Вверх

Бонування для всіх ― ініціатор АМПУ

Микола Севирін, Нач. служби безпеки мореплавства ДП АМПУ
19 серпня 2019

У колонці для сайту «Порти України» гендиректор групи терміналів «Рісойл» Максим Широков заявив, що АМПУ перешкоджає бізнесу самостійно здійснювати повсякденне бонування судів в портах. Насправді все, м'яко кажучи, не так ― саме АМПУ два місяці тому подала до Мінінфраструктури проект змін до наказу, який раз і назавжди зрівняє в правах компанії всіх форм власності, які бажають займатися бонітування в портах.

Що стосується суті претензій, то очевидно, що АМПУ не могла «в односторонньому порядку» взяти на себе бонування і розбонування суден у порту. Хоча б тому, що діє в тих рамках, які визначені законами держави і наказами Міністерства інфраструктури. Цього шановний колега, який раніше керував Южненською філією АМПУ, не може не знати. Більш того, у багатьох акваторіях філії АМПУ успішно співпрацюють з приватними компаніями щодо попередження розливу забруднюючих речовин при проведенні вантажно-розвантажувальних робіт біля причалів, тобто того самого бонування, про яке ідеться.

Що стосується порту Чорноморськ, то він виявився виключенням з правила, і на те є об'єктивні причини. Припинення співпраці з тією самою компанією, про яку згадував Широков, стало наслідком результатів аудиторської перевірки Міністерства інфраструктури України в липні 2017 року в цьому порту. Рекомендації наказували АМПУ розірвати договір про співпрацю з «приватником» при проведенні повсякденного бонування. Очевидно, що АМПУ не може порушити рекомендацію свого власника в особі міністерства і держави. Як і топ-менеджмент «Рісойла» безумовно виконує прямі розпорядження власників компанії.

Підстави для перегляду цього рішення по Чорноморську з'явилися тільки навесні цього року, коли АМКУ рекомендував Міністерству інфраструктури розробити і затвердити нормативно-правовий акт для забезпечення доступу «суб'єктів господарювання всіх форм власності на ринки послуг з повсякденного бонування», а також розробити «чіткі, прозорі, відповідні і об'єктивні критерії» надання такого доступу. Вже 10 червня 2019-го фахівці АМПУ передали до Мінінфраструктури опрацьовані зміни до наказу №631. Їх твердження дозволить приватним компаніям вільно укладати договори з АМПУ і надавати послуги з повсякденного бонування в портах. Простіше кажучи, АМПУ раз і назавжди відкриє ринок повсякденного бонування. При цьому, аварійне бонування і ліквідація забруднень, як це і передбачено законодавством, буде здійснюватися виключно силами АМПУ. Адміністрація портів, так само як і приватні компанії ― учасники ринку, очікує затвердження цього наказу, щоб мати можливість передавати операційну діяльність із повсякденного бонування суден у порту Чорноморськ приватним компаніям.

Що стосується затримок із зняттям бонів, то цими робочими моментами фахівці Адміністрації звичайно займаються, як і багатьма іншими повсякденними проблемами галузі. Робимо це без публічних і некоректних звинувачень, а просто працюємо. Адже так конструктивніше, це ж очевидно.

Наостанок. Робота морського порту ― це складний і дуже живий механізм із найбільш суперечливими інтересами, з жорсткою конкуренцією. І давайте будемо відверті ― немає в країні жодного державного підприємства, яке прагнуло б до балансу інтересів держави і бізнесу так, як це робить Адміністрація морських портів України.

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати