Вверх

Головне — це наявність позитивної динаміки

Райвіс Вецкаганс, Голова АМПУ
25 жовтня 2018

Керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс про плани щодо розвитку морегосподарського комплексу країни

Сьогодні найголовніше — це наявність позитивної динаміки в контейнерних перевезеннях в Україні, та й на Чорному морі в цілому. Особливо якщо порівнювати з деякими іншими світовими напрямками. Для нас дуже важливий приріст перевалки контейнерів, причому як з експорту, так і імпорту, приріст, який певним чином пов'язаний зі зростанням ВВП країни.

Є прогнози, що стан економіки країни буде поліпшуватися. Якщо в Старій Європі співвідношення приросту валового внутрішнього продукту до приросту контейнерів може бути один відсоток до двох, то на нашому ринку воно може бути один до трьох.

Наші порти повинні увійти до числа 100 найбільших контейнерних портів світу

За нашими підрахунками, за 7 місяців 2018 року приріст перевалки контейнерів в наших портах склав 18%. На жаль, у минулі роки ми в своїй статистиці не враховували показники Чорноморського рибного порту, в якому активно почали перевалювати контейнери, але який залишився осторонь від закону про морські порти. Зараз ми налагодили стосунки з контейнерним терміналом цього порту і будемо отримувати від нього інформацію, що дозволяє найбільш адекватно бачити загальну картину контейнерної перевалки в країні.

Радує і те, що приріст обсягів перевалки торкнувся всіх нині діючих контейнерних терміналів. Були побоювання деякий час тому, коли компанія Maersk перейшла з контейнерного терміналу в Одесі на термінал в «Южному», що в Одесі обсяги впадуть. Але, як показує статистика, цього не сталося. Життя показало, що конкуренція стимулює ефективну роботу терміналів. Вона ж призводить і до зниження цін, що не може не подобатися вантажовласникам.

Ми бачимо, що всі світові найбільші контейнерні судноплавні компанії присутні на нашому ринку. І ті, хто лідирує у світі, лідирують і в нашому регіоні.

Я однозначно упевнений, що транзитні мультимодальні перевезення, які використовують, зокрема, контейнерні поїзди, — це той потенціал контейнерного бізнесу, який потрібно освоювати. Він не залежить від валового продукту України, це транзитні обсяги. Необхідно цілеспрямовано працювати з тими країнами, які на сьогодні геополітично і географічно тяжіють до наших портів. Це Молдова, Білорусь, Прибалтика, Скандинавія і певна частина Європи. Скоро буде виставка в Мінську, в Білорусі, де АМПУ з українською залізницею будуть представляти транспортні можливості нашої країни. Ми запрошуємо всіх експедиторів, портових операторів активніше брати участь у подібних заходах, щоб спільно розробляти транспортні продукти для залучення транзитних потоків.

Важливо відзначити, що контейнерний бізнес в портах не може розвиватися без розвитку наземної інфраструктури, зокрема залізничної. Вельми перспективними виглядають нинішні ініціативи з розвитку перевезень контейнерними поїздами. Залізниця в Україні на сьогодні ввела для зернового бізнесу так звану маршрутизацію, коли маршрути для зернових поїздів вибудовуються в залежності від пріоритетів. Однозначно, що і контейнерні потяги теж повинні працювати в подібних умовах, щоб контейнери або платформи не простоювали по два тижні, а рухалися за графіком. Тут важливу роль можуть відіграти сухі порти, про що точаться дискусії і з залізничниками, і з портовими операторами.

Коротко про інфраструктурні проекти. Одеса, «Южний» і «Чорноморськ» — це ті морські порти, де на сьогодні в рівній мірі йде наше інвестування відповідно до стратегії розвитку портів України. Ми бачимо, що контейнерний бізнес може успішно розвиватися у цих трьох портах. Акваторію морського порту Южний ми повинні поглибити до 21 м, Чорноморська — до 16 м. Також АМПУ займається розвитком порту Одеса, щоб ті судна із максимальним дедвейтом, які можуть пройти Босфором, могли б оброблятися в наших портах.

Необхідно продовжувати роботу щодо удосконалення всіх напрямків роботи з контейнерними вантажами. Ми дуже сподіваємося, що протягом найближчих двох місяців міністерство затвердить нові нормативи, які дозволять почати упровадження єдиного морського вікна. Ми нещодавно зібрали повну статистику по комплексах автоматизованого радіологічного контролю. І бачимо, що це пріоритетний напрямок — обладнати цими автоматизованими станціями всі входи і виходи в портах. І так далі.

У національній транспортної стратегії України до 2030 року передбачено, що наші порти повинні входити в 100 найбільших контейнерних портів світу, що обсяги контейнерної перевалки в наших портах повинні бути не менше 30% обсягів перевалки Чорноморського басейну. Це амбітні завдання, які мені спочатку здалися надто великими. Але тепер я думаю, що ми зможемо досягти таких показників.

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати