Вверх

Що АМПУ необхідно розв'язати в першу чергу

Максим Широков, Генеральный директор групи терміналів Risoil
24 липня 2019

Генеральний директор групи терміналів Risoil S.A. Максим Широков прокоментував пропозиції керівництва АМПУ, спрямовані до офісу Зеленського.

АМПУ провела прес-конференцію, на якій в.о. голови держкомпанії Райвис Вецкаганс і його колеги вирішили окреслити ті законодавчі ініціативи, які необхідні для того, щоб галузь розвивалася успішно. Ці рекомендації команда АМПУ спрямувала до офісу Президента і розраховує, що уряд і новообрані депутати врахують їх. Більш докладно про пропозиції читайте за посиланням.

Генеральний директор групи терміналів Risoil S.A. Максим Широков прокоментував пропозиції керівництва АМПУ, спрямовані до офісу Зеленського.

"Спробую прокоментувати, не варто мовчати - для користі (напевно):

1. 90% дивідендів це питання не сьогоднішнього дня і навіть більше можна сказати про те, що знали і що буде 90% дивідендів, і коли їх затверджували на засіданні КМУ чомусь особливо ніхто не піднімав цього питання, а просто "проковтнув", а тепер винна держава, яка забирає 90% прибутку. На мою думку, тут питання не до держави, яка створила АМПУ і дала робочі місця та дуууже гідну зарплату, а до менеджменту, який свого часу не відреагував на встановлення розміру дивідендів і тільки зараз саме в цей час підняв це питання публічно.

Раніше що заважало підняти це питання і винести в публічну площину???

2. Концесія це не аксіома і "світ клином не зійшовся на ній". Протягом 6 років існування АПМУ - за весь час жодного концесійного проекту не відбулося, багато говорять, багато обговорюють, і все... Так, ЗУ "Про концесії" потрібен і необхідний і не тільки для портової галузі, хоча в принципі і чинний на сьогоднішні теж робочий і можна було б із ним працювати. Але тільки от чомусь із року в рік про нього говорять і говорять, але так і не приймають... знову питання - чому? Погане обґрунтування необхідності, не вибудувана правильна комунікація з комітетами в ВР і так далі.

Крім концесії є й інші інструменти: це і приватизація і передача в управління, корпоратизація (акціонування) або передача в комунальну власність тощо. Для кожного порту в силу особливостей і історії розвитку і ситуації, що склалася, повинен бути застосований свій відповідний інструмент, який дозволить йому розвиватися і не в бік зменшення робочих місць і вантажної бази, а навпаки, але для цього кожен порт треба вивчати, треба відповідний менеджмент направляти для цих цілей (а не для інших цілей), наради в порту проводити чути і приймати думку членів Ради порту, науку залучати тощо. А сьогодні все поки навпаки. Тому і виглядає концесія вже як гасло, і ніхто всерйоз її не приймає вже, а якщо і сприймає, то як щось вороже.

3. Екологія - не заслуга АМПУ. Це заслуга Бізнесу і окремих людей у галузі протягом останніх 5 років!!! Тут реальний результат роботи багатьох професіоналів галузі, які не боялися говорити про цю проблему, які не приховували її і ламали "корупційну схему" з року в рік!!!

4. Внутрішні водні шляхи - це взагалі нонсенс!!! Відкриваємо ЗУ "Про морські порти", навіть у самій назві закону все сказано, і з якого дива і на якій підставі АМПУ займається внутрішніми водними шляхами і витрачає на це портові збори - цільове використання, яких прописано в 316 Наказі МІУ? У ЗУ "Про морські порти" чітко прописані функції АМПУ, і жодного слова немає про внутрішні водні шляхи, водосховища тощо. Чітко сказано і написано: АМПУ контролює і функціонує через свої адміністрації в морських портах! Днопоглиблення внутрішніх водних шляхів - це просто нецільове використання портових зборів, і це факт! Треба зупинятися! Іпісля цього не варто говорити, що не вистачає грошей на розвиток портів.

5. Порт-лендлорд. Це відмінна і правильна ідея. Але вся справа в тому, що це просто ідея і не більше. Немає ані проекту нормативних документів, ні пояснювальних документів, ні стратегії реалізації цього питання. Нічого немає!!! Просто ідея. Хоча поруч Прибалтика - їх законодавство щодо вільних портів взяти, просто переписати і максимально адаптувати до нашого законодавства і запустити пілотний проект - не важливо, де, в Білгород-Дністровському порту, Миколаївському або іншому - і дивитися, як реалізується, і потім просто виправити помилки. Все це можна було б зробити і за 6 років, і за 2,5 року. А поки ідея!

6. Днопоглиблювальний флот - він не потрібен АМПУ і взагалі не зрозуміло навіщо! Це серйозний капіталомісткий бізнес, який потребує серйозних інвестицій, поточної підтримки, навчання персоналу тощо. Знову повертаємося до ЗУ "Про морські порти" і уважно можна подивитися, що там написано і чим має займатися АМПУ. На ринку достатньо днопоглиблювальних компаній, зайшли іноземні компанії, які склали конкуренцію вітчизняному бізнесу, і в цьому АМПУ зробило серйозну роботу в частині розвитку цього бізнесу. Не зрозуміло, навіщо самій АМПУ цим займатися. Краще однозначно на ці гроші з купівлі нової днопоглиблювальної техніки, утримання днопоглиблювального філії оновити допоміжний технічний флот АМПУ (ПСки, НМСки, рейдові катери). За весь час існування тільки в «Південному» порту побудували і купили нове судно багатофункціональне Sea Ant. І все! Як передали з ГПшок до АМПУ флот у 80-х роках збудований, так і... нічого. Нічого нового не збудовано і не оновлено, і багато, дуже багато грошей витрачається на ремонти цього старого флоту. Навіть програми оновлення флоту в АМПУ так і не з'явилося. А санітарний збір стягують на місцях... і чималий!

7. Зростання обсягів перевалки. Тут складно, щось коментувати, бо взагалі незрозуміло, до чого тут АМПУ. Це просто заслуга бізнесу, який виробляє товар і продукцію на експорт, і портового бізнесу, який попри все це обслуговує. Заслугою АМПУ це було б, якщо це було зростання транзиту, тобто АМПУ створила б або пролобіювала умови для розвитку транзиту в морських портах на законодавчому рівні. А так, питання: у чому заслуга АМПУ в зростанні перевалки вантажу на експорт або імпорт?

І останнє: не слід так глибоко йти в такі серйозні цілі і завдання, часове виконання яких мінімум два роки якщо не більше. АМПУ необхідно вирішити прості, земні завдання, які лежать на поверхні, які в її силах і які дуже важливі для портового бізнесу:

1. Порядок компенсації інвестицій (в ЗУ Про морські порти написано)

2. Розв’яжіть питання і проблематику з бонуванням суден. Це питання взагалі не варте і виїденого яйця. Просто взяти відповідальність і все!

3. Реалізуйте програму постійного підчищення і ремчерпання в портах для підтримки паспортних глибин, а не річки з водосховищами копати за рахунок портових зборів.

4. Причали. Якщо не будуєте нові, то треба і дуже треба реконструювати діючі, і це треба вже вчора робити.

5. Почніть оновлювати власний флот, який обслуговує іноземні судна в портах. Соромно дивитися на цей плаваючий металобрухт, і це при тому що в Україні десяток суднобудівних заводів, і є позитивний досвід співпраці з Херсонським заводом.

6. Розв’яжіть питання з оплатою різного роду додаткових і нав'язуваних послуг у портах (паерепустки різного роду, проїзди та інше) портові збори це достатньо забезпечують і покривають.

7. Землі водного фонду - зробіть все можливе і неможливе, щоб прибрати це визначення з чинного законодавства і нормативних документів. Це словосполучення (придумане в Україні) заважає портовому бізнесу розвиватися. Землі водного фонду = Корупція!!!

8. Поверніть колишні повноваження і функції начальникам адміністрацій морських портів, якими їх наділив ЗУ Про морські порти.

Досить ось це зробити, те що на поверхні лежить, і АМПУ вже скажуть Спасибі за це! А поки... ідеї і не більше".

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати