Вверх

Термінал «Єврозовнішторг» готовий приймати судна

Айварас Караліус, голова правління BT Invest Ltd.
10 грудня 2018

З гордістю представляю новий зерновий термінал компанії «Єврозовнішторг», який побудований в акваторії порту «Ольвія» під Миколаєвом. Він побудований виключно за приватні кошти українських та литовських бізнесменів, які володіють компанією «Єврозовнішторг», без використання державних або кредитних коштів.

Що він собою сьогодні являє? Побудований підхідний канал і акваторія, а також причал загальною довжиною 330 м і операційною довжиною 280 м. У нього «за спиною» зведений сучасний зерновий термінал. Є великий плоский склад і чотири силосні «банки» — в сумі ємності для одноразового зберігання на 116 тис. тонн зернових. Є лабораторія, станція вивантаження автотранспорту (обробляються три машини одночасно), станція вивантаження вагонів (обробляються чотири вагони одночасно). Зерно може направлятися як на склади, так і за прямим варіантом — на судно.

На терміналі змонтовані конвеєрні системи швейцарської компанії Buhler. Суднонавантажувальна машина компанії NEUERO має потужність навантаження 1000 тонн на годину. Перша черга терміналу сьогодні практично готова. Ми вже провели випробування на холостому ходу із завантаженням зерна. Ми готові приймати по 100 вагонів на добу, а також до 300 автомашин на добу. Після запуску другої черги термінал зможе приймати 200 вагонів на добу.

Ми готові приймати по 100 вагонів на добу, а також до 300 автомашин на добу

Сьогодні вже накопичується зерно в наших складах, чекаємо останні дозвільні документи. Після їх отримання зможемо в пуско-налагоджувальному режимі завантажувати перше судно. Сподіваємося, що це станеться найближчими тижнями.

На жаль, дозвільні документи в Міністерстві інфраструктури проходять дуже складно. Є проблеми з екологічним міністерством. Але сподіваємося, що держоргани повинні поставитися до наших намірів із розумінням. Адже ми вклали великі гроші і вже створили 150 робочих місць. А після початку роботи терміналу АМПУ знайде можливість отримувати портові збори з суден, що йдуть на термінал «Єврозовнішторг».

Я сам з Литви і бачу великий потенціал для розвитку українського портового господарства. У Литві практично один порт з вантажообігом близько 43 млн тонн. В Україні 13 морських портів з вантажообігом набагато більшим. А спільні зусилля приватного бізнесу і держави можуть дати хороші результати в розвитку інфраструктури портів. Але для цього, звичайно, потрібно спростити всі ці дозвільні процедури, що затягують час.

Хочу відзначити позитивні зрушення в цьому напрямку з боку АМПУ. Адміністрація морських портів допомагала нам при підготовці запуску зернового терміналу і, як ми бачимо, сьогодні багато робить для модернізації всього портового господарства в Україні.

Для всього миколаївського регіону було б важливо отримати великі глибини на БДЛК — в ідеалі не менше 15 м. Але ми реалісти. Розуміємо, що не все швидко відбувається. Бажаного потрібно досягати поетапно, крок за кроком. Хотілося б, щоб повністю завантажений «панамакс» міг вільно вийти з нашого терміналу без дозавантаження на рейді. Для цього потрібні глибини не менше 12 м. Біля самого терміналу «Єврозовнішторг» такі глибини є.

Я знаю, як Литва підтримує Україну в сьогоднішньому прагненні вашої країни йти в напрямку Європи. Коли президент України Петро Порошенко був в Литві, він відзначив нашу групу компаній, яка, успішно працює і, незважаючи на всі ризики, відкрила 14 супермаркетів в Україні. А сьогодні ще однією частинкою литовсько-українського співробітництва буде і наш зерновий термінал під Миколаєвом.

Зауважу, що для цього терміналу ми використовуємо лише неповні 20 га з 67 га, якими володіємо. І побудували лише один причал з шести можливих. Які будувати наступні термінали? Це те питання, на яке поки що немає відповіді. Може, для генеральних вантажів, може, для добрив... Ми відкриті до обговорення.

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати