Вверх

Міжнародний реєстр суден України. Від теорії до практики

Іван Ніякий, віце-президент Морської палати України
30 листопада 2018

За сприятливих умов, підтримки з боку влади, запуск нового реєстру може відбутися вже наприкінці 2019 року.

Останнім часом у морській галузі знову заговорили про створення в Україні Міжнародного морського реєстру суден. Багато в чому це відбулося внаслідок заснування Морської палати України, яка одним із пріоритетних завдань поставила собі створення в Україні другого реєстру.

Актуальність теми не викликає сумнівів, особливо на тлі стрімкого падіння рейтингу України як морської держави. Морського торгового флоту в Україні немає. Кілька десятків субстандартних суден типу «річка-море», які доживають свій вік, в рахунок можна не брати. У цьому контексті абсолютно закономірним виглядає нещодавнє потрапляння України до чорного списку Паризького меморандуму про взаєморозуміння держав прапора. І поки чиновники профільного міністерства обіцяють «посилити вимоги до технічного стану українських суден і вирівняти цей показник до «сірого» або «білого», показуючи повне нерозуміння суті того, що відбувається, ми в Морський палаті бачимо чіткий і зрозумілий механізм залучення молодого флоту під вітчизняний прапор.

Отже, які переваги дає реєстрація судна в Міжнародному реєстрі?

Перше і головне — митні і податкові пільги. При імпорті суден, що підлягають реєстрації в Міжнародному реєстрі, — звільнення від ввізного мита і ПДВ. Доходи і витрати судновласників при міжнародних перевезеннях не враховуються в цілях оподаткування. Тут варто зазначити, що такі пільги не призведуть до зменшення надходжень до бюджету, оскільки сьогодні імпорт суден і доходи від їх експлуатації практично відсутні. При цьому, така лібералізація безумовно потягне за собою різкий приплив флоту під український прапор, збільшить його престиж, створить сприятливий інвестиційний клімат.

Друге — пільги на заробітну плату екіпажу. Пропонується встановити нульову ставку відрахувань до Пенсійного фонду, Фонду соціального страхування та встановити фіксовану ставку прибуткового податку в розмірі 10%. Такий захід дозволить українським судновласникам відійти від практики зарплат у конвертах, а оподаткування зробити максимально простим і прозорим.

Зрозуміло, за реєстрацію судна в Міжнародному реєстрі буде стягуватися реєстраційний збір, а сама реєстрація буде підлягати щорічному підтвердженню зі сплатою фіксованого податку.

Для створення в Україні Міжнародного реєстру необхідно ухвалити відповідний закон і кілька підзаконних актів, внести зміни до Кодексу торгівельного мореплавства, Податкового кодексу. Проекти нормативних документів нині перебувають у процесі розробки.

За сприятливих умов, підтримки з боку влади, запуск нового реєстру може відбутися вже наприкінці 2019 року.

Іван Ніякий,

директор ДП «Трансшип-Сервіс», віце-президент Морський палати України

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати