Вверх

Стосунки місто-порт на прикладі Одеси

Олександр Захаров, депутат міськради Одеси
17 січня 2019

Відмінний матеріал про взаємини порту і міста вийшов у голови асоціації архітекторів Одеси Володимира Халіна «Керування інтерфейсом місто-порт»

Є кілька зауважень від «портовика»:

1. В Одесі поки що немає конфлікту між портом і владою міста. Оскільки психологічно міська влада вважає, що порт - «відкушена» вищою владою територія, на якій особисто управляються вищі чиновники держави, і краще у справи порту місту не втручатися. Поділ повноважень: місцева влада грабує (або гробить) місто, вища влада паразитує на тому, що дісталося їй від «совка» (грабує і нищить). Дотримується досі! Тільки нещодавно 2 мери, схоже, почали усвідомлювати реальність і закликали до змін.

2. Місто дійсно має фінансово від діяльності порту повний мінус. Тобто ті жалюгідні крихти, які складає внесок до міського бюджету внесок порту, швидко «з'їдаються» витратами на підтримку інфраструктури припортової території (дороги, екологія, забруднення акваторії і т.д.). Але і держава в тому вигляді, в якому сьогодні працює Одеський порт, також має жалюгідні крихти від експлуатації найкращої набережної України. Всі підприємства всередині порту лише сплачують орендні платежі ФДМ. Податок на прибуток у цьому випадку зменшується на суму цих орендних платежів, дозволяючи мінімізувати податкові платежі державі і від цього базовий податок. Збори суден, що заходять до порту, збирає Адміністрація портів, для якої також мінімізація податкових платежів державі - одне з «основних завдань» на сьогодні, тому що саме ця мінімізація дає можливість збільшувати витрати на своє утримання, провадити корупційні схеми тощо. Вкрай негативні звіти Рахункової Палати України про діяльність АМПУ за останні роки розкривають картину того, що відбувається і частково показують реальність того, що відбувається.

3. Всі плановані зміни на території Одеського порту з боку АМПУ, КМУ та інших властей ніяк не враховують думку одеситів, інтереси міста. Й інституційно не придатні, не передбачені для розуміння потреб міста. Необхідна зміна стосунків місто - порт з тим, щоб місто могло самостійно й активно впливати на те, що відбувається в порту (самостійно змінювати ставки окремих місцевих податків, вводити радикальні обмеження за екологічними параметрами діяльності окремих об'єктів у порту, в цілому по порту тощо). Механізм взаємовідносин порт-місто повинне створювати саме місто. Навіть, якщо цей механізм буде суперечити політиці КМУ, МІУ, АМПУ тощо. Цей механізм потрібно вже створювати! Назріло і перезріло!

Читайте також Місто проти порту: 8 прикладів успішного вирішення конфлікту

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати