";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1585784521;s:1:"c";i:1585784521;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', 'lock' => true))
  3. at file_put_contents('/home/runsite2/ports.com.ua/www/storage/framework/sessions/cn3z0fMALb3OondDNkhHhFUFaZ2R4I47kzNDJdFt', 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"R8J8jn98vvlcH2r7UxMYM65QbnJkPtyLOvvnh2Ar";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:71:"https://ports.com.ua/uk/opinions/bonirovanie-dlya-vsekh-initsiator-ampu";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1585784521;s:1:"c";i:1585784521;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', '2') in compiled.php line 7512
  4. at Filesystem->put('/home/runsite2/ports.com.ua/www/storage/framework/sessions/cn3z0fMALb3OondDNkhHhFUFaZ2R4I47kzNDJdFt', 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"R8J8jn98vvlcH2r7UxMYM65QbnJkPtyLOvvnh2Ar";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:71:"https://ports.com.ua/uk/opinions/bonirovanie-dlya-vsekh-initsiator-ampu";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1585784521;s:1:"c";i:1585784521;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', true) in FileSessionHandler.php line 83
  5. at FileSessionHandler->write('cn3z0fMALb3OondDNkhHhFUFaZ2R4I47kzNDJdFt', 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"R8J8jn98vvlcH2r7UxMYM65QbnJkPtyLOvvnh2Ar";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:71:"https://ports.com.ua/uk/opinions/bonirovanie-dlya-vsekh-initsiator-ampu";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1585784521;s:1:"c";i:1585784521;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}') in compiled.php line 12345
  6. at Store->save() in compiled.php line 12165
  7. at StartSession->terminate(object(Request), object(Response)) in compiled.php line 2531
  8. at Kernel->terminate(object(Request), object(Response)) in index.php line 58