Вверх

Чому не можна підвищувати вартість шлюзування

Євген Ігнатенко, комерційний директор Grain-Transshipment LLC
11 січня 2020

Ми оперативно провели економічний аналіз і вже зараз бачимо істотне подорожчання на перевезення однієї тонни з нашого перевантажувального комплексу «Перлина Дніпра» в місті Дніпро на банку Трутаєва.

Уряд має намір збільшити вартість шлюзування суден на Дніпровському каскаді більш ніж удвічі. Так, скажімо, на Канівському шлюзі вартість повинна скласти 1700 грн для судна з модулем до 2000 кубометрів, 2617 грн — для суден від 2001 до 4000 кубометрів, для суден з тими ж параметрами на Запорізькому шлюзі вартість складе вже 7052 грн і 10456 грн відповідно.

Відповідний проект постанови оприлюднено для обговорення на веб-сайті Міністерства інфраструктури. Терміни обговорення проекту насправді короткі — думку бізнесу чиновники готові вислухати до 20 січня.

Ми в компанії «Грейн-Трансшипмент» оперативно провели економічний аналіз і вже зараз бачимо істотне подорожчання на перевезення однієї тонни з нашого перевантажувального комплексу «Перлина Дніпра» в місті Дніпро на банку Трутаєва. За нашими підрахунками, подорожчання складе $0,40 на тонну вантажу. Це при збереженні інших зборів і статей витрат.

Ми розуміємо, що уряд хоче збільшити фінансування утримання шлюзів, яке сьогодні не покриває витрати на утримання і ремонт об'єктів річкової транспортної інфраструктури. Казки про відсутність можливостей фінансування шлюзів на дніпровському каскаді ми чуємо з року в рік. При цьому щорічно зростають і обсяги перевезення вантажів по Дніпру. Ймовірно, чиновникам здається, що бізнес при цьому почав «жирувати», тож можна перекласти витрати на плечі судновласників. Але це далеко не так. Скажімо, дизельне паливо для українського судновласника який бункерується в Україні, незважаючи на падіння курсу долара, залишається незмінним, а в деяких випадках буває незначне зростання.

Кожен новий рік держава приносить українським судновласникам сюрпризи. Минулого року на базі МорАду створили непотрібну структуру Моррічсервіс, яка виставляє рахунки за приходи/відходи у морських портах, не надаючи жодної фактичної послуги. До того ж у кілька разів підвищили тарифи на документи для плавскладу. Такі бездумні дії призводять до відтоку кадрів. Моряк, який працює на суднах або буксирах під українським прапором, у каботажному плаванні не може собі дозволити продовжити документи або отримати нові після закінчення навчального закладу, відповідно змушений шукати роботу за межами України.

Можна перераховувати безліч проблем, із якими щодня стикається український судновласник. Та тільки він залишається з ними сам на сам, все чому, тому що в галузі керують люди без профільної освіти та необхідної компетенції, починаючи від інспектора PSC, який не знає, де на судні бак, а де корма, і закінчуючи профільними співробітниками міністерства.

До слова: нещодавно ті ж міністерські чиновники Мінінфраструктури їздили до Голландії, щоб вивчити зарубіжний досвід утримання внутрішніх водних шляхів. І користі від цієї поїздки: досвід голландців все одно не переймають. Невже там їм не розповіли, що в Голландії шлюзування для судновласників безкоштовне? Як і в Євросоюзі, власне.

Нам назустріч держава іти не поспішає. Наприклад, зараз погода дозволяє продовжувати перевезення по річці Дніпро. Але, на жаль, це не маркер для наших чиновників, і вони залишили працювати тільки Каховський шлюз, а ті, що вище за течією, закрили. Який сенс у такому продовженні навігації, якщо основна маса зернових вантажів сьогодні сконцентрована вище Запорізького шлюзу? Знов-таки, у Голландії, яку відвідали наші чиновники, шлюзування (навігація) обмежується виключно через погодні умови — якщо крига заважає судноплавству.

Нас запевняють, що підвищення вартості шлюзування суден на Дніпровському каскаді — це тимчасове рішення. Але що реально стоїть за цією обіцянкою? У нашій країні тимчасове легко вкорінюється. Тимчасове — це як довго? Поки не визначать законодавчо інші джерела фінансування шлюзів? А коли ж це станеться?

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати