Вверх

Що пропонують варіанти альтернативного проїзду в Одеський порт

Віктор Берестенко, гендиректор АМЕУ
06 листопада 2019

Минуло 4 місяці з приїзду Президента Володимира Зеленського до Одеси, коли він і прем'єр-міністр Олексій Гончарук дали доручення вирішити питання з альтернативним проїздом в Одеський порт.

Нагадаю, що над завданням працює робоча група, створена за дорученням мера Одеси Геннадія Труханова. Група повинна вирішити, як вантажний транспорт буде проїжджати на територію порту в обхід ТОВ «Євротермінал», яке зараз займає монопольне становище на ринку.

На зараз запропоновані три варіанти вирішення цього питання.

Розберемо кожен із них:

Варіант 1. Пропозиція від Одеської філії Адміністрації морських портів України. Вгорі схеми видно, що нова дорога (позначена червоним) з'єднується з Одеською естакадою.

Але замість того, щоб вести на об'їзну дорогу, вона врізається в дорогу «Хаджибей 2», яка також буде належати підприємству, близькому до власників компанії-монополії «Євротермінал». Зараз «Хаджибей 2» перебуває у проекті. Але дорога буде збудована на приватній території. Як можна було розробити таку пропозицію для відходу від монополії — питання...

Варіант 2. (Основна пропозиція від Одеської міської ради). Плюс цього варіанту — дорога не пов'язана з гілкою «Хаджибей 2». Це дає надію, що проїзд дійсно буде альтернативним, а не стане бізнес-проектом ще однієї монополії, та дозволить диверсифікувати роботу стратегічного підприємства.

Але є одне «але». Від естакади дорога веде не до існуючої Об'їзної дороги (хоча це не дорога, а дамба — гідротехнічна споруда, яке перебуває в аварійному стані без балансоутримувача), а до Проектної (позначена зеленою лінією). Це означає, що навіть при виділенні коштів та будівництві альтернативного безкоштовного проїзду в порт, скористатися ним ніхто не зможе. Адже за проектом цей альтернативний шлях веде до неіснуючої зараз проектованої об'їзної дороги (немає розуміння щодо термінів реалізації...).

Варіант 3. (Альтернативна пропозиція від Одеської міської ради) Напишу про цей варіант, тому що він практично повністю повторює пропозицію від ОМП.

Знов-таки, дорога врізається в естакаду, але виводить не на об'їзну дорогу, а на приватну дорогу «Хаджибей 2». Дорога поки в проекті, але її використання, цілком ймовірно, буде таким же платним, як і використання дороги на території «Євротерміналу».

Як вам таке виконання доручення Президента і прем'єр-міністра?

І це при тому, що проблема з вантажопотоком в Одеський порт, на мою думку, значно масштабніша, бо ніхто не ставить питання про те, якими шляхами вантажопотік буде потрапляти на цю альтернативну дорогу на під'їздах до міста, слідуючи через приміські населені пункти...

На одному із засідань я озвучив питання керівництву міста — «Ви питаєте себе, яким Ви бачите майбутнє Одеського порту через 5, 10, 20 років? Які вантажі в ньому будуть оброблятися? Яким видом транспорту доставлятися?». Крім «милої» посмішки я не отримав жодної реакції.

Паралельно, міністр інфраструктури Владислав Кріклій озвучує здорові, але малоймовірні у найближчому майбутньому ідеї: «Буде чудово, якщо Одеса залишиться контейнерним терміналом. Плюс, поруч буде яхт-клуб і марина, будуть заходити красиві лайнери і возити туристів. Звичайно ж, там ніякої руди, зерна не повинно бути». Буде чудово, обов'язково)))!!!

Поки спостерігаємо за цікавим процесом, основним завданням якого є не вирішення проблеми, а «яскраві зусилля над пошуком рішень за дорученням Президента», тобто створення видимості бурхливої діяльності, відданості Гаранту і бажання прислужитися йому. Але нічого спільного, на мою думку, з розв’язанням «проблем Одеського порту» це не має.

Свою позицію щодо цього питання озвучили від імені Асоціації міжнародних експедиторів України на ім'я Олексія Гончарука.

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати