Вверх

Інвестиційний план TEN-T. Що для портів?

Володимир Шемаєв, начальник відділу стратегічного планування АМПУ
13 лютого 2019

До Інвестиційного плану TEN-T включено 9 перспективних інфраструктурних проектів портової галузі до 2030 року на загальну суму 844 млн євро

Східне партнерство – зовнішньополітична ініціатива Європейського Союзу, яка поширюється на шість східноєвропейських сусідів Євросоюзу – Азербайджан, Білорусь, Вірменію, Грузію, Молдову та Україну.

Ініціативу формально започатковано на Празькому установчому саміті Східного партнерства 7 травня 2009 р.

Східне партнерство передбачає можливість оновлення договірно-правової бази відносин ЄС зі східними сусідами шляхом заміни чинних угод про партнерство та співробітництво на угоди про асоціацію, створення поглиблених та всеохоплюючих зон вільної торгівлі (ЗВТ), лібералізацію візового режиму між ЄС та державами-партнерами тощо.

В листопаді 2017 року у Брюсселі на саміті Східного партнерства було визначено 20 ключових пріоритетів до 2020 року, які покликані сприяти зміцненню економіки, посиленню зв'язків, добробуту та стійкості регіону Східного партнерства.

Одним з ключових пріоритетів є покращення транспортного сполучення як у регіоні Східного партнерства, так і між східноєвропейськими сусідами Євросоюзу задля зміцнення економічного зростання та створення робочих місць, а також для забезпечення кращого доступу до основних ринків.

Тому для реалізації цього заходу за підтримки Світового банку та у співпраці з шістьма країнами Східного партнерства і представниками громадськості був розроблений Інвестиційний план TEN-T.

План спрямований на надання допомоги країнам Східного партнерства у визначенні пріоритетів стратегічних інвестицій у транспортну інфраструктуру в розрізі секторів – дорожній, річковий, залізничний, аеропорти та морські порти – з метою покращення мережі TEN-T як один із 20-ти результатів до 2020 року.

Інвестиційний план TEN-T визначає пріоритетні інвестиції в розмірі близько 12,8 млрд євро для 6 зазначених країн. Пріоритетні проекти були розроблені шляхом тривалих консультацій із застосуванням стратегічного підходу, екологічних та соціальних факторів та економічної життєздатності.

Інвестиційний план TEN-T включає як інфраструктурні проекти, які вже перебувають у процесі реалізації, так і ті, які потребують підготовчого процесу, і реалізація яких запланована до 2030 року. Інвестиційний план TEN-T також включає в себе інфраструктурні проекти, які можуть бути завершені до 2020 року і «розшиють» вузькі місця в інфраструктурі та підвищать ефективності мережі TEN-T.

Як відомо у 2018 році було оприлюднено карти розвитку мережі TEN-T в країнах Східного партнерства. Зокрема, 8 вітчизняних портів увійшли до цієї мережі на території України: Южний, Миколаїв, Одеса, Маріуполь, Чорноморськ – до ключової мережі (core), а також Ізмаїл, Рені та Херсон – до важливої (comprehensive) мережі.

Мінінфраструктури спільно з ДП «Адміністрація морських портів України» та в постійному діалозі з представниками Східного партнерства було опрацьовано та включено до Інвестиційного плану TEN-T 9 перспективних інфраструктурних проектів портової галузі до 2030 року на загальну суму 844 млн євро, зокрема:

  • Реалізація днопоглиблювальних робіт згідно з ТЕО «Реконструкція водних підходів, маневрових зон та операційних акваторій біля причалів з урахуванням перспективного вантажообігу морського порту Южний»;
  • Реконструкція комплексу причалів №№ 5, 6, 7, 8 морського порту Южний;
  • Реконструкція гідротехнічної частини причалів №№ 7, 8 в морському порту Чорноморськ;
  • Реконструкція причалів №№ 9, 10 в морському порту Чорноморськ;
  • Реконструкція гідротехнічної частини причалів №№ 11-17 в морському порту Чорноморськ;
  • Проект концесії майна ДП «Херсонський МТП»;
  • Проект концесії майна «ДП «Стивідорна компанія «Ольвія»;
  • Проект концесії майна залізнично-поромного комплексу ДП «Морський торговельний порт «Чорноморськ»;
  • Проект концесії майна ДП «МТП «Южний».

Реалізація Інвестиційного плану TEN-T вимагатиме залучення приватних та державних коштів, відповідно потребуватиме якісної підготовки інфраструктурних проектів. Тому існування цього плану сприятиме поширенню інформації серед приватних інвесторів, міжнародних фінансових організацій, кредитних установ та громадськості щодо існуючих проектів у вітчизняних портах.

Залучення фінансування та міжнародної технічної допомоги з боку ЄС та міжнародних фінансових інститутів у розвиток портів та транспортної інфраструктури з одного боку набуває стратегічної значущості, а з іншого – є можливістю, яка відповідає пріоритетам розвитку TEN-T та двосторонньої гармонізації транспортних мереж.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати

Whoops, looks like something went wrong.

1/1 ErrorException in compiled.php line 7512: file_put_contents(): Only 0 of 336 bytes written, possibly out of free disk space

  1. in compiled.php line 7512
  2. at HandleExceptions->handleError('2', 'file_put_contents(): Only 0 of 336 bytes written, possibly out of free disk space', '/home/runsite2/ports.com.ua/www/bootstrap/cache/compiled.php', '7512', array('path' => '/home/runsite2/ports.com.ua/www/storage/framework/sessions/wgNyrYsudunMhmjuKKqfMtwVP8lPz40ZjciRVtt7', 'contents' => 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"ltJCAGc3uz7ExoJu62vigJry6Py6GQSvhhvB4Y1j";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:76:"https://ports.com.ua/uk/opinions/investitsionnyy-plan-ten-t-chto-dlya-portov";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1553227215;s:1:"c";i:1553227215;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', 'lock' => true))
  3. at file_put_contents('/home/runsite2/ports.com.ua/www/storage/framework/sessions/wgNyrYsudunMhmjuKKqfMtwVP8lPz40ZjciRVtt7', 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"ltJCAGc3uz7ExoJu62vigJry6Py6GQSvhhvB4Y1j";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:76:"https://ports.com.ua/uk/opinions/investitsionnyy-plan-ten-t-chto-dlya-portov";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1553227215;s:1:"c";i:1553227215;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', '2') in compiled.php line 7512
  4. at Filesystem->put('/home/runsite2/ports.com.ua/www/storage/framework/sessions/wgNyrYsudunMhmjuKKqfMtwVP8lPz40ZjciRVtt7', 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"ltJCAGc3uz7ExoJu62vigJry6Py6GQSvhhvB4Y1j";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:76:"https://ports.com.ua/uk/opinions/investitsionnyy-plan-ten-t-chto-dlya-portov";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1553227215;s:1:"c";i:1553227215;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', true) in FileSessionHandler.php line 83
  5. at FileSessionHandler->write('wgNyrYsudunMhmjuKKqfMtwVP8lPz40ZjciRVtt7', 'a:5:{s:6:"_token";s:40:"ltJCAGc3uz7ExoJu62vigJry6Py6GQSvhhvB4Y1j";s:6:"locale";s:2:"uk";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:76:"https://ports.com.ua/uk/opinions/investitsionnyy-plan-ten-t-chto-dlya-portov";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1553227215;s:1:"c";i:1553227215;s:1:"l";s:1:"0";}s:6:"_flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}') in compiled.php line 12345
  6. at Store->save() in compiled.php line 12165
  7. at StartSession->terminate(object(Request), object(Response)) in compiled.php line 2531
  8. at Kernel->terminate(object(Request), object(Response)) in index.php line 58