Вверх

У портах чекають підпису Гройсмана під постановою проти корупції екологів

Ігор Гошовський, Шеф-редактор ports.com.ua
08 квітня 2019

Цю постанову в березні портовики сприйняли з великим натхненням і оптимізмом, але подальше затягування процедури підписання наводить на підозри щодо спроб корупціонерів заблокувати просування документу.

Портовики вже місяць чекають підпису прем'єр-міністра Володимира Гройсмана під постановою Кабміну «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності». Ця постанова була прийнята на засіданні уряду ще 27 березня 2019 року. Документ передбачає внесення змін до 16 інших постанов Кабміну.

Підписати постанову просить Гройсмана також Європейська бізнес-асоціація (ЄБА).

Це одне з найбільш очікуваних для галузі рішень, яке скасовує контроль ізольованих баластних вод суден під час їх перебування у внутрішніх морських водах України.

Досі у законодавстві України існувала недосконала процедура здійснення морськими екологічними інспекціями Держекоінспекції контролю скидання вод. Результатом прийняття постанови повинно стати зменшення корупційних ризиків у екологічній галузі. Оскільки за останні роки доказів щодо корупційних зловживань екологічних інспекторів зібрано більш ніж достатньо.

Метою цих змін є зменшення регуляторного тиску на бізнес, скасування зайвих адміністративних процедур, поліпшення інвестиційного клімату та імплементація кращих міжнародних практик ведення бізнесу, відображених у рейтингу Doing Business.

Цю постанову в березні портовики сприйняли з великим натхненням і оптимізмом, але подальше затягування процедури її підписання наводить на підозри щодо спроб корупціонерів заблокувати просування документа. Якщо це так, то де-факто прем'єр-міністр у подальшому буде особисто нести відповідальність за тривалу «екологічних» поборов у портах.

Нагадаємо, що ще в 2015 році в Україні було скасовано обов'язковий контроль ізольованого баласту. Екологам заборонено самостійно підніматися на борт судна і брати проби. Однак, приймаючи таке рішення, українські законодавці не скасували ГОСТ на показники баластних вод.

У вересні 2018 року Верховна Рада прийняла законопроект №7010, покликаний вирішити питання екологічних перевірок у портах, проте питання контролю баластних вод знову залишилося невирішеним.

Читайте також Фактчекінг: як лукавить Міністр екології

У 2019 році, незважаючи на зміни в законодавстві, які набули чинності минулого року, неправомірні затримання суден у морпортах України продовжилися. Зокрема, в морському порту «Чорноморськ» під час різдвяних свят інспектори Держекоінспекції спробували затримати три судна нібито за забруднення навколишнього середовища.

За оцінками міністерства інфраструктури, в 2015 році прямі втрати всього бізнесу від дій екологів у портах перевищували $25 млн на рік. В одній тільки компанії «Трансшип» прямі втрати від дій екологів оцінили в $3 млн.

Читайте також Таріел Хаджішвілі: «Кожне судно знову дається з боєм»

Мнение автора колонки может не совпадать с мнением редакции сайта
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакції.
Все мнения автора

Коментарі


Коментувати